anonymm Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei,når jeg skal starte bilen lukter det dårlig lukt i bilen(bensin ell noe) hvor kan det komme av? er det noe feil? Hvordan får jeg fjernet lukten? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Bensin? Lykter det utenfor min volvo og. ikke funnet ut hvorfor den er der, men det har visst alltid vært slik.. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Kanskje si litt mer om åssen bil du har! Lenke til kommentar
TKConrad Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hei! Har det samme problemet i min Citröen Xantia. Det lukter bensin da jeg starter bilen når det er kaldt ute.. meget sikker på at det kommer fra varmeanlegget... vet ikke hva som er feil.. Mulig at pluggene er dårlige, og ikke vil brenne opp all bensinen da det er kaldt ute? Og at lukten blir dratt inn sammen med varmluften? Noen andre som har vært borti lignende? evt. vet hva det kan være? Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Da "min" gamle Colt luktet bensin (både inni og utenfor), hadde selve bensinpumpen fått en lekkasje. Farlig å kjøre med, men bare ca 1200 kr å fikse på verksted. Lenke til kommentar
anonymm Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Kanskje si litt mer om åssen bil du har! 5194550[/snapback] Det er vw jetta gl 1,8 89 modell Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har du sjekka motorrommet for lekasje. her kan det lekke fra dyser, slanger, koblinger og pumpa dersom du har pumpe forran så det er bare å lete. Har også hatt lignende symtomer på to biler og i det ene tilfellet var det slangen mellom bensinfilteret og forgasseren og i det andre tilfellet var det lekasje i fremre innsprøytningsdyse. (forskjellige biler) Lenke til kommentar
anonymm Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Har du sjekka motorrommet for lekasje.her kan det lekke fra dyser, slanger, koblinger og pumpa dersom du har pumpe forran så det er bare å lete. Har også hatt lignende symtomer på to biler og i det ene tilfellet var det slangen mellom bensinfilteret og forgasseren og i det andre tilfellet var det lekasje i fremre innsprøytningsdyse. (forskjellige biler) 5201909[/snapback] takk for at du tok deg tid og skrev,jeg hadde også problem med forgasseren,det var at det kom svart røyk(eksos) da er det sikkert lekasje der et sted.... Men hvordan vet jeg hvor det er lekasje? hvordan kan jeg finne det? hva er de delene du nevner? hvordan ser de ut? kunne du hjelpe meg litt til? Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har du sjekka motorrommet for lekasje.her kan det lekke fra dyser, slanger, koblinger og pumpa dersom du har pumpe forran så det er bare å lete. Har også hatt lignende symtomer på to biler og i det ene tilfellet var det slangen mellom bensinfilteret og forgasseren og i det andre tilfellet var det lekasje i fremre innsprøytningsdyse. (forskjellige biler) 5201909[/snapback] takk for at du tok deg tid og skrev,jeg hadde også problem med forgasseren,det var at det kom svart røyk(eksos) da er det sikkert lekasje der et sted.... Men hvordan vet jeg hvor det er lekasje? hvordan kan jeg finne det? hva er de delene du nevner? hvordan ser de ut? kunne du hjelpe meg litt til? 5203043[/snapback] ta ei lommelykt/arbeidslampe og leit under panseret/under bilen etter lekasjer, lekasjer er når no flyter "over" ikke sant..^^ Lenke til kommentar
Tore Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Sett på tenningen så bensinpumpa får på litt trykk i slangen også da... Kan du ha kjørt litt hardt noen ganger.? Ting kan fort sprekke av varmen... Som eksosmanifolden... Edit : Det jeg skulle skrive... Har du et tørt gulv å parkere på så ser du om det drypper, for da begynner det å kansje være alvorlig... hehe Endret 27. november 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Det som hjalp for meg var en wunderbaum... Lenke til kommentar
anonymm Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 skal ta titt, men rundt forgasseren ser jeg at det er olje(svart) kanskje det er noe der som ikke stemmer? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Det så skjedde her var at bensinpumpa var gåen. Det lakk olje og bensin... Svære svarte flekker der bilen hadde stått! Denne lukta ble trukket inn i varmeapparatet..så det stinka dritt! Lenke til kommentar
TKConrad Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Der, fant jeg ut hva som var med bilen main da.. lekkasje i en slange, det er jo logisk ettersom lukten stopper da det blir varmt, gummien i slangene utvider seg jo litt da.. men.. er det noen som har noen gode tips til å tette slangen? brde jeg bytte den eller holder det med litt lim og Gaffateip? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Der, fant jeg ut hva som var med bilen main da.. lekkasje i en slange, det er jo logisk ettersom lukten stopper da det blir varmt, gummien i slangene utvider seg jo litt da.. men.. er det noen som har noen gode tips til å tette slangen? brde jeg bytte den eller holder det med litt lim og Gaffateip? 5244982[/snapback] Hvilken slange var det da? Jeg vil uansett anbefale deg å bytte slangen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 men.. er det noen som har noen gode tips til å tette slangen? brde jeg bytte den eller holder det med litt lim og Gaffateip? 5244982[/snapback] Man tetter ikke slike skader annet enn som nødreparasjoner, nye vanlige slanger koster bare noen få kr pr meter. Er det trykkslanger på bensininnsprøytningen kjøper man dem hos forhandleren. Er det flere slike vanlige slanger kan du med fordel bytte de alle sammen, er en morken så er de det alle og det er kjipt og stå etter veien eller få brann pga at man ikke tok seg råd til 40 - 50 kr og litt tid. Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Hovedårsaken til bensinlukt inni kupeen på biler er 95% morke slanger sin feil. For å finne feil, se etter to slanger som kommer ut fra forgasseren/innsprøytnings enheten (en inn slange og en retur). Når motoren er i gang, se etter fuktige flekker evt. pipling fra disse slangene. Har akkurat hatt samme problemet på min bil. Kostet meg 20kr og 10 min. arbeid. En annen årsak til lukt i bilen kan være oljelekasje. Hvis motoren lekker olje rundt toppen/toppdekslet, så vil den renne nedover mot manifoilen som igjen fører til fordamping. Denne fordampingen vil sige inn i kupeen. Kan lukte litt som bensin, bare mer svidd. Lenke til kommentar
anonymm Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 Hovedårsaken til bensinlukt inni kupeen på biler er 95% morke slanger sin feil.For å finne feil, se etter to slanger som kommer ut fra forgasseren/innsprøytnings enheten (en inn slange og en retur). Når motoren er i gang, se etter fuktige flekker evt. pipling fra disse slangene. Har akkurat hatt samme problemet på min bil. Kostet meg 20kr og 10 min. arbeid. En annen årsak til lukt i bilen kan være oljelekasje. Hvis motoren lekker olje rundt toppen/toppdekslet, så vil den renne nedover mot manifoilen som igjen fører til fordamping. Denne fordampingen vil sige inn i kupeen. Kan lukte litt som bensin, bare mer svidd. 5249057[/snapback] ser ut til at det renner fra lokket på forgasseren,har også sett innsugslangen som sitter på forgasseren ser ut til at det er olje i den,trur nok det er oljelekasje,har noen peiling til hvordan jeg kan fikse den? kan jeg bare ta ut boltene som sitter på forgasser lokket så se vidre på den hvor den lekker fra? (fremgangsmåte) Lenke til kommentar
ED209 Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 Det lønner seg alltid å bytte bensinslanger på en bil hvis man er usikker på om det er der feilen ligger eller ikke (dette er for å være på den sikre siden). Det du ser på slangen, er det en seig guffe eller er det sort og tyntflytende som fordamper fort når du får det på fingrene?? Og lukter det typisk bensin eller olje?? Hvis det er olje fra motoren, så kan det være antydning til bensinlukt, bare ikke så stram (ta litt bensin på en klut hvis du er usikker på hvordan bensin lukter. Du skal kunne kjenne forskjell). For å ta av luftfilterboksen på bilen, er det forskjellige måter å gjøre dette på fra bil til bil. 1. Som regel sitter det en skrue midt oppå luftfilterdekslet, enten en vingemutter (fordi det ser ut som vinger) eller en vanlig mutter (som regel en 10), skru av denne. 2. rundt dekslet skal det være noen klips som du bare vipper av. Da skal lokket være løst. 3. Det neste du må gjøre, er å se om du ser noen fester rundt på resten av luftfil.boksen. Her bruker det som regel å være 2 eller 3 fester som sitter med enten 10 eller 13 mutter. 4. Nå skal hele boksen være løs. Ta så å løft forsiktig opp boksen for å se om det følger med noen slanger (dette er vakuum-slanger som styrer lufttemperaturen til forgasseren) og vær nøye med å se hvor de forskjellige slangene går da dette er en viktig del av vakuumstyringen. Pass også på at du ikke ødelegger fleksirøret som går fra "nesen" til boksen og ned til manifoilen (hvis den er der da. Mange eldre biler mangler denne). 5. Thats it, nå skal du kunne ha fritt tilsyn rundt forgasseren for å inspisere etter lekasje. Men du må også sjekke om du ser olje i nærheten av manifoilen. Som jeg sa i forrige innlegg, så kan lukten komme derfra. Hvis det er kun olje på bensinslangene, så skal ikke dette lukte så fremst det ikke er ekstrem varme mot de (type manifoil-ekstremt-varmt). Hvis du ikke vet hvordan bensinslangene ser ut, så er det di eneste som går fra forgasseren og mot torpedoveggen (veggen mellom motorrom og kupe). En av slangene går innom motoren til en enhet som heter bensinpumpa, og vidre derfra mot torpedoveggen. Opp fra under bilen skal det komme to rør (metall) som disse slangene er koblet til. Disse skal komme opp mellom motor og torpedovegg. Lykke til. ED209 Lenke til kommentar
anonymm Skrevet 11. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2005 Idag åpnet jeg lokke på forgasseren der så jeg at det var olje,kan det være noe galt med den? Når jeg har kjørt bilen og parkert den så åpner jeg panseret da hører jeg noe drippe ned,men jeg kan ikke se under bilen at det har kommet noe dråper,er det noe sted inni den det dripper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå