hymn Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hei jeg har et veldig usedvanelig problem. Jeg har akkurat kjøpt ny datamaskin og er ganske fortvilet pga. problemer med oppstart. Hver eneste gang jeg skal restarte pcn må jeg ta ut og inn batteriet fra hovedkortet og restarte biosen... Hvis jeg ikke gjør dette kommer det ikke opp noe bilde på skjermen og da kommer jeg jo ingen vei. Eneste jeg kan se som er litt unormalt i pcn min er at jeg har en 20 pins strømforsyning mens hovedkortet mitt er 24 pin. Jeg har et ASUS A8N-SLI hovedkort og en Thermaltake 480W Butterfly strømmforsyning og et GeForce 7800GT skjermkort. Pc'n fungerer helt fint i windows etc, men det er når jeg skal reboote den at det blir trøbbel. Noen som kan hjelpe? Endret 22. november 2005 av hymn Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei og velkommen til forumet. Jeg anbefaler at du bytter ut strømforsyningen eller kjøper en overgang for strømkabelen. Lenke til kommentar
hymn Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Takketakk! Jepp, har bestilt en overgang. Håper det løser problemet. Lenke til kommentar
hymn Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Er det foresten sannsynelig at det er det som er problemet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Er det foresten sannsynelig at det er det som er problemet? 5191084[/snapback] Det kan selvsagt være mer som er problem. Men så lenge hovedkortet ikke får nok størm, så kan mye "rart" hende. Jeg kom på noe, trenger skjermkortet ditt ekstra strømkabel? Isåfall har du koblet den til? Lenke til kommentar
hymn Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Ja, det er gjort. Den trengte faktisk 2 ekstra strømmkabler o_O Lenke til kommentar
Mixy89 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hmm... jeg tror også det kan ha noe med PSU å gjøre. Jeg vet jo lite om speccsa til PC'en din, men med en gang jeg ser det skjermkortet der, så tenker jeg SRTØM! Det krever utrolig mye strøm alene! Husker ikke akkurat nå antall W, men tror det er ca 400 eller noe. I og for seg så har du en ganske bra PSU, men allikevel, som sgat disse 7800 kortene fra nVidia krever latterlig mye strøm (egentlkig også 6800 serian dems) Lykke til med problemet ditt, er jo veldig frustrerende å hele tiden måtte nappe ut batteriet.. Har du prøvd å gå inn i BIOS og laste "optimized deafults" Det kan hende at det noe inne i BIOS som endres hver gang du skrur på PC'en av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
hymn Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Nei, det har jeg ikke prøvd. Har montert den 24 pins adapteren nå og det gjorde heller liten forskjell. Fortsatt samme problemet. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Har du floppy med på boot listen i bios og har ingen floppy tilkoblet? Har merket enkelte får problemer med det. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hei, I min bios, jeg har en eldre pc, har jeg mulighet for å velge hvilken slot som den skal initialisere grafikken på FØRST. Jeg kan velge mellom PCI&AGP. Jeg går ut i fra at du har PCIex16 yil ditt kort, men kanskje det finnes en lignende valgmulighet ? Mvh Beej80 Lenke til kommentar
hymn Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Jeg prøvde å gjennoprette defaults, det hjalp heller lite. Jeg la også merke til at jeg altid får denne feilmeldingen ved oppstart: cmos checksum error Kan det ha noe med batteriet i hovedkortet å gjøre? Begynner å bli ganske frustrert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå