shagg0r Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei! Jeg ønsker å finne ut hvilken adresse brukeren kom fra. Har sjekket litt rundt på nettet og funnet ut at det finnes en predefinert variabel for dette: $_SERVER['HTTP_REFERER']; Men når jeg kjører print på denne får jeg ikke opp noe... Er det noe spesielt jeg må gjøre med den før jeg kan skrive den ut? Husker en gang jeg skulle bruke en annen $_server variabel, da måtte jeg kjøre en funksjon på variabelen som h et gethostbyaddress eller noe i den duren =) Lenke til kommentar
LoS Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Du har sikkert skrudd av refererlogging av en eller annen grunn. Og derfor kommer det ikke opp noe. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Prøv: <?php $referer = $_SERVER['HTTP_REFERER']; if(!$referer) { echo "Referer er ikke satt!"; } ?> Visst referer ikke er satt så har ikke serveren skrudd av refererlogging Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Svaret er nok desverre ikke alltid så enkelt. Http refferer er ikke en del av HTTP/1.1 protokollen som de aller fleste browsere følger. Det vil si at når det ikke er standard så er det ikke alle browsere som sender fra seg denne informasjonen. Derfor er det viktig å ikke basere et script på http refferer, slik som login scripts og så videre. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Ikke minst, hvis du bare åpner siden som inneholder snutten vil du jo ikke få opp noe, for da har du jo ikke blitt refferert til siden. Du må klikke deg til siden via en link for at det skal bli en refferent. Lenke til kommentar
nthing Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 noe jeg fant ut er at norton internett security 2004 blokerer refferer.. tror ikek 2005 gjør det.. Hvis du har 2005 prøv å deaktiver i 5 sec elr no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå