Gå til innhold

Merkbar forskjell mellom X-fi Fatal1ty og Plat. ?

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Som topic sier, jeg gamer mye, og skal kjøpe nytt lydkort... vet at Fatal1ty regnes som "verdens" beste FPS spiller....

Og jeg vet at Fatal1ty kortet har 64mb dedikert til seg selv(på kortet) men har platnium det?

Er det noen forskjell mellom kortene? eller er det "på melka" med fatal1ty??

link: Platnium og Fatal1ty

Takk for alle svar

MvH pKMb

-Patrick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatal1ty kortet skal visstnok inneholde en bedre DAC enn Platinum kortet. Vet ikke hvor stor forskjellen er i praksis mellom disse to kortene når det gjelder akkurat denne da, men enkelte tester av disse kortene har overrasket t.o.m. meg når det gjelder ytelse. Digit-life.com har en omfattende test av Elite Pro kortet som jeg synes er bra gjennomført.

64MB onboard RAM'en på Fatal1ty og Elite Pro kortet er faktisk ikke til å kimse av heller. Få spill som støtter dette enda selvfølgelig, men jeg har sett alt fra 5 til 10-15 fps forskjell i BF2 med disse kortene i forhold til Audigy 2 ZS, X-Fi ExtremeMusic og enkelte Terratec og Turtle Beach kort når man kjører med bl.a. EAX. (Ikke alle disse lydkortene er beregnet på spilling da, men de har klart å holde sitt de siste par årene, så).

Skal være ærlig og si at som utdannet lydtekniker har jeg aldri hatt sansen for Creative lydkort, men med X-Fi kortene innrømmer jeg at de er blitt betrakelig mye bedre kvalitetsmessig. De lager jo lydkort tross alt for gamere, og ikke den audiophile mengden, så... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...