phun-ky Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 hei! driver med et lite prosjekt her. skal være en side til en fiktiv bedrift, så all informasjonen som står der garanterer jeg ikke for. jeg ser helst at dere ser kun på design/brukervennlighet, og ikke funksjonalitet (dvs forms og språk) da dette ikke har noe med selve designet å gjøre. gi meg gjerne konstruktiv kritikk på forhånd takk. http://design.phun-ky.net/21/ (valideringen kan være flytende, da jeg jobber med siden konstant) Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Dette var jo et pent førsteinntrykk! Men så ser jeg på fonten, og så blir jeg trist. Det er såå mange andre fonter som kunne ha gjort seg på denne sida. Lucida Console er ikke en pen font i mine øyne, og det må et ganske spesielt design til for at deg "gjør seg". Men setter man det til side, liker jeg fargene, og bakgrunnen. Sikkert noen som er uenig, men det gjord det hele lyst og lett. Litt synd at det er tabeller i koden som er brukt feil. Jeg vet at menyen kan være ganske vanskelig, spesielt med det oppsettet du bruker. Men tabeller kunne uansett vært unngått, enten ved å bruke mange <a> som meny, og gitt den margin-bottom, eller via den ordentlige måten med <li>.. Alt i alt ganske pent. Men tror det ville vært greit å strekt footeren helt ned, sånn at man ikke får et mellomrom mellom kanten på nettleseren og kanten på sida. Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 dette så fint ut men likte ikke helt den røde og blå bakgrunnen, synes det heller skulle vært en farge, fonten var heller ikke så fin heller ikke de små "husene" i menyen og den adresse/kontakt skulle ikke vært på boksen på bildet øverst. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Originalt og pent, men VÆR SÅ SNILL å bytte ut fonten med Lucida Sans Unicode eller en annen font. Gjør noe med headeren (oh, the dullness), og få på plass en bedre hover i menyen. Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Heisann, Så greit ut det der, men som Ingardj sa så burde du prøve å eksperimentere med noen andre fonter, helst sans serif. En annen ting er at siden sliter i Firefox. Dersom teksten i hovedboksen er over en viss lengde så justeres ikke høyden på boksen og teksten flyter over til bakgrunnen. Et bilde forklarer muligens situasjonen bedre: Har ikke sett over stylesheetet ditt, men det er mulig det har sammenheng med at du har blingset litt med koden din: <div [b]id="main1"[/b]> </div> <div id=[b]"footer_rorbu"[/b]> <div class="f01"> <span class="main_title">Våre rorbuer</span> -- osv. -- Temmelig tomt i main1 der eller hva? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Temmelig tomt i main1 der eller hva? 5192718[/snapback] Skal ikke være noe i main1. der bildet er. Takker for annen kritikk. Skal se om jeg gjør noen endringer. Det med tekst går over div'en visste jeg egentlig. noen browsere takler ikke :auto, andre takler ikke *px så godt,) Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Skal ikke være noe i main1. der bildet er. Vel.. Det bør være noe annet i #main1 enn et bilde sånn rent semantisk sett; bildet hører vel heller hjemme i en #header div. Videre, så er hovedinnholdet på sidene dine lagt i en div med id'en #footer_rorbu. Det er voldsomt mye footer-informasjon du har med i så tilfelle... Grunnen til at jeg tok det opp er imidlertid ikke at jeg er noen semantikk-nazi, men jeg tenkte at du muligens hadde feilplassert innholdet og at dette gjorde at innholdet fløt over i firefox. Det med tekst går over div'en visste jeg egentlig. noen browsere takler ikke :auto, andre takler ikke *px så godt,) Ikke skyld på nettleseren, skyld på koderen! [1] [1] Med mindre du skylder på IE, da er det helt legitimit, men i dette tilfellet er det snakk om Firefox! Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 hehe, jeg glemte bare å endre det til en fixed px' etter jeg lagde aktiviteter.shtml Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå