Getaway in AA Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Har nettop kjøpt Nokia 6230i, og har fått noen innblikk. Vil også takke alle sammen her på forumet som hjalp meg å velge og besvare mine spørsmål Da jeg åpnet eksen så så alt bra ut, telefonen så veldig bra ut, men en ting som skuffet meg var at det ikke var med kabel fra mobil til data. Så nå må jeg vente litt med å legge inn sanger. Telefonen var også veldig god å holde, og føltes nokså påkostet ut. Da jeg slo på telefonen, så ble jeg overasket over hvor god skjermen var, den er ikke så liten som mange sier, tastene er de beste jeg har brukt til å f.eks skrive meldinger med. Designet er classic Nokia, og ser ut som en buisness telefon. Jeg begynte å gå litt inn i telefonen og den har greit med toner og bilder, og lyden er utrolig bra, og heldigvis går det ann å slette de toner og bilder som man ikke vil ha. Det er altså ikke skrivebeskyttet. Det fulgte også med 3 spill, som er ok underholding, men bestilte suduko, og no er jeg avhengig. Må prøves på mobil. Ellers så er menyoppsettet bra, kunne vært litt bedre, men finner fort fram når man blir vant til hvor det er. Telefonen har et orginalminne på 24 mb, og det følger med et MMC kort på 32 mb. Jeg har desverre ikke med bilder på denne testen. Det jeg også la merke til er at denne mobilen har en drøss med og program, og kan bare nevne prog. som World clock II, Convertor 2 og Translator. Kameraet var det som skuffet mest på mobilen, det er på 1,3 mpx, men tar litt dårlige bilder, og videopptakeren er også skuffende. Men det er ikke noe problem og ta bilder, og det funker helt fint, men det finnes bedre. Positive ting: Bra skjerm God lyd Minnebrikke Lader veldig fort opp Mye utstyr og prog. Bra design Kongen av tekstmeldingskriving. Føles solid og påkostet Negative ting: Dårlig kamera Skuffene video opptak Kunne vært bedre menysystem Følger ikke med datakabel Konklusjon: En veldi bra mobil, og den har alt du behøver utenom 3g, koster lite i forhold til egenskaper og passer til alle mennesker. Mobilen liggr på omtrent 2500-3000 kroner uten abn. Jeg betalte 2700 på telekiosken. Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Lurer på om du kan si noe om batteritiden? Har myst lenge på en del "supertelefoner", men det viser seg jo at man må lade en slik telefon hver kveld omtrent, og det er totalt uaktuellt for meg. Så, hvordan er 6230i på batteri fronten? Lenke til kommentar
Axl@hw Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Min erfaring er at batteriet, med mitt bruksmønster, varer i ca 3 døgn før det må lades på nytt. Da hører jeg på radio eller mp3 i ca 40 minutter hver dag, sender 3-4 meldinger hver dag og snakker tilsammen 15-30 minutter på den tiden. -A Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Kunne vært bedre menysystem Korleis? Heilt seriøst - korleis? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Det er drittkjedelig, serriøst det værste og kjedeligste jeg har sett! Menyene er altfor enkelt og kjedelig! Batteriet er en katastrofe, så den er ubrukelig som MP3 telefon! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Så gode argumenter du har da, eller ikke. De fleste vil ha enkle menyer som er enkelt å forstå og at man ikke trenger å være mobilnerd for å skjønne åssen mobilen virker. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Greit at det er enkelt, men det blir altfor kjedelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå