advert Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Er det noen som vet omtrent hva prisen på slike som denne ligger på? Klarer ikke å finne noen av samme type her i landet å sammenligne med.. http://www.twpeter.com/sdp/339983/4/pd-151...097-758784.html Endret 27. november 2005 av advert Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Søk på webkamera. Det er det det der er(woa, funky settning). Webcam med innebygget minne og batteri. Spm er hva du vil med et slikt kamera. Det er et leketøy. Da får du bedre video ut av et kompakt stillbilde kamera med video. Feks de fra sony. Du kan også sjekke på QXL.no og se om noen har importert slike. De pleier å selges der. AKIRA Lenke til kommentar
advert Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Søk på webkamera. Det er det det der er(woa, funky settning). Webcam med innebygget minne og batteri. Spm er hva du vil med et slikt kamera. Det er et leketøy. Da får du bedre video ut av et kompakt stillbilde kamera med video. Feks de fra sony. Du kan også sjekke på QXL.no og se om noen har importert slike. De pleier å selges der. AKIRA 5202592[/snapback] Tror det er litt drøyt å kalle det et webcam selv om det er en av funksjonene. Stiller meg også litt tvilende til påstanden din om bedre bilde fra et vanlig kamera med filmfunksjon.. Når det gjelder bruken så er det vel for det meste innendørs og utendørs om dagen. Hadde vært kult om det hadde vært nattmodus, men det får man vel ikke på et kamera i den prisklassen. Fant dette på qxl: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21...um=1&Catg=11995 Utropsprisen på dette eks. frakt og mva er noe høyere enn det vil koste å få kameraet "mitt" levert på døren inkl. frakt og mva, så med mindre noen har noen gode alternativer tror jeg jeg går for det. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Tror det er litt drøyt å kalle det et webcam selv om det er en av funksjonene.Stiller meg også litt tvilende til påstanden din om bedre bilde fra et vanlig kamera med filmfunksjon.. (...) Fant dette på qxl: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=21...um=1&Catg=11995 Utropsprisen på dette eks. frakt og mva er noe høyere enn det vil koste å få kameraet "mitt" levert på døren inkl. frakt og mva, så med mindre noen har noen gode alternativer tror jeg jeg går for det. 5210229[/snapback] Det er dessverre mange som blir lurt av slike annonser som lover 12 megapixler og så videre. Med mindre du ønsker å kaste 1500 kroner ut av vinduet, så byr du ikke på den saken der. Hvorfor ikke? Her er mine argumenter etter personlig å ha prøvd og sett slike produkter i virkeligheten (jobber i fotobutikk, og ser mye slikt selv om vi ikke selger de... kunder som trenger hjelp og så videre). -Dette er hovedsaklig også et stillbildekamera, med videofunksjon. -12 megapixler, sier annonsen, men det er interpolert fra kun 3,1 megapixler og har ingen funksjon ut over å gjøre bildefilene/videofilene større uten at bildekvaliteten forbedres. -Slike billigprodukter som lover større oppløsning enn reell oppløsning, er produkter med billigst mulig optikk, dårligst mulig bildebrikke, elendig signalbehandling og skjøre materialer. Det vil antakeligvis være fullstendig umulig å filme innendørs i normal innebelysning, og utendørs vil du enten få sterkt overeksponerte eller undereksponerte bilder avhengig av lysforhold. Bildene blir uskarpe, og video kan til tider hakke. Stillbildene vil lide av de samme ulemper som video. -Lagrer på SD kort i stedet for DV tape... det betyr sterk komprimering (enda dårligere videokvalitet), og at du må ut med mange hundre kroner, gjerne over tusenlappen ekstra, for å få et SD kort som er stort og raskt nok til å lagre en viss mengde video før det må overføres til datamaskin. -Det følger kun med 16MB innebygget minne. Det betyr enkelt og greit at du må bruke noen hundrelapper på et ok minnekort før du kan bruke kameraet til noe fornuftig (men når du ser bildekvaliteten, så er du nok glad for at du ikke kunne ta opp mer enn du da allerede har gjort). -Det er 8x DIGITAL zoom. Det er juksezoom som ikke gjør annet enn å minske oppløsningen og interpolere ENDA mer når du zoomer. Det betyr at bildekvaliteten reduseres til halvparten allerede når du har zoomet inn bare ett av de 7 ekstra stegene. -Kameraet er spesifisert med såkalt "movie mode". Det står ingenting om oppløsning i denne "movie mode", og den er nok langt under bildebrikkens reelle oppløsning som er 3,1 megapixler (tipper 640x480 i beste fall, noe som tilsvarer 0,3 megapixler... under normal TV oppløsning. Jeg er enig med Akirax24. Du får bedre videokvalitet med et stillbildekamera fra en kjent produsent til samme pris, og produktet du har funnet egner seg neppe til mer enn webcamera. Det meste jeg skriver her, egner seg også som beskrivelse på kameraet du først linket til. Tips: Hold deg unna dette og lignende billigprodukter. Mange har blitt lurt av dette her, og er de misfornøyde, så gidder ikke importøren høre på de. Fra slike superselgere, slettes også de fleste negative karakterer ettersom QXL tjener grovt på de. Lenke til kommentar
advert Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Takker for informativt svar. Jeg hadde ikke tenkt å by på kameraet på qxl, poenget var at det hadde dårligere teknologi og kosta mer enn det jeg først linka til. Så du mener at selv om det jeg linket til har ccd sensor og 5.36mp reell oppløsning(på stillbildene) er det heller ikke verdt 1500,- inkl. mva og frakt? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Helt riktig. Det kan ikke regnes som annet enn et leketøy, og kan ikke brukes til mye fornuftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå