Knopfix Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hei jeg har en DVD spiller med nettverkskort,Kiss DP-500 koblet med kabel fra en D-link DI-604 router. Bruker programmet EZlinkNG som finnes her til å dele ut musikk,bilder og film fra PCn. Problemet er at det oppstår lag på musikk og film,musikken har alltid lag og filmene av og til lag,sannsyneligvis oftest når det er film av høy kavlitet. Mistenker routeren siden jeg også opplevde lag med mitt gamle system med den samme routeren. EZlinNG er fortsatt ikke ferdig men en beta,men problemet mitt er ikke vanlig på EZlinkNG forumet. Har testet Kiss sitt PC link 1.3 og fikk samme problem. Opplevde en gang at lag forsvant en liten stund etter å ha slått av modem,router og PC en stund i tillegg til å plugge alle kabler ut og inn samt fornye IP addressen. Etter en stund kom laget tilbake fra ingenting. Har oppgradert til siste firmware på routeren uten hjelp,er routeren min dårlig,er det en annen FW jeg burde teste eller burde jeg kjøpe ny? I tillfelle hvilken trådløs til en billig penge,samt et godt trådløst nettverkskort som fungerer bra? Håper jeg midlertidig kan få det jeg har til å fungere da jeg ikke har behov for trådløs router på en stund,dessuten koster det. Endret 22. november 2005 av Knopfix Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 *Bump* Noen som kan fortelle meg om noen innstillinger jeg kan prøve på routeren ellers må jeg bruke sure penger på en ny? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Har du testet med en kabel direkte til en hub/switch eller til pcen? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Nei men jeg har testet med to forskjellige PCr med forskjellige nettverkskort og det samme laget oppstår så da er det vel nesten nødt til å være routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå