Gå til innhold

Nvida detonator driver

Gunder1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-30 12:05, Gunder1 skrev:

Har g2pro kort,er det slik at de nye detonator driverene er kun/mest beregnet på g3 og g 4 kort??? vil mitt kort funke "verre" med evt 40... driverene?

Gunder

Dette her sa en talsmann for nVIDIA

Quote:

Detonator 40 is a member of NVIDIA’s renowned unified driver architecture family, the cornerstone for all of our graphics and multimedia products,” said Dan Vivoli, vice president of marketing at NVIDIA. “Because all of our GPUs are binary compatible, we’re able to deliver new functionality, innovative features and unmatched performance, across our entire family of GPUs with a single driver. No other vendor can offer this kind of flexibility.”

Klippet fra tweak.dk

F.

Lenke til kommentar

Men om det stemmer i virkeligheten er noe helt annet. Jeg for min del syntes ikke noe om disse driverene. Fikk bugs og redusert ytelse (i 3dmark) så jeg venter en stund enda. Litt rart var det, i nature-scenene fikk jeg et merkbart ytelseshopp mens det gikk dårligere i de fleste andre testene, hmmmm

F.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 00:28, Bitex skrev:

Dere må huske på at før 30.30-driverne kom var det en bug i detonator-driverne som gjorde at 3dmark2001 score virket høyere enn den skulle. Denne feilen ble rettet i 30.30, og alle får dermed redusert 3dmarks.

Om man vil kalle dette en "bug" får være opp til hver enkelt...et bra markedsføringstriks, iallefall.

Lenke til kommentar

Det kan selvsagt hende at det var. Rart at de krøp til korset og fjernet "buggen" da..noen luringer som gikk inn i koden og fant det ut?

Uansett, for å holde meg ontopic, gikk opp ca. 400 3dmarks fra 30.82->40.41

Ingen installasjonsproblemer, og ingen kræsj ved spilltesting etterpå.

De påstår 25% økning i ytelse, men det må da være grenser for hva et sett med software-drivere kan gjøre med en GPU..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...