Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så i prinsippet: hvis jeg er 60 år og har et "seriøst" forhold til en 14-år gammel gutt og vi begge nyter det, da er det også greit, ikke sant? 5197285[/snapback] En 14 år gammel gutt ville aldri likt en 60 år gammel kvinne.. det er bare latterlig at du spør om det der.. Nå var det faktisk bare 9 års forskjell på disse.. 5197306[/snapback] Åja.. Så lenge de er under 9 år i forskjell er det greit altså? Hva hvis jeg liker noen på 60 år da? Du kan ikke si noe på det! 5197314[/snapback] faen ikke vær så innmari vanskelig da.. kom med et seriøst innlegg eller drit i det.. har ikke sagt at grensa er på ni år.. men det er ingen 14 åring som liker en 60 åring.. er ikke vits å diskutere det engang, for det kommer ikke til å skje.. tenk da.. ville det vært så rart hvis en 35 år gammel mann forelsker seg i 26 år gammel kvinne? nei, men det er ingen 70 åring som forelsker seg i en 24 åring, iallfall ikke omvendt.. 5197347[/snapback] Se litt hva jeg har skrevet i denne posten, og du ser at jeg faktisk er litt seriøs her. Og skal du sammenligne, så er det litt forskjell på en 26- og en 35-åring, og en 14-åring og en 25-åring. Det er det som er poenget her. Og at 14-åringer aldri kommer til å ha noe med 60-åringer å gjøre, greit. Det var bare en "tenke seg situasjon". Men du kan uansett ikke komme å si for hele verden at det ikke finnes noen 14-åringer i hele verden som ikke ville likt det. Det kan du nemlig ikke vite uansett hvordan det ser ut i dine øyne! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 De fleste land har lover for det meste, inkludert overgrep mot barn. Hvis disse lovene overskrides blir man straffet. Man kan ikke gjøre individuelle unntak, basert på utseende eller aldersforskjeller mellom de som brøt loven. Begge to har (sannsynligvis) vert vel vitende om at det de gjorde ikke var lovlig, og de må derfor ta konsekvensene av det nå. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Se litt hva jeg har skrevet i denne posten, og du ser at jeg faktisk er litt seriøs her. Og skal du sammenligne, så er det litt forskjell på en 26- og en 35-åring, og en 14-åring og en 25-åring. Det er det som er poenget her. Og at 14-åringer aldri kommer til å ha noe med 60-åringer å gjøre, greit. Det var bare en "tenke seg situasjon". Men du kan uansett ikke komme å si for hele verden at det ikke finnes noen 14-åringer i hele verden som ikke ville likt det. Det kan du nemlig ikke vite uansett hvordan det ser ut i dine øyne! 5197372[/snapback] Nå snakker vi jo om denne hendelsen. Sier ikke at alle 14-åringer ville likt det.. men jeg har følelsen av at denne gutten gjorde det, siden de faktisk hadde sex flere ganger.. Jeg er faktisk 14 år, og jeg tror mine meninger ligner mer på guttens enn dine.. hvis du ikke da er 14 år!? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Slik som jeg ser det, er det eneste problemet her at ene partneren var under en grense, satt av loven, som forbyr personer under grensen å ha sex med personer over, i frykt for uvillig sex. (Den grensen er på 16 her i Norge). Forholdet er det ikke noe galt med, men at de hadde sex var visst nok et lovbrudd. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Slik som jeg ser det, er det eneste problemet her at ene partneren var under en grense, satt av loven, som forbyr personer under grensen å ha sex med personer over, i frykt for uvillig sex. (Den grensen er på 16 her i Norge). Forholdet er det ikke noe galt med, men at de hadde sex var visst nok et lovbrudd. 5197409[/snapback] Man kan ikke bare gjøre unntak. Enten gjelder loven for alle, eller gjelder den ikke for noen. Er det vanskelig å skjønne? Man kan jo heller ikke kutte ut loven, da er det jo fritt fram for å voldta for de som bare vil ha seg noe. Derfor, hadde de, spesielt hun, vært litt smarte, hadde de bøyd seg etter loven. Spesielt siden hun er voksen og burde skjønne at det er feil å ha sex med faktisk et barn. Edit: leif Endret 23. november 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Jeg sa ikke at det var greit. Jeg sa at forholdet var greit, men at de hadde sex var ikke greit. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Slik som jeg ser det, er det eneste problemet her at ene partneren var under en grense, satt av loven, som forbyr personer under grensen å ha sex med personer over, i frykt for uvillig sex. (Den grensen er på 16 her i Norge). Forholdet er det ikke noe galt med, men at de hadde sex var visst nok et lovbrudd. 5197409[/snapback] Man kan ikke bare gjøre unntak. Enten gjelder loven for alle, eller gjelder den ikke for noen. Er det vanskelig å skjønne? Man kan jo heller ikke kutte ut loven, da er det jo fritt fram for å voldta for de som bare vil ha seg noe. Derfor, hadde de, spesielt hun, vært litt smarte, hadde de bøyd seg etter loven. Spesielt siden hun er voksen og burde skjønne at det er feil å ha sex med faktisk et barn. Edit: leif 5197426[/snapback] som jeg har skrevet, så er jeg faktisk 14 år.. du kaller meg faktisk et barn, og da blir jeg litt irritert.. tror du ikke en 14 åring klarer å tenke!? Dette var ingen voldtekt, og hvis 14 åringen angrer senere på at han gjorde det, så er det bare hans feil. Han visste godt hva han gjorde.. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 som jeg har skrevet, så er jeg faktisk 14 år.. du kaller meg faktisk et barn, og da blir jeg litt irritert.. tror du ikke en 14 åring klarer å tenke!? Dette var ingen voldtekt, og hvis 14 åringen angrer senere på at han gjorde det, så er det bare hans feil. Han visste godt hva han gjorde.. 5197464[/snapback] Damen som er tiltalt her et voksent menneske, og burde klare å forstå at det ikke er lovlig å ha sex med en mindreårig. Jeg mener at hun burde være smart nok til at hun tok avstand fra slike aktiviteter sammen med ham, frem til det ikke lenger sto i konflikt med loven. Det er tross alt en grunn til at slike lover finnes. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 hvordan kan den guttungen føle seg misbrukt? han har fått oppfylt en drøm så og si alle gutter har. 5196960[/snapback] Selv om en har noe som fantasi så betyr ikke det at vedkommende faktisk ønsker å gjøre det. 5197012[/snapback] Sier du at du tviler på at denne gutten virkelig hadde lyst å gjøre dette med denne damen... Tillat meg å kalle deg trangsynt Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 hvordan kan den guttungen føle seg misbrukt? han har fått oppfylt en drøm så og si alle gutter har. 5196960[/snapback] Selv om en har noe som fantasi så betyr ikke det at vedkommende faktisk ønsker å gjøre det. 5197012[/snapback] Sier du at du tviler på at denne gutten virkelig hadde lyst å gjøre dette med denne damen... Tillat meg å kalle deg trangsynt 5197524[/snapback] Betyr det noe om gutten storkoste seg sammen med denne damen eller ei? Vi vet ikke om han ble med frivillig eller ikke, men vi kan TRO til vi blir blå. Saken er at kvinnen slapp fengel, selv om hun hadde begått et grovt lovbrudd. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Enkelte folk her må virkelig lære seg hva prinsipper er! Jeg kan godt drepe noen å si at jeg fikk lov av vedkommende å drepe fyren, men jeg får alikevel straff. Man slipper jo ikke så lett unna. Om begge var med på dette også, så er det galt uansett. Endret 23. november 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Slik som jeg ser det, er det eneste problemet her at ene partneren var under en grense, satt av loven, som forbyr personer under grensen å ha sex med personer over, i frykt for uvillig sex. (Den grensen er på 16 her i Norge). Forholdet er det ikke noe galt med, men at de hadde sex var visst nok et lovbrudd. 5197409[/snapback] Man kan ikke bare gjøre unntak. Enten gjelder loven for alle, eller gjelder den ikke for noen. Er det vanskelig å skjønne? Man kan jo heller ikke kutte ut loven, da er det jo fritt fram for å voldta for de som bare vil ha seg noe. Derfor, hadde de, spesielt hun, vært litt smarte, hadde de bøyd seg etter loven. Spesielt siden hun er voksen og burde skjønne at det er feil å ha sex med faktisk et barn. Edit: leif 5197426[/snapback] som jeg har skrevet, så er jeg faktisk 14 år.. du kaller meg faktisk et barn, og da blir jeg litt irritert.. tror du ikke en 14 åring klarer å tenke!? Dette var ingen voldtekt, og hvis 14 åringen angrer senere på at han gjorde det, så er det bare hans feil. Han visste godt hva han gjorde.. 5197464[/snapback] Jeg har da ikke sagt at du ikke kan tenke skikkelig! Påstår du at barn ikke kan tenke?? Hvor vidt grensen mellom barn/voksen går, er nå så. Den går vell rundt om konfirmasjons-området vil nå jeg si. Men uansett. Voldtekt eller ikke. Det blir jo dømt etter det så lenger det bryter loven. Og de visste på forhånd at de brøt loven! Gidder snart ikke si det samme opp igjen og opp igjen her. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Enkelte folk her må virkelig lære seg hva prinsipper er! Jeg kan godt drepe noen å si at jeg fikk lov av vedkommende å drepe fyren, men jeg får alikevel straff. Man slipper jo ikke så lett unna. Om begge var med på dette også, så er det galt uansett. 5197593[/snapback] Om en 80 år gammel dame som ligger på sykehuset, for syk til å i det hele tatt røre seg eller spise skikkelig mat, og bare ligger der med store smerter og venter på å dø, mener du det er galt av legen å gi henne en sprøyte? Det er ikke lov, men synes du virkelig det er etisk riktig å la henne ligge? Min mening er at alt kan ikke følge loven, og dette er en av de tingene... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Enkelte folk her må virkelig lære seg hva prinsipper er! Jeg kan godt drepe noen å si at jeg fikk lov av vedkommende å drepe fyren, men jeg får alikevel straff. Man slipper jo ikke så lett unna. Om begge var med på dette også, så er det galt uansett. 5197593[/snapback] Om en 80 år gammel dame som ligger på sykehuset, for syk til å i det hele tatt røre seg eller spise skikkelig mat, og bare ligger der med store smerter og venter på å dø, mener du det er galt av legen å gi henne en sprøyte? Det er ikke lov, men synes du virkelig det er etisk riktig å la henne ligge? Min mening er at alt kan ikke følge loven, og dette er en av de tingene... 5197692[/snapback] Vell.. Jeg mener ikke at det er etisk rett, men tenk om man kunne tillate det da? Da kunne jo mange brukt det som unnskyldning. "Hun/han ville det!". Verden blir aldri rettferdig, det er alltid noe som vil lide, dessverre. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ziron: Støtter deg jeg! Hvem her ville latt være å la en digg lærer på 25 år ri deg? .... (litt grovt ordspråk for noen her kanskje?) Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ziron: Støtter deg jeg! Hvem her ville latt være å la en digg lærer på 25 år ri deg? .... (litt grovt ordspråk for noen her kanskje?) 5197782[/snapback] Jeg hadde følt meg dum om jeg som uerfaren 14-åring skulle hamle opp med en litt mer erfaren 25-åring. Dessuten er ikke hun der det beste jeg har sett heller. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ziron: Støtter deg jeg! Hvem her ville latt være å la en digg lærer på 25 år ri deg? .... (litt grovt ordspråk for noen her kanskje?) 5197782[/snapback] Jeg hadde følt meg dum om jeg som uerfaren 14-åring skulle hamle opp med en litt mer erfaren 25-åring. Dessuten er ikke hun der det beste jeg har sett heller. 5197808[/snapback] Trenger ikke hamle opp, bare ligger der å nyter "utsikten" :!: Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Det er mulig jeg tar feil her, men jeg tror mange av "tøffingene" her hadde hatt litt vanskeligere for å gjennomføre et samleie med en 25-åring i en alder av 14. Det er stor variasjon i mental og fysisk modenhet blant gutter i den alderen, og jeg skal derfor ikke dømme noen her. Det er alikevel veldig lett å påstå både det ene og det andre på et forum, mens det i virkeligheten kansje ikke er like enkelt. Edit: Glemte en "ikke". Endret 23. november 2005 av fargoth Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Det er mulig jeg tar feil her, men jeg tror mange av "tøffingene" her hadde hatt litt vanskeligere for å gjennomføre et samleie med en 25-åring i en alder av 14.Det er stor variasjon i mental og fysisk modenhet blant gutter i den alderen, og jeg skal derfor ikke dømme noen her. Det er alikevel veldig lett å påstå både det ene og det andre på et forum, mens det i virkeligheten kansje er like enkelt. 5197988[/snapback] Det er akkurat det jeg og mente. Gutter har tidlig fantasier, men når det kommer til stykket er det noe helt annet. Lenke til kommentar
Zanto Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ziron: Støtter deg jeg! Hvem her ville latt være å la en digg lærer på 25 år ri deg? 5197782[/snapback] Det er skammelig at du skriver noe slikt om en straffbar handling. Det er skammelig og det viser at du ikke sitter inne med noe informasjon om pedofili. Føler at det er nytteløst å komme med argumenter mot deres synspunkter i denne diskusjonen, rett og slett fordi dere er mer opptatt av hvor deilig denne blondinen er i forhold til hva hun faktisk har gjort. Kutt ut å tenke med junior, og tenk mer på at rett skal være rett, uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå