ssswopp Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) men i svarte dette er vel 6. gangen jeg sier det, jeg hakke 65000 kr til lett sykkel!! regna på det, og med fullkasko (faren min sa jeg MÅTTE ha dette) så kom det på en rundt 50/60 lapper uansett hvordan jeg vred og vendte på det. derfor endte det med moped men så er det jo greit når min moped drar 60 (i 60 sone) med dama bakpå i oppover bakker da Sweet™ 5220139[/snapback] med all den trimmen dere skal ha på mopeden deres(ikke nødvendigvis deg) og den grusomme bota 2/3 av dere kommer til og få så blir det fort like dyrt som en lett-mc.. 2000 for lappen(?), 20000 for sykkelen, 5000 får trimmen,5000 får bota, og etter bota må dere vell trimme på nytt igjen som kan bli 5000 på nytt igjen.. da havner du på 38000+- (om du er uheldig og blir stoppa det da) men med lett; 8000-12000 får lappen + 30000+- for sykkelen som blir rundt 40000.. og med lett så trenger du ikke å være redd for at du skal bli stoppa + at du kan kjøre med 2 og på motorveien.. jeg bare nevner det.. om du ikke har 65000 til lett, så finn en billigere sykkel.. har ikke 65000 til lett jeg heller, men har fortsatt råd til det.. (hakke kjøpt den enda da, så får litt tid i vinter til å spare på) Endret 28. november 2005 av ssswopp Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 har ikke trim jeg plomba er i enda den:P hihi Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Måtte bare bryte inn her... Har en Aprilia RS125 97 modell (den fineste, bortsett fra 2006 modellene) som er helt svart - har kun et klistremerke av tommy som pisser på nsr på. Polini 160 sylinder, 34mm flatslide dellorto gasser, fjerna cdi sperre, jolly moto effektanlegg, modifisert innsug, fjerna luftfilter plombering, rave elektronisk eksosventil - gjør 200 +/- og drar på bakhjulet i 1. og 2. gir. Bruker noe hemningsløst med bensin og olje - men du verden, for en 16/17 åring, så er dette HELT hinsides... Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Måtte bare bryte inn her...Har en Aprilia RS125 97 modell (den fineste, bortsett fra 2006 modellene) som er helt svart - har kun et klistremerke av tommy som pisser på nsr på. Polini 160 sylinder, 34mm flatslide dellorto gasser, fjerna cdi sperre, jolly moto effektanlegg, modifisert innsug, fjerna luftfilter plombering, rave elektronisk eksosventil - gjør 200 +/- og drar på bakhjulet i 1. og 2. gir. Bruker noe hemningsløst med bensin og olje - men du verden, for en 16/17 åring, så er dette HELT hinsides... 5222144[/snapback] hvor mye koster trimmen din?? skal gjøre no av det samme jeg og.. bare at jeg må gjøre det i skjul for pappa :s Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Eneste positive med snøv er at det er nesten perfekt bakgrunn til sykkelen min Og at det er morro å spinne i Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Måtte bare bryte inn her...Har en Aprilia RS125 97 modell (den fineste, bortsett fra 2006 modellene) som er helt svart - har kun et klistremerke av tommy som pisser på nsr på. Polini 160 sylinder, 34mm flatslide dellorto gasser, fjerna cdi sperre, jolly moto effektanlegg, modifisert innsug, fjerna luftfilter plombering, rave elektronisk eksosventil - gjør 200 +/- og drar på bakhjulet i 1. og 2. gir. Bruker noe hemningsløst med bensin og olje - men du verden, for en 16/17 åring, så er dette HELT hinsides... 5222144[/snapback] Hehe.. drøm videre. Klarer du 150 km/t målt på GPS så skal du være stolt. 200 km/t klarer du aldri med en så svak motor. Sjekk hva tunge motorsykler som har 4-5 ganger kraftigere motor har av toppfart, så kan vi diskutere. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ca 35 hk på bakhjulet. Drever jeg den om og får en nedover bakke så er dette null problem! 