MarkusG Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hvilken ultraportable er det som gir mest for pengene? Hvor mye må jeg betale for noe som dettte: 1GB ram 1.7 GHz prosessor 60 GB harddisk, minimum 7200 rpm. Endret 22. november 2005 av makos Lenke til kommentar
fose Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 De fleste ferdigbygde ultraportable leveres etter det jeg har forstått fortsatt med 4200 rpm. Modeller folk har snakket varmt om her på forumet er Asus W5A og M5A, Acer 3002 ogn3004. Har selv kjøpt LG LW20 og er svært fornøyd med den. Komplett 260 og Netshop 1551 kan i konfigurasjonen settes opp med 7200 rpm harddisker. Disse gir vel også ganske mye for pengene. Har hørt at det er mere feil på raske harddisker, og at du neppe vil merke den store forksjellen ved praktisk bruk. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 I og med at du skal ha deg ultraportabel, synes jeg du skal spørre deg selv hva du skal bruke den til. Ultraportabel er ikke alltid synonymt med ytelse. Det første jeg tenkte på, var valget ditt av prosessor. ULV-prosessorene bruker mindre strøm, og gir betraktelig lengre batteritid. Jeg har en 1,2 ULV, som holder godt til alt jeg trenger å bruke maskinen til (altså det meste utenom spill og rendring). Med denne holder batteriet i over 6 timer ved normal bruk. Får du til det samme med en 1,7 ghz, let me know Lenke til kommentar
tomas123 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Bufodill: Hvilken maskin har du? Den batteritiden var jo mildt sagt imponerende... Jeg klarer ikke helt å bestemme meg om å kjøpe Dell X1, Acer Travelmate 3002WTMI, Asus W5A eller Asus S5A.... Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er ikke forbruket av Pentium M ca 27W, ULV 5W og LV et sted i mellom. Da ser man klart at ULV/LV prosessorer gir lengre batterileve tid. La meg få skyte inn at 4200 RPM gjør jobben helt greit hos meg. Spiller film, DVD, 720i osv bra. Jeg har Dell X1, har bestilt 6 cellers batteri, 3 celleren er ikke altfor imponerende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå