Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ALVORLIG PROBLEM! WINLOGON.EXE-Programfeil

Anbefalte innlegg

En del problemer har oppstått underveis på denne maskinen og hver gang et problem har oppstått har jeg kommet hit for "profesjonell" hjelp :p.. Hver gang har problemene løst seg og nå som kanskje det verste problemet så langt har dukket opp er jeg her igjen ;)

Problemet er: Programfeil: Instruksjonen i "0x00c40000"refererte til adresse "0x00c40000". Minnet kunne ikke være "written"

Klikk OK for å avslutte programmet, og da slår maskina seg av...

Denne feilmeldingen kommer fram når maskina har stått på i cirka 15 min.

Forrige gang jeg hadde et problem var det minnet kunne ikke være "read". Da var det en del som sa minne var defekt, men det viste seg at det var pga mange tweak programmer installert, så ikke kom med at det er minnet det er noe feil med ;)

Endret av **Tim**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU; Intel Pentium 4 3.6 ghz

RAM: Hyundai 2024 mb

Harddisk: Hitachi 400 GB

Skjermkort: Nvidia ASUS GeForce 6800

Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS

Kan vel si at maskinvaren er litt over middels stabil.. Skjermkortet's temp varierer mellom alt fra 54c til 66c og en gang iblant kan maskinen bli litt hakkete...

Ellers har det ikke vært så mye feil med windows annet enn det som er nevnt ;)

Endret av **Tim**
Lenke til kommentar
burde jeg kjøpe ny PSU f.eks en med 400W og formatere eller skal jeg bare formatere ?

og hvilke konsekvenser har det for skjermkortet at strømforsyninga bare er på 300 W?

5192148[/snapback]

Om strømforsyningen er for svak, så får det konsekvenser for hele pcen, ikke bare skjermkortet. Dette fører altså til at maskina blir ustabil.

I første omgang kan du formatére, men på sikt bør du bytte ut strømforsyningen. Jeg anbefaler rundt 450W, så er du på den sikre siden.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

FJERN OGSÅ CAPS I TOPIC DA DET SER UT SOM DETTE HER (ROPING)

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...