Gå til innhold

GeForce4 MX440 vs GeForce7800


Skribenten_

Anbefalte innlegg

på min pc sitterd et en GeForce4 MX440... er det mye dårligere enn GeForce 7800 GTX?? i såfall hvor mye da? :dontgetit:

det går helt greit å spille foreksempel red alert og monkey island på dataen min. og en venn av meg har 7800 GTX.. og grafikken på hans red alert er helt lik når jeg spiller den på min pc liksom

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OMtrentelig fire til fem ganger bedre.

5191807[/snapback]

 

 

Tror nok det er en del kjappere enn det :)

 

Med tanke på at 7800gtx vel er 300% av det r900pro kan yte, og r9800pro sikkert yter en fem-seks ganger bedre enn mx440.

 

Hvis du bare spiller RA2 og Monkey Island på pcen din er det lite vits å kjøpe nytt skjermkort :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
7800gtx passer ikke i hovedkortet som har en athlon xp 1,6ghz...

 

7800gtx er ca 10-50 ganger kjappere enn mx440...

5191850[/snapback]

men nå har det seg slik at jeg faktisk har 4000 kroner å bruke på et nytt kjermkort, og da vil jeg jo gjerne ha det beste!

5191863[/snapback]

 

Da hadde jeg byttet ut noe annet også, AMD 1,6 klarer ikke å drive så godt et

6800 Ultra AGP-kort

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Men det må da være kjedelig å da bruke de fire tusen på et av de beste kortene på markedet for så å finne ut at det ikke en gang passer fysisk i din maskin.

 

Om jeg var deg (noe jeg definitivt ikke er :p) ville jeg konsentrert meg om å kjøpe nytt hovedkort, prosessor, evt. minne om det trengs, osv. Du kunne jo ha kjøpt et GeForce 6600Gt kort. Det vil yte mye bedre enn det du har, i tillegg til at det finnes i både PCI-e og AGP. (dermed kan du kjøpe det på det oppsettet du har nå i tillegg til et hvert nytt oppsett.)

 

Jeg ville også vurdert å skaffe mer penger før jeg oppgraderte.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Resten av pcen din er for dårlig til å dra noe nytte av et slikt skjermkort uansett :)

5191870[/snapback]

du vet ikke hvordan pc jeg har en gang. den har faktisk 512 MB ram!!

5191882[/snapback]

 

Jeg er lei for å skuffe deg, men 512mb ram er nok ikke like mye nå som det antakelig var da du kjøpte maskinen. :(

 

XP 1,6, 512mb Ram, og et 7800GTX er nok ingen god kombinasjon. En ting er at resten av maskinen ikke er god nok til å dra nytte av det kortet, men det vil heller ikke passe fysisk inn som jeg sa i mitt forrige innlegg.

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Så slemme dere er!

 

Gf mx440 en billigutgave av et 3 generasjoner eldre skjermkort. 7800gtx er topp-utgaven av det nyeste.

 

Dessverre er det nok ikke mulig å sette dette kortet inn i din pc. Da må du bytte hovedkort og prosessor i tilleg. Det enkleste er nok hvis du som nevnt over går for et 6600gt eller 6800gs.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Som flere sier her er det ikke mye hensiktmessig å sette inn det dyreste skjermkortet i din maskin.

 

Har du 4000.- å bruke på oppgradering ville jeg heller byttet andre ting også.

 

Du kan jo få hovedkort, prosessor, RAM og et bra skjermkort for de 4000.-

 

Eller du kan vente litt å legge til 1000 ekstra på et enda bedre skjermkort.

 

for 4000.- får du i dag omtrent noe slikt:

 

Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939, ATX, S-ATA, GbLAN, Lyd, PCI-Ex16

 

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3, PCI-Express,Tv-Out, Dual-DVI, Retail

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

 

Da har du totalt sett en mye raskere maskin enn det du sitter på i dag.

Mye mere for pengene enn et av de dyreste skjermkortene mener jeg da.

 

Legger du til 1000.- mere, kan man f.eks. bytte til et Radeon X800 kort eller GeForce 6800GT, alternativt ta en raskere prosessor.

 

Lykke til med oppgraderingen!

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Du burde nok minst ha 1024 mb ram (2048 anbefales til de nyeste spillene som fear,BF2, quake4 osv..), AMD athlon 64 3000+ eller mer + at du MÅ ha et HK som støtter Pci-e, og et hk som er socket 939 er ikke å forakte. :thumbup:

Til din pc ville jeg tatt å kjøpt et 6600gt, nytt hk, ny cpu (3000+ til under 1000'-) og 1024mb ram (minst). Eventuelt et 6800GS hvis du vil ha det aller beste til din pc. 7800GTX har ikke støtte for AGP og den vil fysisk sett ikke passe inn i pcen.

BTW: BF2 bruker (med winxp opp med normalt av programmer opp) 1,4gb ram + en del memory leaks.

Fear bruker 1,3 gb ram.

Black and White 2 bruker 1,3gb ram.

 

Så 1,5 gb ram ville vært å foretrekke. :thumbup:

 

Edit: nettulf sitt opsett funker fett!

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Hoi!

Hva med å kjøpe en skoeske?

Aopen Barebone XC Cube EX761 (PCI-E, SATA, Firewire, optisk utgang, mm)

Prosessor:

AMD Sempron 3000+

Skjermkort:

ATI Radeon X800GTO eller X800XL (litt dyrere).

 

Dette kan fåes til ca. 4000 kr. Da får du en liten, snerten maskin som er mye raskere enn det du har nå.

Muligens trenger du ny RAM også. Det kommer litt an på hva du har fra før.

 

Mvh, HH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...