cybervision_ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg har en relativt oppegående PC, men skjermkortet er i ferd med å si takk for seg og jeg lurer på om rammen er litt svak i systemet. Jeg legger ved en liste under over HWen min, kan dere si litt om hva dere ville oppgradert hvis dere skulle ha et system som kunne dra i vei COD2 og BF2 osv, i 1280x1024 (19" LCD) med eyecandy. Har sett meg ut et x1800xl skjermkort, og generelt så skal ikke dette være en dyr oppgradering. HK: Epox nf3-250GB AGP ----> Tenker på å oppgradere til et Asus NF4-4x slik at jeg kan bruke samme CPU. CPU: AMD64 3200+ [email protected] RAM: Twinmos 1GB 3200 HD: WD Raptor 74GB 10 000 rpm 8 MB Skjermkort: Sapphire 9800 pro Lydkort: Audigy 2 Kom med forslag og meninger! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Flaskehalsen her er nok skjermkortet ja, begynner å bli gammelt. Har selv samme minne, det er ikke det beste, men helt brukbart. (funfact: Twinmos er dannet av et samarbeid mellom alle de store hovedbankene i Singapore:D) Og btw, tror det hadde vært mer lønnsomt å skrive hvilken psu du har, enn å skrive lydkortet ditt Har selv 2 gig av samme minne, 3 ghz p4, og et x850xt-pe, og drar bf2 med 2x aa, og det meste av eyecandy! Så er ikke de syke oppgraderingene du er ute etter, bare litt mer power i minne og skjermkort gjør nok susen! Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 (endret) PSU: Fortron/Source 350 W og skal ifølge test levere 28A for +3.3V, 32A for +5V og 16A for +12V. Så du mener rammen er god nok? EDIT: Skrev feil merke på PSU... Endret 22. november 2005 av cybervision_ Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jau, til en viss grad. Ville først gått for oppgradering av skjermkort. Så tatt ram senere, hvis du da føler dette som et behov. Selv syns jeg den rammen duger greit til dags dato. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Ok, så et x1800xl er kortet du vil anbefale, og da også selvfølgelig et nf4-4x hovedkort for å få PCI-E sloten? Lenke til kommentar
dejanV Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Vent litt til med RAM-en, eller så kan du jo kjøpe 2 GB av samme minne (var på 1495,- på Komplett for noen uker siden - "ukens tilbud"). Kjøp derimot enten X1800XL eller et 7800 GT,har det selv og kan ikke klage på noe som helst så langt. Vet ikke akkurat hvem som yter best,men jeg er utrolig fornøyd med min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå