morra Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Når jeg setter i gang en skanning med Canon CanoScan LIDE 50, stopper den. Progressbaren stopper etter bare noen sekunder etter start og jeg får melding om at den kanskje ikke er koblet til PCen. Jeg har prøvd med to ulike kabler og samme problemet oppsto. Det kommer også noen lyder som ikke kom da den fungerte. (CanoScan Toolbox virker ikke, men jeg tror ikke det har noe med dette å gjøre). Hva skal gjøres? Hvor ligger problemet (Software/hardware)? Takk for alle svar Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hadde samme problem med en Canonscan 5000F. Problemet var for lang USB kabel av for dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
morra Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Var det den originale som var av for dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 En annen årsak til akkurat denne feilmeldinga kan være at du har installert noe annet som bruker samme drivere, f.eks et webkamera. Dersom du nettopp har gjort det, kan du prøve å deinstallere det. Hvis du finner ut at dette er feilen, har ikke jeg noe godt svar. Det har heller ingen andre på nettet, i hvert fall ikke da jeg søkte etter det for noen måneder siden. Jeg fikk rett og slett ikke til å ha begge deler installert samtidig. Men jeg gadd ikke bruke mye tid på det. Min løsning ble å opprette to maskinvareprofiler. Tungvint, men jeg bruker skanneren relativt sjelden, så det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå