Gå til innhold

Tok backup av bilder, nå er de ødelagt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle formatere hele pcen min. Jeg brente ut alle bildene mine på cder. Jeg sjekket ikke cdene siden jeg regnet med at det var i orden. Nå har jeg overført bildene til pcen igjen og nå er de helt merkelig. Se vedlegget. Bildene er i jpeg.

Er det noen som kan fortelle om jeg kan redde bildene. Har selvfølgelig kastet backup cdene.

Håper noen kan hjelpe.

post-75297-1132677164_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lestener et program som heter file recovery å søke gjenom pcen din så finer du mapen du hadde bildene i og så gjenopreter du den,

og du kan laste ner smart recovery det kan du bruke til å søke igjenom minne briken.

Endret av wallandf
Lenke til kommentar

Og lærdommen er: Stol aldri på kun ett lagringsmedium. Når du sier du brukte cd'er til backup mens du formaterte disken, så hadde du i realiteten ikke noe backup i det hele tatt, siden du slettet originalene. Da er "backupen" din blitt "original", og du har ingen backup.

Jeg har *alltid* mine bilder på minst to steder etter at de har kommet inn i pc fra minnekort.

Lenke til kommentar
Og lærdommen er: Stol aldri på kun ett lagringsmedium. Når du sier du brukte cd'er til backup mens du formaterte disken, så hadde du i realiteten ikke noe backup i det hele tatt, siden du slettet originalene. Da er "backupen" din blitt "original", og du har ingen backup.

Jeg har *alltid* mine bilder på minst to steder etter at de har kommet inn i pc fra minnekort.

5226674[/snapback]

Jepp. Har lært meg en god lekse. den harde veien. Gjør nok ikke noe sånt som dette noen gang igjen.

Lenke til kommentar

Dette er ikke riktig forum for mitt problem, men innimellom, når jeg surfer og ser på bilder blir de slik hos meg også.

Det samme gjelder når jeg laster ned større filer (som tar lengre tid) blir de ødelagte. (.exe - filer blir ubrukelige, .zip - filer går det an å åpne, men det står at det er HTT-feil eller noe med dem (noen filer går ikke an å pakke ut)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...