Leben Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Sitter hos en kompis og prøver og hjelpe han med å sette opp et trådløst nettverk. Kommer meg inn på AP men får ikke til å konfigurere den på rett måte. Prøvd og sette ip som man får fra UPC, alt som den er "out of the box" samt dhcp. Men kommer meg ikke på nett uansett hva jeg prøver. Fra upc har han fått et modem av typen Motorola og skal bare ha èn pc på nett. Noen som har UPC og Linksys som kan hjelpe meg litt på vei? Evt andre som har anelse om hva jeg kan gjøre? Trenger vel ikke Router da han bare trenger èn ip? Håper på noen kjappe svar da jeg sliter som f Mvh Leben Lenke til kommentar
nojac Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Jeg har i dag satt opp LINKSYS WRT54G trådløsrooter med oppkobling fra UPC (Motorola modem). En restart av modemet var alt som skulle til for å få ip-adressene på plass. Glimrende! Det burde holde med aksesspunkt (WAP54) når du bare skal ha en PC på nettet. Men rooteren koster MINDRE (hos stretto.no), og du får en innebygd 4-ports svitsj på kjøpet. Så hvorfor kjøpe aksesspunktet til hjemmebruk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå