stighe Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Heisann! Er på utkikk etter bærbar pc om dagen, og har bestemt meg for å gå for en Thinkpad (t-serien). Er klar over at jeg kan få pcer med bedre spesifikasjoner til en lavere pris av andre produsenter, men har et vanvittig bra inntrykk av thinkpad når det gjelder generell kvalitet. Prisene i Norge ser ut til å være mildt sagt ganske høye for disse pcene, og jeg har nå brukt en del tid på å kikke på alternativ fra utlandet. Etter litt søk på dette forumet angående importering av Thinkpad fra USA så jeg at en har kjøpt fra Bill Morrow som driver www.thinkpads.com. Har sendt han en mail angående hva han kunne tilby, der svarte han at han nå kun hadde de PCene som står på fremsiden på lager. Disse blir for dyre for meg, så da har jeg utelukket å kjøpe fra han. Jeg har dog etter litt søking funnet frem til www.euclidcomputers.com, som ser ut som en respektabel nettside. Her er det et helt vanvittig utvalg når det gjelder Thinkpad, og jeg vurderer blant annet denne modellen sterkt: http://www.euclidcomputers.com/frameset.cg...3U+yes+no+New+0 Denne ser ut til å være midt i blinken for meg. Noe mindre skjerm enn dette går ikke for meg da jeg programmerer en del i forbindelse med studier, og ellers virker det som en solid pc spesifikasjonsmessig sett. PCen skal primært brukes til jobbing og programmering, så at det ikke er det heftigste skjermkortet har ingen betydning. Etter mitt regnestykke kommer prisen på ca 15000 kroner for denne (inklusive 25% moms). Da har jeg ikke tatt med frakt, regner med at det fort havner på en 5-600. Før jeg går i gang med å handle, tenkte jeg at jeg skulle høre om folk hadde noen erfaringer eller synspunkter. Har noen her erfaring med www.euclidcomputers.com? Noen kommentarer til regnestykket mitt, hvordan er prisen tatt i betraktning at det er en Thinkpad med de spesifikasjonene? Andre alternativer til steder å handle Thinkpad fra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå