Gå til innhold

Hvilke iPod skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ny mp3 spiller. Jeg har sett på iPod Nano og iPod video 30GB. Jeg vil ha en spiller med: godt batteri, god og stor skjerm, god lagrings plass, liten og lett. Passer en av disse iPodene for meg da? Er det dårlig batteri tid på disse? Hvordan er det å se film på iPode video?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt Batteri: iPod video eller Nano (begge holder 14timer, untatt 60GB video som holder 20 timer)

God og stor skjerm: iPod video

God Lagringsplass: iPod video

Liten og Lett: iPod Nano

Kvaliteten på filmer på iPod'en er sånn ca. som VHS, men det er ikke meningen at en skal se på lange spillefilmer på iPden, men heller musikkvideoer, tv-serier osv.

Denne siden kna kanskje hjelpe deg å se forskjellene mellom iPodene:

http://www.apple.com/no/ipod/specs.html

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar
Kan jeg laste opp en ny firmwire til iPod video slik at den støtter flere film formater foreks. DivX?

5195283[/snapback]

Kun hvis Apple bestemmer seg for å lage en firmware som støtter andre formater. Men det er fullt mulig å konvertere filene slik at du kan se dem på iPoden med spesielle programmer. (som f.eks dette: http://www.pqdvd.com/dvd-to-ipod-video-converter.html)

Etterhvert vil det nok bli mulig å legge inn hackede firmware som støtter flere filtyper, men det blir på egen risiko.

Lenke til kommentar
Kan jeg laste opp en ny firmwire til iPod video slik at den støtter flere film formater foreks. DivX?

5195283[/snapback]

Man kan jo allerede nå, som på alle andre iPod versjoner legge inn håndsydd firmware, med forkjellige skins fonter bilder og tekster.

Men så vidt jeg vet er det hardt å endre så mye som vilke filtyper som kan spilles av. Men de gutta som lager iPod Linux er vel klare nok i hodet at de får det til. Apple har selv sagt at de kan komme update med nye filformathåndteringer.

Forøvrig er det vel strengt talt .avi filer du tenker på. DivX er nok en komprimering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...