Gå til innhold

Alt-mulig-PC til 7.500-15.000,- (AMD eller Intel)

Anbefalte innlegg

Jeg har en SocketA maskin som kun har gitt meg hodebry det siste året og er nå så lei denne og uendelige runder med DFI osv at jeg fremskynder overgangen til ny PC.

Jeg er åpen for både AMD og Intel forslag og prismessig totalt sett har jeg et budsjett som gjør at jeg kan tilpasse meg det meste. Dvs. alt fra 5000-15.000 i første omgang.(uten skjerm + noe jeg har fra før)

Maskinen skal brukes til alle formål, løsning velges etter bang for buck prinsippet , men har litt ekstra å gå på. Det er også ønskelig å bedrive moderat+ klokking da ytelse og stillehet skal i balanse.

Det jeg har fra før og skal bruke videre er:

- Dell 24" LCD, 2405FPW

- 250GB SATA, seagate barracuda.

- BenQ DW1640

- OCZ 2048MB Pl.Ed. PC-4000 2x1024MB (3-3-2-8) 500Mhz EB(ventes i posten)

- Tagan480w PSU

- USB floppy(brukes kun ved unntak)

- vannkjølingspumpe og radiator(se signatur)

rusk og rask?

- Jeg har en vannblokk til NB som jeg i dag ikke bruker, kan den brukes til noe?

- Har vannblokk til 6600GT GPU i dag, vet ikke om den kan brukes videre, vil helst vannkjøle skjermkort minnet i ny løsning.

- SocketA CPU kjøler for 4 festehull. Kan vel neppe brukes?

Det jeg trenger:

- nytt og bedre kabinett (maks 52cm høyt og som egner seg til vannkjøling)

- hovedkort

- prosessor

- nytt skjermkort

- vannblokk til ny GPU og CPU, som passer til min vannkjøling(se signatur)

- Kanskje ny radiator hvis man har noen gode totale løsningsforslag.(gjengene er gåen på den gamle etter et eksperiment)

- gode vifter og viftestyring.

Tanker rundt AMD/Intel

Innenfor AMD leieren har jeg tenkt på s939 og følgende CPU'er: Venice 3500+, San Diego 3700+, X2 3800+ og Opty165+. Har også sett såvidt på noen turion64 løsninger, hva er lurest? Men jeg er åpen for alle forslag.

På intel siden har jeg lite erfaring men synes det har vært mye snakk om P-M baserte løsninger? Også noen dualcore diskusjoner?

Som sagt jeg er åpen for alt og utfra hva jeg har ønsker jeg å få satt sammen en god pakke som jeg er overbevist om at jeg vil få god hjelp til her :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på dette:

CPU: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 2150 kr

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1349 kr (anbefales)

Skjermkort: Gainward GeForce 7800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express,"U/3550PCX XP 512MB", 550Mhz 6195 kr

Totalt: 9694 kr

Men skjermkortet er kanskje for dyrt? Vannblokker er jeg ingen ekspert på.

Lenke til kommentar

Her har du et oppsett. Det er uten vannkjølingselementene siden jeg kan ikke noe om det. Jeg har satt av ca 3500kr til det og frakt.

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=21552

Skjermkortet er veldig bra. Jeg har lagt ved 2 120mm vifter siden da kan du bytte ut de som følger med kabinettet. SilenX er bare det beste du får itak i.

Den 92mm er for cpu-kjøleren.

Hvis du leser her så ser du at kabinettet egner seg veldig godt til vannkjøling.

http://www.thermaltake.com/xaserCase/armor...s/va8000bws.htm

Her har du listen:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=21552

Lenke til kommentar

Veldig bra forslag :). Jeg kommer ikke til å kjøre SLI, men regner med at de fleste hovedkortene kommer med dette uten noen kostnadsforskjell uansett :). Og blir jo ofte bedre plass til kjøleblokker med kun 1 kort da.

Ellers glemte jeg en opplysning ang kabinett. Det kan ikke være høyere(inkl. føtter og div) enn 52cm. Dette fordi kabinettet skal stå på en kabinett arm under pulten som jeg kjøkpte til formålet.

Et CM stacker kabinett jeg bruker til server er eks. for høyt til å passe der. Det står under en hylle.

Lenke til kommentar
Ellers glemte jeg en opplysning ang kabinett. Det kan ikke være høyere(inkl. føtter og div) enn 52cm. Dette fordi kabinettet skal stå på en kabinett arm under pulten som jeg kjøkpte til formålet.

Et CM stacker kabinett jeg bruker til server er eks. for høyt til å passe der. Det står under en hylle.

5193730[/snapback]

Det var dumt siden TT Armor er veldig bra til vannkjøling. Da vet jeg faktisk ikke hva som er bra egnet til vannkjøling.

Lenke til kommentar

thamezzy:

Denne er feks 46cm høy og meget godt egnet til vannkjøling. Dvs. 120mm... må moddes for 240mm. Men det går ann å få bra kabinetter under 52cm vil jeg tro. Kan kanskje strekke meg opp mot 55 cm hvis jeg er heldig og tar av bena osv..

EDIT:

Thermaltake Armor er faktisk akkurat 53cm høy, så det kan gå og skal notere det som et godt alternativ :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...