Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget..

Anbefalte innlegg

\\zzxx er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressusen. Kontakt adminsitratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangtillatelser.

Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen.

Noen som vet hvordan man kan få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
\\zzxx er ikke tilgjengelig. Du har kanskje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksressusen. Kontakt adminsitratoren av serveren for å finne ut om du har tilgangtillatelser.

Påloggingsfeil! Brukeren har ikke fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen.

Noen som vet hvordan man kan få fikset dette?

5190909[/snapback]

Du kan starte med å sjekke dette:

Control Panel -> Admin tools -> Local Security Policy -> Local Policies -> User Rights Assignment

Access this computer from the network/Koble til denne datamaskinen fra nettverket -

Sjekk at everyone/alle ligger i denne listen

Deny Access to this computer from the network/Nekt tilgang til denne datamaskinen fra nettverket - Fjern gjest/guest fra denne listen

---

Slå på gjestekontoen

---

Sjekk at brukeren/guest/everyone har minst lesetilgang til de delte filene, både under sharing (permissions) og security. (Egenskapsarket for den delte mappen)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-XHLacM
jeg sitter på Lan og vi har dette problemet., jeg sitter for tiden på xp home edition og har ikke disse menyene eller rettighetene. :S har noen en ekstra plan eller noe og tilføye!? kjapp respons plix

7552192[/snapback]

1. Aktiver gjestekontoen

2. Skriv dette i kjør: net user gjest 123

Dette fører til at passordet folk må skrive for å komme inn på gjestekontoen er 123. Funker for meg, bare da fant jeg maskinen i "vis maskiner i arbeidsgruppen" og greide ikke komme inn pga. jeg måtte ha et passord som jeg ikke visste hva var.

Kanskje ikke til hjelp for deg, men sikkert for noen andre der ute.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Slenger meg på denne. Har det samme problemet i ett hjemmenettverk jeg prøver å sette opp.

Den ene maskinen er en stasjonær PC med:

* Win XP Pro SP1a

* ZoneAlarm

* Nod32

Den andre maskinen er en laptop med:

* Win XP Pro SP2

* ZoneAlarm

* NOD32

Her er brannmuren i Windows deaktivert

Begge maskinene ligger i samme arbeidsgruppe.

Problemet er tilgang fra laptop til stasjonær. Fra stasjonær til laptop er det ingen problemer.

Når jeg åpner Mine nettverksteder på laptoppen, ser jeg den stasjonære, men får følgende feilmld når jeg klikker på den:

Laptoppen ble testet i ett annet nettverk igår, og der fungerte kommunikasjonen alle veier uten problemer.

Har da mistanke om at det er noe bùs med den stasjonære maskinen. Har scannet den med Spywaretermintaor, og den fant ucmoreiex.exe. Denne filen ble slettet, men jeg er usikker på om den kan ha gjort noe annet krøll føre jeg fikk fjernet den.

Har også testet å kjøre denne nettverksguiden uten hell.

Noen flere forslag til hva dette kan være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...