Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MIN NSR! :D Hva synest dere?

HondaNSR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
e hamre:  Det innlegget der var bare sprøyt om ikke bevis framlegges i form av politirapport eller lignende..

Det var forsåvidt innlegget til Hondaen også, men det skjønte jo alle vel? ;)

Sykkelen vrenger seg nok ikke i 210, men ok..

5262603[/snapback]

Sa heller ikkje at eg mente det var sant, men viste et utdrag ifra Bike.no

Tviler egentlig på det sjølv og, siden han ikkje har trim cdi og eksosventilstyring.

Om det blir til at eg eller en kompis blodtrimmer NSR, så skal eg få faktaene på bordet ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Herre, jeg kunne jo seff tatt lett lappen, og kjøpt meg en KTM eller en RS elr NSR ( NSR haha ) Men iallefall, det er 2år, og lappen koster 15000kr, det er like mye som jeg antagelig kommer til og gi på mopeden til en tulling som ikke kan skru.

Moped/lett er oppskrytt ! og NSR går ikkenoe såpass bra at det er verdt 30k. Mange som kjøer forbi lett med MT5 og andre mopeder da.. Men en kamerat har en KTM 125, den går bra .. Full effekt..

Lenke til kommentar

En del her som har litt urealistiske mål med mopedene sine, ja. Eller lett-motorsyklene sine.. Det går ut på det samme i mine øyne.

Skulle riktignok ønske jeg hadde det samme utvalget da jeg var 16 :p

Det er uansett galskap å kjøre i 150+ med slike skranglegreier. Ikke mestrer dere det heller om noe uforutsett skulle skje. Om dere krasjer eller mister kontrollen i en sving, så er dere døde. Skal ikke rare svingen til før en siger ut mot veiskulderen hvis en holder (for) høy hastighet.

Når jeg drev med trimming av moped, så drevet jeg den slik at den gikk maks 70-75. Men da var akselerasjonen sånn noenlunde grei og den dro greit opp bakkene. Mye kjekkere med aks enn fart.

Lenke til kommentar

Alså, en Honda NSR er lage for å ha 30hk +/-.

Min sin har ca 28hk, og det er ikke for mye.

Har hatt 155km/t på den, og kunne hatt mer, og den farta bremser jeg fort opp, og jeg kan holde en gjennom svinger, svinger som er ok til den farten vel og merke..

Lenke til kommentar

Når dere blodtrimmer disse syklene, oppgraderer dere demperene også eller? Hadde i min glade ungdom en ny RS125 -98 modell, og peisa du inn i brå svinger i litt stor fart så kunne den begynne å oppføre seg rart. Denne var orginal så farten vi snakker om var 115-125 km/t. Hadde jeg hatt 210 så tror jeg bakdemperen hadde komt gjennom setet..

Den gangen så kostet forresten full kasko for denne ca 3500,- med en egenandel på 1500,- :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vet at det e vansklig å forstå at en 125 ccm kan gå så jævlig fort med hjelp av trim...

men i så fall en kompis av meg hadde en aprilia rs 125 som hadde effektanleg og 180 sylinder den fikk han opp i 180 km/t med eh bakpå i liten nedoverbakke i tunnel.

og da er aksen sykt bra også ..

Lenke til kommentar
Vet at det e vansklig å forstå at en 125 ccm kan gå så jævlig fort med hjelp av trim...

men i så fall en kompis av meg hadde en aprilia rs 125 som hadde effektanleg og 180 sylinder den fikk han opp i 180 km/t med eh bakpå i liten nedoverbakke i tunnel.

og da er aksen sykt bra også ..

6457404[/snapback]

Kan jeg ALDRI forstå, siden det ikke finnest 180cc sylinder til RS.

Dessuten, 180cc er Malossi som lager.. Og de er så elendige at til og med min NSR som ikke har trykt ut maks av 125cc engang holder dem !

160cc derimot finnest til begge sykler, og Mito..

FP RS går 170 ca, og min "nesten" FP NSR har jeg hatt i 165 på flata.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm.. med 34hk er det jo teknisk sett ikke lett sykkel lenger.. mellomtung har vel en grense på 34 hk?? :hmm:

Moped: +/- 2,5Hk / 1,5 kw (er ikke helt sikker på denne)

Lett MC: 11kw / ca 15 hk max

Mellomtung: 34 hk

Tung: ubegrenset??

EDIT: lista

Endret av Sweet
Lenke til kommentar
Hmm.. med 34hk er det jo teknisk sett ikke lett sykkel lenger.. mellomtung har vel en grense på 34 hk?? :hmm:

Moped: +/- 2,5Hk / 1,5 kw (er ikke helt sikker på denne)

Lett MC: 11kw / ca 15 hk max

Mellomtung: 34 hk

Tung:  ubegrenset??

EDIT: lista

6533545[/snapback]

Jeg lurer også på om tung er ubegrenset??

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...