Gå til innhold

SE w800i - diverse spørsmål


Golding

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nå hatt w800i i én uke og har noen spørsmål:

 

1. Finnes det en mulighet for å se gjennom hvilke programmer man har åpne på og lett bla seg gjennom disse (som med alt+tab i windows)? Jeg hadde dette på min SX1 og savner dette stort. Jeg vet man kan ha mp3spiller åpen og bla seg hit og dit, men jeg vil ha en oversikt og vil lett kunne bruke en java-applikasjon, wap, mp3spiller og sende sms'er samtidig uten å måtte bla meg frem og tilbake i menyen.

 

2. Er det flere måter å vise kontaktlisten på? Så lenge man ikke kun bruker fornavn på folk forsvinner jo deler av navnet, og jeg synes det ser stort og klumsete ut måten det er på som standard.

 

3. Disc2Phone-programmet som fulgte med er for min del helt ubrukelig. Jeg har 4-5 ganger ført over fra 1 til 50 mp3-filer, men de dukker aldri opp på mobilen. Nå bruker jeg heller vanlig windowsexplorer, problemet da er at walkman-programmet på telefonen ikke vil kategorisere mp3ene riktig. Finnes det lignende programmer, eller har noen andre noen forslag?

 

4. Ved bruk av VideoDJ har det mange ganger skjedd at programmet bare blir lukket og telefonen går i standby-modus mens jeg har holdt på redigere hvorpå jeg har mistet alt jeg gjorde. Hva kan være galt?

 

5. Hvilke programmer er et must å installere på denne telefonen?

 

6. Hvilke funksjoner eller andre ting MÅ man bare gjøre med denne telefonen (eks.: vise kontaktlisten på den og den måten, bruke den og den snarveien, gjøre ditt og datt. tenker da på alt mulig slags greier da jeg vil utnytte telefonens muligheter fullt ut)

 

7. Hvilke spill er de kuleste til denne telefonen?

 

8. Til slutt, hva er egentlig den der memory stick duo adapter som fulgte med telefonen og hva kan det brukes til?

 

 

Ble mange spørsmål dette, men som jeg nevnte ovenfor her vil jeg bare få utnyttet telefonen maksimalt og finne ut av dens muligheter.

På forhånd takk for alle svar :)

 

Edit: Nyeste FW er installert.

Endret av ROFLe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tlf selv og skal prøve å svare så godt jeg kan på alt sammen.

 

1. Etter det jeg vet så er det ikke mulig å bla seg gjennom java eller andre programmer som er åpne. Er nok bare Walkman knappen for å åpne eller lukke mp3spillern.

 

2. Jeg mener at man ikke kan forandre hvordan de vises.

 

3. Disc2Phone programmet er dårlig, jeg og andre folk jeg vet om har samme problem. Det du burde gjøre er å overføre filene direkte til mp3 mappen på tlf. Der kan du lage egen mappe for artist, og så inni den igjen en mappe for album. Hvis du putter mp3 sangene der så er det mulig å se dem etter artist og album. Så sånn kan du kategorisere som du vil.

 

4. Jeg har ikke prøvd VideoDJ, men jeg tipper at dette er software feil og at det er mulig at dette er fikset i en nyere programvare enn den du har på tlf (eventuelt en programvare som er på vei).

 

5. Opera Mini er must for meg, selv jeg egentlig ikke bruker wap noe spesielt.

 

6. Jeg fikser alltid snarveiene til å være som jeg vil på joysticken. Ellers er det ikke noe mer jeg kommer på.

 

7. Jeg syns de 2 som fulgte med var kule. Spiller ikke mye på tlf.

 

8. Memory Stick Duo adapteren er ment for å kunne putte dette minnekortet i ting som bruker den gamle Memory Stick, som da var større. Bare en adapter som sikkert de fleste ikke har bruk for.

 

9. Jeg mener at disse tlf bruker samme software. Men er usikker på om man får den mp3spiller funksjonen.

 

10. Det tror jeg egentlig ikke. Men hvis du trykker på + eller - knappen på siden når den er i standby så lyser skjermen hvis mens klokka står i svart. Det funker bra for meg det i hvert fall.

Lenke til kommentar

3. Disc2Phone programmet er dårlig, jeg og andre folk jeg vet om har samme problem. Det du burde gjøre er å overføre filene direkte til mp3 mappen på tlf. Der kan du lage egen mappe for artist, og så inni den igjen en mappe for album. Hvis du putter mp3 sangene der så er det mulig å se dem etter artist og album. Så sånn kan du kategorisere som du vil.

 

 

5200519[/snapback]

 

Får du virkelig til dette? Jeg har forsøkt å gjøre det, men nå jeg skal finne frem sangen og spille den kommer det bare opp en melding om at den ikke kan finne sangen fordi det ikke er brukt disc2phone for å overføre filene. Jeg sliter også med disc2phone. Opplever bl.a. at noen av låtene forsvinner og at noen sanger blandes inn i andre sanger uten at det fremkommer på tittelen. Foreløpig har MP3-spilleren på denne telefonen vært en gedigen skuffelse.

Og en ting til; Noen som vet hvordan man ser hvilken firmware man har?

Lenke til kommentar
Hvis du plages med disc2phone, så prøv å laste ned nyeste versjon og

innstaller den istedet for versjonen på cd'en din. Verd et forsøk...

5208783[/snapback]

 

Har forsøkt dette, både norsk og engelsk versjon, og da fikk jeg overtført 1 og 1 mp3 om gangen. Dette blir bare tull selvfølgelig.

 

Jeg har hatt hell med å organisere mp3ene på lokal harddisk først, på denne måten:

 

\mp3mobil

\mp3mobil\robbie williams

\mp3mobil\robbie williams\-

\mp3mobil\robbie williams\-\robbie williams - trippin.mp3

 

Her kan du se jeg kaller albumet for "-" bare, dette kun for å få det til å fungere å se låtene etter artist osv på mobil uten å få den disc2phone-feilmeldingene.

 

Har også hatt samme rot som overnevnte her, hvor mp3ene blandet seg inn i hverandre og startet i hytt og pine. Så mitt tips er å gjør det som jeg beskrev over her lokalt først, så overføre alle mappene til mobilens MP3-mappe.

 

Kort oppsummert er jeg både veldig fornøyd og misfornøyd med telefonen samtidig. Alle funksjonene osv fungerer bra, men småting som SonyEricsson LETT kan fikse på trekker så utrolig mye ned.

Hvorfor ikke fikse en simpel taskmanager som i windows? Hvorfor ikke ha en instilling for å skru av kameralyd uten å måtte gå i lydløs-modus? Hvorfor gjøre mp3-spilleren avhengig av windows og et pissprogram som ikke funker? Å måtte organisere musikkfilene i album-mapper osv er jo bare idiotisk. Det er mye profesjonelt og mye amatørmessig på en gang i denne telefonen, men jeg er fortsatt veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt en del problemer med overføring av sanger via både disc2phone og rett fra utforsker. Det jeg i dag prøvde, som later til å virke veldig bra, var å bruke en kortleser til å lese MS-kortet.

 

Jeg benyttet meg fremdeles av disc2phone-programmet, men denne gangen fungerte det faktisk helt greit, og avbrøt ikke overføringen etter kun et par sanger.

 

Telefonen leste alle sangene fint når jeg satte kortet inn i telefonen igjen. Det virker, i første omgang, som om det er telefonen som er det virkelige problemet her :)

 

Kan også nevne at overføringen gikk utrolig mye raskere, noe man også merket i disc2phone.

Lenke til kommentar
Jeg har også hatt en del problemer med overføring av sanger via både disc2phone og rett fra utforsker. Det jeg i dag prøvde, som later til å virke veldig bra, var å bruke en kortleser til å lese MS-kortet.

 

Jeg benyttet meg fremdeles av disc2phone-programmet, men denne gangen fungerte det faktisk helt greit, og avbrøt ikke overføringen etter kun et par sanger.

 

Telefonen leste alle sangene fint når jeg satte kortet inn i telefonen igjen. Det virker, i første omgang, som om det er telefonen som er det virkelige problemet her :)

 

Kan også nevne at overføringen gikk utrolig mye raskere, noe man også merket i disc2phone.

5211526[/snapback]

 

Jeg har forsøkt det som du sa her, og brukt kortleser, men det hjalp ikke. Må nok forsøke å organisere det som nevnt lenger opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...