janfredrik Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hei. Nå har pappa kjøpt internett ( ) så nå mangler bare en router. Er dennelinksys routeren noe bra? Endret 22. november 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er ikke et dårlig valg dette. Det som er lurt å tenke på er hvordan: huset er - (murvegger/trevegger), har man tråløs telefon - langt mellom PC og ruter. Kablet nettverk er det enkleste og sikreste. Tråløst er av og til litt problematisk pga. byggtenkiske valg (eks. betong). Bor du i et betong hus, ville jeg valgt en modell med en annen antenneløsning. Men kommer man forbi det som kan skape problem, er tråløst lett å leve med. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Den skal stå nede ved trappa, så er det rett opp og til høyre signalene skal komme, så ca 10 m langt i trevegger. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Hvilken er egentlig best? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306148&cks=PRL eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308929&cks=PRL Lenke til kommentar
holvik Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Har selv en WRT54G. Denne har meget bra rekkevidde. (synes jeg) 2 Etg. + dør 5/5 i signalstyrke. 2 Etg. + 2 vegger 3/5 i signalstyrke. Åpen trappeoppgang. (minner om din situasjon) Begge med trådløse PCI kort. Fungerer utmerket her. Men det er vanskelig å si om det vil fungere hos deg. Irriterende å kjøpe noe som ikke fungerer slik en hadde tenkt ! Det hadde vert greit å låne en router/aksesspukt av en bekjent for å prøve. WRT54GC tar seg bedre ut estetisk enn WRT54G ,men med alt kabeldritten som følger med betyr det null og nix. Endret 26. november 2005 av holvik Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Ja, jeg har selv WRT54G, og den fungerer bra. Men lurer på hvorfor den andre er billigere, er den dårligere? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Ja, signalstyrken er desvere en vits. Du kan sette anntenne på den da virker den bra. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har selv en Linksys WRT54G, og er veldig godt fornøyd med den! Det er 3 års garanti på den, så de er sikker på produktkvaliteten! Det er det ingen andre som har, såvidt jeg vet! Med å kjøpe Firmware fra et firma i Sverige kan du gjøre den enda bedre enn den er, t.o.m skru opp signalstyrken 900%(ulovlig etter CE-lovene), og da har du sikkert dekning der du skal ha pc-en! WRT54G ANBEFALES! Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 For de som ikke har kjøpt seg trådløs router vil jeg anbefale den helt nye WRT54GX, den er vesentlig bedre enn de eldre utgavene. WRT54GC er en lekker liten reise router som ikke leverer samme gode dekning og hastighet som WRT54GX. Er du i et område med svært mange trådløse nettverk kan det lønne seg å satse på en løsning som bruker A (5 GHz) standarden i steden for B/G (2.4 GHz). Linksys WAP54AG har støtte for både 2.4 og 5GHz og rimelig bra dekning og hastighet men slår ikke WRT54GX på lokasjoner med liten/moderat tetthet av trådløse nett og andre forstyrrelser i 2.4GHz båndet. Jeg velger ofte Linksys når jeg prosjekterer nett og trådløse løsninger for mine kunder. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Det ble litt dyrt, men jeg har selv WRT54G, og synes den er bra. Så jeg tror jeg går for den, hvis dere ikke har noen andre forslag til noenlunde samme pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå