Edstro Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hei. Har bygget sammen en server. Litt info om serveren: CPU: Intel P3 600mhz harddisk: 80gb Skjermkort: Aopen Geforce 64mb Denne skal være en server. Eg har snakket med dem på jobben min og dem anbefaller linux. Eg har desverre aldri vært borti linux før og kan null. Så spurte eg dem vilken linux det anbefallte. Da fikk eg svare debian. Debian er jo rent tekst OS så eg tenkte kansje dette ble litt for vanskelig. Eg har testet fedora litt før men det er ikke mye. Men det ligner vertfall litt på windows. Eg skal ha dette på serveren: Xampp Ventrilo Mail Server Så kommer spørsmålene: 1. Hvilken linux bør eg velge som er nybegynner? Eg vil ha en som er enkel og lære seg. 2. Er serveren min god nok for linux? Komm jerne med annen innformasjon en det eg ber om. Edit: Eg har nå begynnt innstallasjonen av fedora. Trur det er det rette for meg. Men hva skal eg velge som innstallasjons type? Personlig Arbeidstasjon Tjener Noen som kan svare meg på dette? Skal somsakt bruke den til Xampp og ventrilo og mail server. Hjelp Endret 22. november 2005 av eddielie30 Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 xampp finnes vel ikke til linux, men du kan vel bare installere apache (eventuelt også php og mysql)? veldig enkelt. Lenke til kommentar
NorskFirefox Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 På linux kan man bruke Lamp (Linux Apatche Mysql PHP) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 xampp finnes vel ikke til linux, men du kan vel bare installere apache (eventuelt også php og mysql)? veldig enkelt. 5192752[/snapback] Xampp kommer til Linux det Men er ikke vanskelig og sette opp Apache, så vil vel eller anbefale deg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå