Gå til innhold

Hvilket AGP kort gir mest for pengene? 2000+-

orginal

Anbefalte innlegg

Ser kanskje ut til at jeg må investere i nytt skjermkort (har 6800LE nå, og ønsker jo seff en ytelsesøkning... ;) ), men ser det er så mye å velge i. Hvilket AGP kort mener dere gir mest for pengene, om jeg har tenkt å bruke ca 2000 på det? Kan godt gå opp litt, om jeg får et mye bedre kort...

Har sett litt på følgende kort :

X800GT <-- Gir det mye bedre ytelse enn et 6800LE?

Eller dette?. Er det mye bedre?

Hva er egentlig 'rekke følgen' på alle disse ATI 8x0 xx kortene? Sånn som nVIDIA sine, der LE er dårligst, så NU, GT osv.. Hvordan er det hos ATI? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser kanskje ut til at jeg må investere i nytt skjermkort (har 6800LE nå, og ønsker jo seff en ytelsesøkning... ;) ), men ser det er så mye å velge i. Hvilket AGP kort mener dere gir mest for pengene, om jeg har tenkt å bruke ca 2000 på det? Kan godt gå opp litt, om jeg får et mye bedre kort...

Hva er egentlig 'rekke følgen' på alle disse ATI 8x0 xx kortene? Sånn som nVIDIA sine, der LE er dårligst, så NU, GT osv.. Hvordan er det hos ATI?  :hmm:

5193198[/snapback]

Xt kortet er MYE! bedre enn GT kortet.

rekken på hvem som er dorligst osv her:

ATI: SE, plain, GT, GTO, PRO, XT, XT-PE (er ikke helt sikker på denne...)

Nvidia: LE, plain,XT, GT, GS, Ultra, GTX

Lenke til kommentar

:w00t:

Sitter på en AMD 64 3000+, s939, men pga av hovedkort og ramen min, er det nesten ikke rom for overklokking...

Det er jo ikke akkurat gratis for nytt hovedkorte eller da, så det er derfor mest aktuelt å kjøpe kun skjermkort. Noen som har flere kort å anbefale, helst noen som er billigere enn det XL kortet...

Kan jo seff vurdere PCIE om noen har gode tilbud/anbefalinger å komme med...!

Lenke til kommentar

X800GTO kan vel flashes/moddes/overklokkes til x850xt pe, så det er kanksje veien å gå? Sånt er du da godt kjent med ;)

edit: kjøper du hk i samme slengen med pci-e får du mye mer å velge i (og til en mer fornuftig pris, på toppkortene). Bruktmarkedet flommer jo og over av kort som var best for noen måneder siden, der kan man nok gjøre et kupp.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Ser at det nettopp er kommet ut et 6800gt på "bruktmarked" til 2000kr. Har skaffet meg et brukt slikt selv og jeg er kanonfornøyd. Var veldig mye bedre enn det 6600gt kortet jeg hadde fra før.

Det annonserte kortet koster ca 3500 nytt hos multicom. De har nok overpris på disse kortene men problemet er jo at det er vanskelig å få tak i disse. Du kan jo f.eks kjøpe et nytt x850xtpe fra pcutstyr.no til 2918kr.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig 'rekke følgen' på alle disse ATI 8x0 xx kortene? Sånn som nVIDIA sine, der LE er dårligst, så NU, GT osv.. Hvordan er det hos ATI?  :hmm:

5193198[/snapback]

Nvidia: LE, plain,XT, GT, GS, Ultra, GTX

5193368[/snapback]

6800 har 12 pipelines mens 6800XT har berre 8. 6800 er best.

Endret av Elensar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...