TaZ Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Telenor vil ikke levere ADSL p.g.a linja er for lang.. Fikk til svar at andre kunne levere men self. ikke hvem... Noe som vet hvem som leverer på telenor sine linjer som driter i linje lengden? Foreldrene mine (nabohuset)fikk 1Mbit fra telenor for ganske nøyaktig 1 år siden og dem har 30m lenger linje lengde enn meg,men nå viil ikke telenor levere på den linjelengden mere... det fungerer foresten utmerket hos dem.. Kan legge kabel mellom husa men vil helst ha egen linje Har hørt med NGT Tele2 Combitel Start.no(skulle sjekke opp og ringe tilbake) Endret 22. november 2005 av taz Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Prøv og finn en lokal leverandør, de er som regel mere fleksibel. For Telenor ol så lønner det seg ikke fordi å bruke noen timer ekstra for å se om det virker hos det. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 bor i haugesund,vet ikke om noen lokale leverandører.. Linja er 5227 m lang Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hørt med disse? http://adsl.freewave.no/ Lenke til kommentar
V-by Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Samme oppi her, fikk ikke med telenor, så ikke med nextgentel, men så fikk vi av bluecom. Og noen måneder senere fikk en kompis ca 500 meter lenger unna sentralen en meg nextgentel. så prøv med BlueCom eller Nextgentel. EDIT: Jeg bor 6000+ meter unna sentralen Endret 22. november 2005 av tu30r6 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er Telenor som har siste ordet sålenge det ikke er ISP-er som har eget utstyr i sentralen, sier TN sier de det til alle. Lenke til kommentar
sitdown Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Vet ikke om det går ann, men har tenkt på det før også.. Hva om du tar med deg adsl boksen fra dine foreldre til deg og etterpå kan du overbevise telenor om at dette fungerer bra.. Men de mår vel koble om i sentralen for at du kan bruke det på linja di tenker jeg. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 SHDSL har lengre rekkevidde en ADSL, prøv telenor. Har en kompis som ikke kunne få adsl, men shdsl, samme fart begge veier og litt dyrere enn adsl... Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 se her: http://www.hardware.no/guider/nettverk/adsl-guide/15239/3 ¨ Der kan du se hvilke standarder som støtter hvilke linjelengder. Det ser nok ut som om du bør vente til sentralen blir bygd ut for adsl2(+) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 SHDSL har lengre rekkevidde en ADSL, prøv telenor. Har en kompis som ikke kunne få adsl, men shdsl, samme fart begge veier og litt dyrere enn adsl... 5191333[/snapback] Ser sånn ut ja.. Men det tragikomiske er at foreldrene mine ønsker å bytte leverandør men alle jeg har ringt sier ikke dem kan levere til tross for at jeg sier at dem har 1Mbit ADSL fra telenor nå... Gir opp snart.. Pokkers telenor.. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Jeg har Shdsl fra Catch/Bluecom 6000m+ 512/512 linje er vist den mest stabile på den avstanden. Har funka 100% i de 3mnd jeg har hatt den Adsl var det ingen som ville levere på den avstanden har prøvd alt og alle før og ingen kunne eller ville levere. Er jo ikke allverdens bredde men 10 ganger raskre enn isdn. Endret 22. november 2005 av Razer63 Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) nvm..................... Endret 22. november 2005 av Dr.Gonzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå