kahorn03 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hvordan fungerer det å sette opp et AP som repeater. Med andre ord lurer jeg altså på om en repeater kan videresende signaler trådløst og ikke må være linket til en trådløs router via kabel. Ønsketenkning? Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Fant vel ut av det...på ein måde. Til evt andre som skulle fatte interesse for det: Sakser forøvrig fra "Terje"s innlegg på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301836&cks=PRL Så oppdaget jeg at CWR-854 har noe som heter WDS (Wireless distribution system) Dette er flotte greier. Tar man to slike enheter og setter de i denne modusen utvider man det trådløse området, det blir på en måte som en repeater, men mer avansert. Nå har foreldrene mine en CWR-854 hos seg som er koplet til ADSL og gir dem trådløs internet tilgang i hele huset, tanten min som bor ved siden av har en til som gir henne trådløs dekning i hele huset og samtidig trådløs tilkopling til internet via mine foreldres CWR-854. Tilfeldigvis var det et helt likt problem som skulle løses for en kamerat. Han var uheldig og bodde ca 100 meter for langt unna sentralen, men det ser ut som om man kan klare å løse det med to router med WDS funskjon og sterkere antenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå