Gå til innhold

SMS/T9 funksjonalitet på forskjellige merker?

mire

Anbefalte innlegg

I bl.a. amobil sin test av Samsung D600 var det fokus på at SMS egenskapene ikke var tilfredstillende, at det ble forventet mer av en proff telefon anno 2005.

Videre ble det listet opp hva som var savnet:

Større lagringsplass for T9 ordliste, Ikke ordner D600 stor bokstav etter punktum, ikke kan du bla deg bakover i ord du skriver med ordlisten og ikke er det mulig å endre dem.

Jeg har pr. i dag en haugammel Samsung telefon som nok er enda verre enn det D600 er og jeg har irritert meg over skrivesystemet så lenge jeg har hatt telefonen, så det blir nok ikke noen Samsung telefon på meg i oversiktlig fremtid... MEN

Hvilke telefoner/merker er det som har det ypperste SMS/T9 skrivesystemet? Hvilke telefoner møter kravet vi kan stille til en moderne proff telefon, hva gjelder skrivesystemet?

Jeg testet skrivesystemet på en SEK700i i dag, og så vidt jeg kunne se ordnet den ikke med stor bokstav etter punktum. Men jeg syntes ellers skrivesystemet virket effektivt og intuitivt.

Noen som er "in the know" på dette feltet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min K700i ordner stor bokstav etter punktum. Vel og merke hvis jeg lager et mellomrom etter punktumet (hvilket er rett i mine øyne).

Man kan og slå av den lange listen som dukker opp av ordalternativ, og heller bla opp/ned for å skifte ordene der de står. Jeg foretrekker det slik.

Eneste som er dumt, er at mellomrom er på # og skifte mellom små/store bokstaver er på *.

Det gir i alle fall meg en litt rar måte å holde tlf og skrive SMS med en hånd.

Det perfekte hadde vært hvis de to knappene hadde vært byttet om.

Spesielt siden man svært sjelden bruker funksjonen for å skifte mellom små/store bokstaver, i alle fall sammenlignet med mellomrom.

Ellers meget fornøyd med SMS/T9 på K700i.

Selv om jeg har hatt Nokia 3210, 3330, 5210, 5100, 5140 og nå 5140i (noen privat, og de siste 3 år som jobbtlf'er. Nå er privat en K700i).

Er kronglete overgang, men slik er det vel å gå over til Siemens fra SE eller Nokia også tipper jeg.

Lenke til kommentar

Min mening er at på SMS fronten er Nokia klart best. Ingen ved siden, ingen over.

K750i som jeg har nå har en rekke svakheter på sms-fronten:

- Den lar meg skrive meldingen i en bitteliten del av skjermen. Hvorfor ikke la meg bruke hele skjermen nesten?

- Den lar meg ikke bestemme om den skal lagre sendte meldinger eller ikke.

- Den har bare plass til 200 meldinger, noe som er temmelig bak mål for en slik mobil.

- Hvorfor i alle dager skal jeg ikke få vite hvor mange tegn jeg har igjen av meldingen? Det vises bare når man har 20 eller mindre. Tåpelig.

- Jeg synes ikke tastene er logisk satt opp etter funksjonalitet.

Men, den har også to fordeler i forhold til Nokia'er. Den har en hurtigliste over hvem man sist har sendt melding til, og man ser en liste over ord man kan velge mellom.

Lenke til kommentar
Det perfekte hadde vært hvis de to knappene hadde vært byttet om.

= motorola, mellomrom på *

Jeg synes min v3 er god på sms selv om den er litt treg, men jeg har hatt bedre før. Enig med arehei, nokia er best på sms.

På nokia kan man bla frem og tilbake i valgte ord. Det er ikke mulig på bl.a siemsens, motorola, samsung og sikkert flere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...