Baggsy Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Dette er et "problem" jeg har hatt en stund uten å egentlig tenke noe særlig over det, men idet jeg kom på at jeg faktisk har en brukerkonto her kan jeg like godt spørre. Problemet mitt er at skjermen ved oppløsninger under 1024x768 (800x600, 640x480, 320x200) trenger et minutt eller to for å faktisk vise bilde på skjermen. Dette skjer i alle former for programmer, også under oppstart, men så fort oppløsningen spretter opp i 1024x768 eller høyere kommer skjermen etter. Det er nærliggende å beskylde skjermen for dette, men etter å ha prøvd skjermen mot en annen PC kan jeg avkrefte det. Specs: Radeon 9800Pro, siste drivere, Windows XP Pro SP2, Abit IC7-G hovedkort. Noen som har vært borti lignende før? Lenke til kommentar
Baggsy Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Ingen? Glemte forresten å nevne at kortet er av type Sapphire Atlantis, om det skulle ha noe å si. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 har problemet alltod vært der? siden pc'en var ny? Det kan skyldes feil på kortet/overopphetning.... Mvh kandalf Lenke til kommentar
Baggsy Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Feilen har ikke alltid vært der, men det at problemet oppstår ved LAVE oppløsninger gjør at jeg klør meg litt i hodet... Uansett, er ikke så problematisk at jeg ikke klarer å leve med det. Er snart på tide å oppgradere litt uansett. Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 kanskje skjermkortet har ptoblemer med å gå fra lave til oppløsninger til høye oppløsninger? kikka litt, gå på egenskaper/settings-> advanced->monitor, se om boksen med "hide modes that the monitor cant display" ikke er avmerka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå