Gå til innhold

Er denne pcen verdt pengene? Eller kjøpe x2?

Anbefalte innlegg

Hei.

Hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311342&cks=SER

Cpu:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307537&cks=SER

minne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305551&cks=PRL

cpu kjøler:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...TO120&mcat=c175

Får detta for 3000 kr.. er det billig?

funker det bra til spill...

Denna cpun er det bra stepping på. så den kjører på 3.6 stabilt

greit pc til spill vel.

Endret av Rasta_jigge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok.. Hadde egentlig tenkt meg og kjøpe ny pc fordi jeg bytta den gammle mot en moped.

tenkte egentlig på 4200+ x2 med asus a8n sli delux osv.. men er det noe vitsi?

jeg får jo alle dem delene for mindre enn det bare 3.0 pentiumen koster.

5191576[/snapback]

Dette er noe du nesten må bestemme selv. Jeg vil tro at du får bedre ytelse hvis du velger X2 4200+, men det er jeg ikke helt sikker på. Jeg ville kanskje spart opp til AMD, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Kanksje ikke akkurat nå,men om 6 måneders tid så støtter nok de fleste nye spillene dual-core. Foresten hvis du ikke vil bruke så mye penger,X2 3800+ tar av noe helt sinnsykt (i allefall i Battlefield 2) og den kan overklokkes ganske mye. Hvis jeg var deg,ville jeg definitivt valgt en av X2 prosessorene. Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Men noen sier jo at dual core ikke er like bra som singel core i spill osv?

5191650[/snapback]

Har hørt denne myten jeg og, er ikke helt sikker på hva det kommer av da... men det kan kanskje være med at du får to prosessorer som "krangler" om hvem som skal kjøre de og de tingene?...

Hørte og at om du får problemer i spill kan du deaktivere en av prosessorene.

Sitter selv og vurderer amd x2, men kommer amd med ny sokkel for DDR2?, i tilfelle er det litt dumt å bruke penger på sokkel 939 og kjøpe dyr x2 cpu og når du må skifte sokkel for å få DDR2 :dontgetit:

Mvh kandalf :)

Lenke til kommentar

leste nå dette innlegget ditt med M2 sokkelen, men er litt drit at AMD skifter sokkel for DDR2...

kunne de ikke beholdt 939?, det lanseres jo ny sokkel hver gang enb liten endring skjer.... PCI-> AGP=ny sokkel, AGP->PCI-E=ny sokkel, og ny sokkel for ram og nå? DDR (400) -> DDR2=ny sokkel :no::nei::(

synes 939 kunne levd litt lenger jeg, men det er vel ikke vits i å vente, hver gang det kommer noe nytt kommer jo noe nytt i kikkerten på en måte, så det hjelper i grunnen ikke å vente ...

EDIT: "Data og informasjon om den kommende GeForce8800 kortet er lekket ut på den japanske allTech siden. første produsent for kortet skal være asus som slipper ut serierte 512MB utgaven fra og med juli neste sommer!, ", leste det her på forumet, da er det jo allerede ett nytt "one-to-wait-for" skjermkort på vei :tease:

så om vi skal vente på hver gang det kommer noe nytt hadde du venta leeeenge :tease:

Mvh kandalf

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...