210 skal jeg klare og. En venn hadde en Cagiva Mito 125 som var fabrikktrimmet. Den gjorde 208 på flata på speedometeret. Den hadde en veldig fin forgasser, en sånn racing gasser. Traktformet innsug. Var skikkelig kvass... Sykkelen min skal klare 210. Hvis jeg kjører mot noen med større slagvolum vil de selvfølgelig komme opp i den farten mye raskere enn meg. Har du en bakke, få nok tenner på dreva, så er alt mulig Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Måtte bare bryte inn her...Har en Aprilia RS125 97 modell (den fineste, bortsett fra 2006 modellene) som er helt svart - har kun et klistremerke av tommy som pisser på nsr på. Polini 160 sylinder, 34mm flatslide dellorto gasser, fjerna cdi sperre, jolly moto effektanlegg, modifisert innsug, fjerna luftfilter plombering, rave elektronisk eksosventil - gjør 200 +/- og drar på bakhjulet i 1. og 2. gir. Bruker noe hemningsløst med bensin og olje - men du verden, for en 16/17 åring, så er dette HELT hinsides... 5222144[/snapback] Hehe.. drøm videre. Klarer du 150 km/t målt på GPS så skal du være stolt. 200 km/t klarer du aldri med en så svak motor. Sjekk hva tunge motorsykler som har 4-5 ganger kraftigere motor har av toppfart, så kan vi diskutere. 5225985[/snapback] omg.. du klarer MYE mer enn 150 da.. 200 skal du lett klare med så mye trim!! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Og vittsen med alt disse trimming greiene på både moped/lett er? Skjønner det ikke. Hvis dere absolutt må kjøre når dere er 16, så kjøpe n billig tsx, og spar alt til bil. Den kan trimmes og stæsjes med. MYE morsommere.. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ca 35 hk på bakhjulet. Drever jeg den om og får en nedover bakke så er dette null problem! 210 skal jeg klare og. En venn hadde en Cagiva Mito 125 som var fabrikktrimmet. Den gjorde 208 på flata på speedometeret. Den hadde en veldig fin forgasser, en sånn racing gasser. Traktformet innsug. Var skikkelig kvass... Sykkelen min skal klare 210. Hvis jeg kjører mot noen med større slagvolum vil de selvfølgelig komme opp i den farten mye raskere enn meg. Har du en bakke, få nok tenner på dreva, så er alt mulig 5228010[/snapback] Jasså. Jeg har en orginal NSR400 som yter 65 hk på bakhjulet i benk. Den klarer såvidt 210 km/t på speedometeret ( 200 ekte km/t) og det tar laaang tid. Dermed kan du bare glemme 200+ km/t med en 160ccm rent ytelsesmessig og for det andre, så er sykkelen giret slik at det er umulig å nå 200 km/t uten drastiske endringer i drivverket. Med mindre du har 20.000 rpm i motoren ? Latterlig. Lenke til kommentar
Yell0w Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 hva skal du med moped nå når det er vinter da? skaff deg bil heller Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Ca 35 hk på bakhjulet. Drever jeg den om og får en nedover bakke så er dette null problem! 210 skal jeg klare og. En venn hadde en Cagiva Mito 125 som var fabrikktrimmet. Den gjorde 208 på flata på speedometeret. Den hadde en veldig fin forgasser, en sånn racing gasser. Traktformet innsug. Var skikkelig kvass... Sykkelen min skal klare 210. Hvis jeg kjører mot noen med større slagvolum vil de selvfølgelig komme opp i den farten mye raskere enn meg. Har du en bakke, få nok tenner på dreva, så er alt mulig 5228010[/snapback] Jasså. Jeg har en orginal NSR400 som yter 65 hk på bakhjulet i benk. Den klarer såvidt 210 km/t på speedometeret ( 200 ekte km/t) og det tar laaang tid. Dermed kan du bare glemme 200+ km/t med en 160ccm rent ytelsesmessig og for det andre, så er sykkelen giret slik at det er umulig å nå 200 km/t uten drastiske endringer i drivverket. Med mindre du har 20.000 rpm i motoren ? Latterlig. 5230241[/snapback] Tror faktisk det skal gå å få den farten. En NSR som var her tidligere, men ble solgt til Florø for 2 måner siden, når han skulle levere den, so kjørde han den ned, og noen kompisser kom bak med bilen hans, en Opel Corsa. Når han gidde på, så hadde ikkje bilen kjangs i h. å holde følge, selv om den corsaen faktisk går bra, og han hadde 205km/t på en langstrekning. Han hadde 180cc sylinder, jolly moto, + + + + + + +, men BARE 28mm forgasser ! Lenke til kommentar
RBXtremos Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ca 35 hk på bakhjulet. Drever jeg den om og får en nedover bakke så er dette null problem! 210 skal jeg klare og. En venn hadde en Cagiva Mito 125 som var fabrikktrimmet. Den gjorde 208 på flata på speedometeret. Den hadde en veldig fin forgasser, en sånn racing gasser. Traktformet innsug. Var skikkelig kvass... Sykkelen min skal klare 210. Hvis jeg kjører mot noen med større slagvolum vil de selvfølgelig komme opp i den farten mye raskere enn meg. Har du en bakke, få nok tenner på dreva, så er alt mulig 5228010[/snapback] Jasså. Jeg har en orginal NSR400 som yter 65 hk på bakhjulet i benk. Den klarer såvidt 210 km/t på speedometeret ( 200 ekte km/t) og det tar laaang tid. Dermed kan du bare glemme 200+ km/t med en 160ccm rent ytelsesmessig og for det andre, så er sykkelen giret slik at det er umulig å nå 200 km/t uten drastiske endringer i drivverket. Med mindre du har 20.000 rpm i motoren ? Latterlig. 5230241[/snapback] Tror faktisk det skal gå å få den farten. En NSR som var her tidligere, men ble solgt til Florø for 2 måner siden, når han skulle levere den, so kjørde han den ned, og noen kompisser kom bak med bilen hans, en Opel Corsa. Når han gidde på, så hadde ikkje bilen kjangs i h. å holde følge, selv om den corsaen faktisk går bra, og han hadde 205km/t på en langstrekning. Han hadde 180cc sylinder, jolly moto, + + + + + + +, men BARE 28mm forgasser ! 5230453[/snapback] Vel, jeg støtter "Hondaen" Dere kan trimme dem så mye dere vil, men tro meg.. Den vil en eller annen gang si kaputt :!: 125ccm med fullt trim, testet på benk kom opp i max 160-170km/t.. Og en opel er ikke noe tess å ta igjen + at du må regne med at speedometeret på biler er +-5-10%.. Så min jeg vil tro at om du fikser på en lett mc så sykt mye at den drar over 200km/t så må du jammen meg ut med ren racing deler som de på eurosport har.. Og der koster delene mye mer enn selve sykkelen.. Noe jeg tviler på at dere gidder å gjøre.. Og forresten, har du selv testet sykkelen i 200km/t? Eller er det bare noe du tror? Husk også at speedometeret ofte viser for mye... Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ca 35 hk på bakhjulet. Drever jeg den om og får en nedover bakke så er dette null problem! 210 skal jeg klare og. En venn hadde en Cagiva Mito 125 som var fabrikktrimmet. Den gjorde 208 på flata på speedometeret. Den hadde en veldig fin forgasser, en sånn racing gasser. Traktformet innsug. Var skikkelig kvass... Sykkelen min skal klare 210. Hvis jeg kjører mot noen med større slagvolum vil de selvfølgelig komme opp i den farten mye raskere enn meg. Har du en bakke, få nok tenner på dreva, så er alt mulig 5228010[/snapback] Jasså. Jeg har en orginal NSR400 som yter 65 hk på bakhjulet i benk. Den klarer såvidt 210 km/t på speedometeret ( 200 ekte km/t) og det tar laaang tid. Dermed kan du bare glemme 200+ km/t med en 160ccm rent ytelsesmessig og for det andre, så er sykkelen giret slik at det er umulig å nå 200 km/t uten drastiske endringer i drivverket. Med mindre du har 20.000 rpm i motoren ? Latterlig. 5230241[/snapback] Tror faktisk det skal gå å få den farten. En NSR som var her tidligere, men ble solgt til Florø for 2 måner siden, når han skulle levere den, so kjørde han den ned, og noen kompisser kom bak med bilen hans, en Opel Corsa. Når han gidde på, så hadde ikkje bilen kjangs i h. å holde følge, selv om den corsaen faktisk går bra, og han hadde 205km/t på en langstrekning. Han hadde 180cc sylinder, jolly moto, + + + + + + +, men BARE 28mm forgasser ! 5230453[/snapback] Vel, jeg støtter "Hondaen" Dere kan trimme dem så mye dere vil, men tro meg.. Den vil en eller annen gang si kaputt :!: 125ccm med fullt trim, testet på benk kom opp i max 160-170km/t.. Og en opel er ikke noe tess å ta igjen + at du må regne med at speedometeret på biler er +-5-10%.. Så min jeg vil tro at om du fikser på en lett mc så sykt mye at den drar over 200km/t så må du jammen meg ut med ren racing deler som de på eurosport har.. Og der koster delene mye mer enn selve sykkelen.. Noe jeg tviler på at dere gidder å gjøre.. Og forresten, har du selv testet sykkelen i 200km/t? Eller er det bare noe du tror? Husk også at speedometeret ofte viser for mye... 5230618[/snapback] omg.. mito 125 drar jo 180 med bare effektannlegg da.. og aprillian kan faktisk klare 200 med så mye trim, om det tar lang tid er vel no annet, men det går.. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Sjå på RSracers sin side(husker ikkje hva den heter) Der har de en FP RS, som kjører i 176km/t om eg husker rett. Etter FP, så har den rs`en nevnt i topicen her større motorvolum, effektanlegg, og diverse modifikasjoner. Og sikkert annen dreving. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ca 35 hk på bakhjulet. Drever jeg den om og får en nedover bakke så er dette null problem! 210 skal jeg klare og. En venn hadde en Cagiva Mito 125 som var fabrikktrimmet. Den gjorde 208 på flata på speedometeret. Den hadde en veldig fin forgasser, en sånn racing gasser. Traktformet innsug. Var skikkelig kvass... Sykkelen min skal klare 210. Hvis jeg kjører mot noen med større slagvolum vil de selvfølgelig komme opp i den farten mye raskere enn meg. Har du en bakke, få nok tenner på dreva, så er alt mulig 5228010[/snapback] Har kjørt en litt eldre TZR 125 med bare eff. anlegg, og den gjorde 160km/t, 0-100 på rett rundt 6 sek (målte selv med GPS, så ikke noe piss fra eier, som faktisk selv ble imponert etter at jeg klokka det på GPS'en ) Men Aprillia har jeg aldri fått over 180km/t samma hvor mye de har vært trimma.. Det med mindre drev som du nevner, stemmer ikke helt med min teori, men ok.. Viss dette er seriøst, så vil jeg prøve denne sykkelen... Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Najs sykkel Selv brukte jeg 6k + 8k på lappen og lett sykkel... hadde forsikring på megselv uten kasko så det ble rundt 6-7k i året eller noe... Men det var da laaangt bedre enn ped =) Selvom det var en gammel 100cc Uansett.. Dere snakker om eldre Mito'er .. vet ihvertfall at enkelte ble levert med 50hk, sånn helt ren fra fabrikk uten plomberinger etc. kan ha vært en slik en som gjorde 180. Å få en nsr opp i 200 synes jeg høres veeeelig vanskelig ut, og er litt redd for at det kan være endel overdrivelser ute og går her *Tror det ikke før jeg får se det* Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Najs sykkel Selv brukte jeg 6k + 8k på lappen og lett sykkel... hadde forsikring på megselv uten kasko så det ble rundt 6-7k i året eller noe... Men det var da laaangt bedre enn ped =) Selvom det var en gammel 100cc Uansett.. Dere snakker om eldre Mito'er .. vet ihvertfall at enkelte ble levert med 50hk, sånn helt ren fra fabrikk uten plomberinger etc. kan ha vært en slik en som gjorde 180. Å få en nsr opp i 200 synes jeg høres veeeelig vanskelig ut, og er litt redd for at det kan være endel overdrivelser ute og går her *Tror det ikke før jeg får se det* 5231207[/snapback] en aprillia ikke nsr mito tror jeg kommer med 52 eller 52 hk om jeg ikke har hørt litt feil men er ikke helt sikker da.. Pluggen: hvordan trim har på på aprillian ?? tror du lett skal klare mer enn 180km/t, men det kan bli dyrt, og du vil ikke få så mye bruk får 200km/t i Norge.. men magenuss, send inn no bevis da.. Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ja jeg kan jo bruke mobilen når jeg ligger i den hastigheten Jeg har ikke prøvd det. Jeg har ikke porta sylinderen... Men jeg skal nok klare å no oppimot 205. Hvis jeg er dum nok til å dra den så langt på turtelleren... Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Ja jeg kan jo bruke mobilen når jeg ligger i den hastigheten Jeg har ikke prøvd det. Jeg har ikke porta sylinderen... Men jeg skal nok klare å no oppimot 205. Hvis jeg er dum nok til å dra den så langt på turtelleren... 5233479[/snapback] men har du noen gang fått bruk får å få kørt så fort?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg