runely Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Har problemer med å legge inn win2k. jeg starter installasjonen i windows, så legger den inn noen nødvendige filer for å starte på nytt.. maskina startet på nytt og den loader noen filer. så står det at den starter win2000. da får jeg opp en blå skjerm hvor det står: Inaccessible boot device.. kan noen si meg hvorfor?? og kan noen hjelp meg med å fjæren det??!! Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hallo du! Det er sannsynligvis fordi at du har valgt repair/upgrade istedet for en ny installasjon. Jeg driver endel med Ghost og dette skjer hvis jeg kjører over et image til en maskin med ulik HAL (hardware abstraction layer). For å fikse dette gjør slik: - Boot fra 2k-CD-en - Følg anvisninger til du kommer til HVOR du vil installere - Her får du et valg om å reparere/upgrade versjonen som den finner når den leter etter den (skjer i forkant) - Velg "fresh" installasjon - Slett alle partisjoner (ALL data vil forsvinne!) - Lag nye (typisk 10GB til systempartisjon, 15GB til spill og 15GB til andre ting osv(hvis du har en 40GB HD) - Installer! Lykke til :smile: Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Eller dette kan være at du bruker en ATA100 kontroller som w2k ikke har støtte for (faktisk har ikke w2k støtte for noe ATA100 kontrollere, kun ATA66, med mindre du slipstreamer med SP2 eller SP3). Da må du legge inn driver under oppstarten "Press F6 to install a mass storage driver" eller noe sånt... Lenke til kommentar
abrj Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 xcomiii: Hvordan Slipstramer du en instalasjon med SP2 eller SP3? Er det mulig å laste ned støtte for ATA100 eller ATA 133 kontrollere noen plass? _________________ ~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~ http://www.genialweb.com/bjorn [email protected] [ Denne Melding var redigert av: abrj på 2002-08-31 09:45 ] Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har vært borti samme problemet med et Abit kort med Highpoint-kontroller. Når jeg flyttet disken over på onboard harddisk kontroller, fungerte det helt fint. Lenke til kommentar
runely Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-30 22:50, xcomiii skrev:Eller dette kan være at du bruker en ATA100 kontroller som w2k ikke har støtte for (faktisk har ikke w2k støtte for noe ATA100 kontrollere, kun ATA66, med mindre du slipstreamer med SP2 eller SP3).Da må du legge inn driver under oppstarten "Press F6 to install a mass storage driver" eller noe sånt... kan noen fortelle meg hvordan jeg slipstreamer med SP2 eller SP3, og hvor kan jeg laste ned disse driverene?? Lenke til kommentar
bertie Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 bare søk på forumet, etter "slipstreame windows", så hadde du fått svar på det spørsmålet. En grei link jeg pleier å linke til er denne: http://www.thetechguide.com/articles/slipstream.html bertie Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Du må laste ned driver til ATA kontrolleren din fra HK produsenten sin side, hvis du har integrert ATA100/133. Ellers hvis du har ATA kort, må du laste ned driver fra produsenten. I begge tilfeller må du ledde driverene på diskett (står sikkert om det i readme.txt) og huske å trykke F6 med en gang du ser meldingen "press F6 to install a mass storage driver" når du booter fra w2k CD. Slipstreaming kan hjelpe, men det hjalp ikke i mitt tilfelle, w2k har bare ikke native støtte for min ATA kontroller, men XP har. http://www.microsoft.com/windows2000/downl...p3/spdeploy.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå