Gamlemor Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Ulovlig å bære/eie/oppbevare, ergo. du driter på leggen. 7396919[/snapback] Kan du vise meg hvor det står? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Hva slags drittsekk tannlege gidder egentlig å ringe rundt til foreldrene til alle underårige kunder han har som snuser/røyker regelmessig? Tror ikke det er noe å bekymre seg for. Hvis det hadde eksistert en slik tannlege hadde nok kidsa i det området vært ganske klar over det. Tannlegen så også at jeg røykte når jeg gikk til tannlegen i 8ene, men han gjorde jo så klart ingenting med det. Endret 1. desember 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 (endret) Det er riktig at han ikke har taushetsplikt hvis du er under seksten år, ja. Men det gjelder saker foreldrene har interesse av å vite, noe jeg nekter å tro snusing er. Jeg er selv sytten og de forskjellige tannlegene har alltid spurt om jeg snuser, og aldri hørt noe om at tannlegen har nevnt det hjemme. Ikke det at det spiller noen rolle for min del, siden de har visst det lenge, men. Endret 1. desember 2006 av Loeve Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvorfor får man bot av purken på 1500 hvis man er under 18 og blir tatt av purken da? Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvorfor får man bot av purken på 1500 hvis man er under 18 og blir tatt av purken da? 7405405[/snapback] Seriøst 1500 for å snuse vis man er under 18 år? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Jeg har aldri i hele min levetid opplevd/hørt om/sett/hørt rykter om det. Her får du ikke bot for drikking på offentlig plass en gang, dog, de tømmer bare ut hjemmebrenten, noe som er vel så ille straff for mang en fjortiss. 1500 i bot, kilder? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Vel, kjenner noen som har fått det pga. de hadde alkohol. Men de som allerede var fulle gjorde de ikke noe med. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er ulovlig å være beruset på offentlig sted (løsgjengeri eller noe) og det er ulovlig å bære en åpnet alkoholbeholder på offentlig sted. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Vel, kjenner noen som har fått det pga. de hadde alkohol. Men de som allerede var fulle gjorde de ikke noe med. 7406889[/snapback] Din 40 år gamle far kan få bot om han åpner en lettøl på offentlig plass. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Den som forsettlig eller uaktsomt overtrer forbud eller påbud gitt i eller i medhold av denne lov straffes med bøter. Medvirkning straffes på samme måte. Forsøk straffes som fullbyrdet forseelse. Departementet kan ved forskrift bestemme at straff for uaktsom overtredelse ikke skal anvendes uten etter advarsel fra politiet. Å spørre noen om å kjøpe røyk er nok medvirkning, altså har du brutt loven om du er i besittelse av tobakk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 I'd love to see that. "Tiltalte er dømt for medvirkning til å anskaffe mindreårig tobakk." Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er ulovlig å være beruset på offentlig sted (løsgjengeri eller noe) og det er ulovlig å bære en åpnet alkoholbeholder på offentlig sted. Ikke her i Sandnes. Jeg har gått bort til en politibil med en åpnet øl i handen og spurt om jeg hadde lov til det. De sa ja, så lenge de ikke ser meg drikke fra den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er ulovlig å være beruset på offentlig sted (løsgjengeri eller noe) og det er ulovlig å bære en åpnet alkoholbeholder på offentlig sted. Ikke her i Sandnes. Jeg har gått bort til en politibil med en åpnet øl i handen og spurt om jeg hadde lov til det. De sa ja, så lenge de ikke ser meg drikke fra den. 7408062[/snapback] Da var du heldig, søtnos Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Kanskje det bare er på kvelden at de ikke gidder å løpe etter hver eneste person med alkohol i hånda. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er ulovlig å være beruset på offentlig sted (løsgjengeri eller noe) og det er ulovlig å bære en åpnet alkoholbeholder på offentlig sted. Ikke her i Sandnes. Jeg har gått bort til en politibil med en åpnet øl i handen og spurt om jeg hadde lov til det. De sa ja, så lenge de ikke ser meg drikke fra den. 7408062[/snapback] Da var du heldig, søtnos 7409748[/snapback] Ja, heldig, de kunne tømt ut ølen hans. Men det er jo veldig opp til hver enkelt politibetjent hva han/hun gjør med slikt. De kan gi deg en bot for å ha en øl i hånden, de kan drite i det, de kan tømme det ut osv. Lenke til kommentar
sekt Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Hva er vitsen med å gnage sånn i lovverket? Er du under 18, er ikke alkohol, eller nikotinstimuli noe for deg, rent lovlig. Dette vet de fleste, og hvorfor i all verden må det være en "lovlig unnskyldning" for å snuse eller røyke, eller drikke for den saks skyld om du er under 18? "alle" gjør det uansett, uten påskudd for at det er lovlig. Ta det rolig mens du fortsatt er umyndig, da blir gleden større når du faktisk har lov til å handle selv, + drikke/røyke/snuse med ren samvittighet. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 er ikke grensa 14 eller 15 år da? 5194613[/snapback] Grensa på snus er 18 år, akkurat som all tobakk og slik i Norge 5194642[/snapback] Han snakker om alderen der du har krav på at lege/tannlege forteller dine foreldre om vergene for dine legebesøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå