Cortinarius rubellus Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Jeg lurer på om hvilken vei skal vifta som sitter på radiatoren blåse for å få best kjøling? Radiatoren står inni kabinettet mitt....første gang jeg har montert vannkjøling, så jeg trenger noen tips for å få best mulig kjøling Endret 22. november 2005 av Fluesopp Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det kommer an på vifta og hvordan forholdene inni kabinettet ditt. Generelt kan det være smart å: - kutte vekk viftegrillen i kabinettet og erstatte den med et filter - hente lufta fra det kaldeste stedet som er praktisk, dvs ikke fra innsiden - prøve seg fram mtp om vifta skal suge fra eller blåse på radiatoren - lage tett trakt/avstandstykke mellom vifte og radiator - mindre støy og bedre effekt Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Takker jeg får bare prøve meg frem som du sier Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det kommer an på vifta og hvordan forholdene inni kabinettet ditt. Generelt kan det være smart å: - kutte vekk viftegrillen i kabinettet og erstatte den med et filter - hente lufta fra det kaldeste stedet som er praktisk, dvs ikke fra innsiden - prøve seg fram mtp om vifta skal suge fra eller blåse på radiatoren - lage tett trakt/avstandstykke mellom vifte og radiator - mindre støy og bedre effekt 5191948[/snapback] Så hvis jeg løfter viftene litt opp fra radiatoren så vil det minske støya litt? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ja mogge. Hvis den blåser så blir det mindre "dø senter" under der hvor selve motoren sitter. Altså mer ytelse. Det bråker ofte mindre også Såfremt mulig sett viften til å suge. De store 120mm viftene har ikke gode nok mottrykksegenskaper til å blåse skikkelig Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Så hvis jeg løfter viftene litt opp fra radiatoren så vil det minske støya litt? 5193234[/snapback] Eeeejaaa. http://www.overclockers.com/tips1022/ Riktignok er denne radiatoren meget gunstig å montere trakt på, siden den er større en vifta. For radiatorer som er like store som viftene vil effekten være mindre, men likevel verdt å ta med seg. Vanligvis er det ofte en centimeter og to mellom viftebladene og radiatorfinnene, men litt ekstra avstand skader ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå