SteinK Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei! Har akkurat kjøpt en P4 3,0 Ghz på Elkjøp. Maskinen frøs flere ganger og måtte restartes. Tilslutt klarte den ikke å laste OS (XP Home edition) Måtte reinstallere OS. Maskinen kom opp, men uten internett tilgang (via HUB og UPC modem) Når jeg kjører ipconfig, får jeg ikke noe respons. Ingen IP adresse vises, heller ingen nettverksmaske eller gateway. Kun overskriften WINDOWS IP KONFIGURASJON ping av nettverkskortet går greit. TCP/IP er installert. HUB og UPC modem er restartet Når jeg prøver å reparere via mine nettverkstilkoplinger får jeg melding som sier KAN IKKE FORTSETTE, KONTAKT NETTVERKSADMINISTRATOR Noen som har en formening om hva problemet er? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) gå i cmd igjen. skriv: ipconfig /release vent til den er ferdig skriv: ipconfig /renew får du ikke ip da, sjekk driverene til nettverkskortet. Edit: hvis local area connection står i brigde modus, så slå av det. du gjør det ved å høyereklikke på koblinga i "my network connection" og "remove brigde" eller noe sånt Endret 22. november 2005 av BKB Lenke til kommentar
SteinK Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 gå i cmd igjen. skriv: ipconfig /release vent til den er ferdig skriv: ipconfig /renew får du ikke ip da, sjekk driverene til nettverkskortet. Edit: hvis local area connection står i brigde modus, så slå av det. du gjør det ved å høyereklikke på koblinga i "my network connection" og "remove brigde" eller noe sånt 5192629[/snapback] Takk for svar: Hverke release eller renew gir noe respons, maskinen forsøker ikke engang. har gjort dette tidligere så jeg vet hvordan det skal virke. Bridge er slått av. Det fulgte ikke med ytterligere drivere til nettverkskortet på driver cd' som fulgte med. og maskinen har jo vært oppe mot internett tidligere i dag. Beste løsning er kanskje en retur til elkjøp å få pengen eller tilbake eller ny maskin. Den er kun 4 dager gammel. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Jeg skal ikke si noe om PCer som er kjøpt på Elkjøp. Men om du klarer å finne ut hva slags hovedkort du har, kan du gå til produsenten sin hjemmeside og laste ned driver til nv.kortet. Men med så mye problem som du har hatt etter 4 dager, spørs det om du ikke vil komme til å få mye "morro". Har du en ruter eller er du koblet rett i modemet? Endret 22. november 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
SteinK Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Jeg skal ikke si noe om PCer som er kjøpt på Elkjøp.Men om du klarer å finne ut hva slags hovedkort du har, kan du gå til produsenten sin hjemmeside og laste ned driver til nv.kortet. Men med så mye problem som du har hatt etter 4 dager, spørs det om du ikke vil komme til å få mye "morro". Har du en ruter eller er du koblet rett i modemet? 5192845[/snapback] Har en HUB, og de 2 andre maskinene tilkoplet samme HUB har ingen problemer. Jeg avslutter dette og forsøker å få hevet kjøpet i morgen. mvh Stein K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå