ED209 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Når jeg har kjørt bilen og parkert den så åpner jeg panseret da hører jeg noe drippe ned,men jeg kan ikke se under bilen at det har kommet noe dråper,er det noe sted inni den det dripper? 5281930[/snapback] Nå er jeg ikke helt med. Kan du forklare litt nærmere?? Drypper eller knitrer det?? Knitrelyder kommer som regel av den plata som er over manifoilen. Fra denne plata skal det gå et rør/flexirør opp til luftfilter-innsuget. Helt normalt at den lager knitrelyd. Det med olje på/i forgasseren, er det da rundt eller oppi du mener?? Gamle motorer har som regel litt svetting av olje rundt omkring. Det jeg mente du skulle se etter var om du så noe olje som siger nedover motoren mot den plata over manifoilen eller mot selve manifoilen. Sjekk det, har mest tro for at det er der lukta kommer fra. Mvh. ED209 Lenke til kommentar
anonymm Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Når jeg har kjørt bilen og parkert den så åpner jeg panseret da hører jeg noe drippe ned,men jeg kan ikke se under bilen at det har kommet noe dråper,er det noe sted inni den det dripper? 5281930[/snapback] Nå er jeg ikke helt med. Kan du forklare litt nærmere?? Drypper eller knitrer det?? Knitrelyder kommer som regel av den plata som er over manifoilen. Fra denne plata skal det gå et rør/flexirør opp til luftfilter-innsuget. Helt normalt at den lager knitrelyd. Det med olje på/i forgasseren, er det da rundt eller oppi du mener?? Gamle motorer har som regel litt svetting av olje rundt omkring. Det jeg mente du skulle se etter var om du så noe olje som siger nedover motoren mot den plata over manifoilen eller mot selve manifoilen. Sjekk det, har mest tro for at det er der lukta kommer fra. Mvh. ED209 5281977[/snapback] Jeg er egentlig ikke sikker på hva manifoilen er Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hehe, ingenting å skjemmes over det. Mange som ikke har peiling på hva som er opp og ned på en bil. Send meg msn adr. din i morgen. Er hjemme fra skolen rundt 5 i morgen, så da kan jeg hjelpe deg. Manifoilen er den delen som kobler eksosanlegget til motoren. Det er 4 tykke metallrør som kommer ut fra motoren og går ned under motoren (du kjenner de igjen på fargen, rustne). Men som sagt, send meg msn adr. din, så skal vi se hva vi får til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå