Zailenser Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei Jeg skulle formatere hele pcen min. Jeg brente ut alle bildene mine på cder. Jeg sjekket ikke cdene siden jeg regnet med at det var i orden. Nå har jeg overført bildene til pcen igjen og nå er de helt merkelig. Se vedlegget. Bildene er i jpeg. Er det noen som kan fortelle om jeg kan redde bildene. Har selvfølgelig kastet backup cdene. Håper noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Så kjedelig dette var! Hvilke cd'er og hvilket brennerprogram har du brukt til dette? Det er jo en ting som alle bør styre langt unna for fremtiden. Endret 2. april 2007 av pybalto Lenke til kommentar
wallandf Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 (endret) Du kan lestener et program som heter file recovery å søke gjenom pcen din så finer du mapen du hadde bildene i og så gjenopreter du den, og du kan laste ner smart recovery det kan du bruke til å søke igjenom minne briken. Endret 25. november 2005 av wallandf Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Takk for gode svar. Smart Recory var bra, skal se hvor mye jeg får reddet. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 derfor ville jeg lagt ut ett spørsmål på forumet til http://win-xp.no/ Endel folk som skriver der som kan dette med dataproblemer. 5195416[/snapback] Hva tror du dette forumet er til egentlig? Lenke til kommentar
berland Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Og lærdommen er: Stol aldri på kun ett lagringsmedium. Når du sier du brukte cd'er til backup mens du formaterte disken, så hadde du i realiteten ikke noe backup i det hele tatt, siden du slettet originalene. Da er "backupen" din blitt "original", og du har ingen backup. Jeg har *alltid* mine bilder på minst to steder etter at de har kommet inn i pc fra minnekort. Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Og lærdommen er: Stol aldri på kun ett lagringsmedium. Når du sier du brukte cd'er til backup mens du formaterte disken, så hadde du i realiteten ikke noe backup i det hele tatt, siden du slettet originalene. Da er "backupen" din blitt "original", og du har ingen backup. Jeg har *alltid* mine bilder på minst to steder etter at de har kommet inn i pc fra minnekort. 5226674[/snapback] Jepp. Har lært meg en god lekse. den harde veien. Gjør nok ikke noe sånt som dette noen gang igjen. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Dette er ikke riktig forum for mitt problem, men innimellom, når jeg surfer og ser på bilder blir de slik hos meg også. Det samme gjelder når jeg laster ned større filer (som tar lengre tid) blir de ødelagte. (.exe - filer blir ubrukelige, .zip - filer går det an å åpne, men det står at det er HTT-feil eller noe med dem (noen filer går ikke an å pakke ut)). Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Flott at du hadde det problemet også. Så bildene dine blir som mine. Da er vi jo to. Da er det kanskje mulig å rette oppi dette da. Håper det er noen flinke folk der ute som kan hjelpe. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Prøv dette prog SMART RECOVERY har hjulepet meg med div problemer. Håper det kan hjelpe deg også. Tvi Tvi Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Har selvfølgelig kastet backup cdene. Visningen tyder på bitfeil i bildefilene. Har du virkelig kastet CDene? Det kunne være at en ny kopiering til harddisken hadde reddet deg. Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Jepp kastet cden, har gjort det så mange ganger før, så jeg tok det for gitt. Men kommer nok ikke til å gjøre det igjen. paalwa: Har prøvd det programmet på minnekortet til kameraet og på hardisken. Fikk reddet noe ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå