Juleniss1 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Bach - Toccata BWV 565 (også kjent som skjebnesymfonien) 5190550[/snapback] Er vel Beethovens 5. som er kjent som skjebnesymfonien. Og klart jeg liker klassisk. Det er her man finner mye av det beste innen musikk. Noe av det jeg liker best er: Beethovens 9. Symfoni Dvoraks 9. Symfoni Vivaldis Fire Årstider Tsjakovskijs 1812 Overtyr og Svanesjøen Er ikke så veldig glad i Mozart, men Mozarts Requiem er flott, men kan være ganske slitsom etter hvert. Kan også nevne at Dies Irae i Verdis Requiem er utrolig kul Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Rachmaninoffs Piano Concerto No.2. Chopin, The Piano Works Liszt - La Campanella Liszt - Tarantella Sæverud - Kjempeviseslåtten Bach - Air Beethoven - Pathetique Beethoven - Symphony Nr 5 Offenbach - Barcarolle Stanley Myers - Cavatina Grieg - Morgenstemning Grieg - Solveigs Sang Geirr Tveitt - Vél Komne med æra Lenke til kommentar
levolac Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har meget sans for Chopin, Tchaikovsky og Bach. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Pachelbel's Canon i D Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hvem kan nevne fav, klassikere uten å nevne Carl Orff - Carmina Burana, O Fortuna Lenke til kommentar
W Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Barber - Adagio for strings 5191969[/snapback] Lenke til kommentar
padda Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Mye som er veldig fint, men Bolero er et stilig stykke, IMO. Husker though ikke hvem som har skrevet det.. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Jeg liker blant annet alt av Frederic Chopin, veldig bra pianomusikk Endret 27. november 2005 av -Mithrandir- Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Får selv gåsehud når jeg hører György Ligeti - Lux Aeterna (også fra 2001: A Space Odyssey). 5194460[/snapback] Å herreminhatt! Har du meir i samme duren? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Har du meir i samme duren? Nei, har ikke så mye peil på nyere klassisk musikk med koring. Endret 1. desember 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hans Zimmer har mange geniale verk. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Kan vel egentlig også nevne Emperor - Opus A Satana. Nydelig låt. (100 % symfoni) Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Nå husker jeg ikke hva sangen heter, men tror det er Tsjakovskij med svanesjøen. The Wallace Collection har laget en ny versjon av sangen som heter Day Dream, som blant annet er brukt som melodi til fjellvett reglene. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Jeg liker blant annet alt av Frederic Chopin, veldig bra pianomusikk 5217968[/snapback] Det er så sagt som det er sant Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Vivalldis fire årstider er veldig bra Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hans Zimmer har mange geniale verk. 5235968[/snapback] Blir liksom litt snurt når denne ganske flate filmmusikken blir betegnet som klassisk musikk. Her er det jo bare et par temaer som går igjen, og dessuten er det helt annen sjanger med andre kjennetegn og særpreg. Har selv en svakhet for orkesterverk med mye slagverk (pauke er jo helt essensiellt). Rachmaninov har utrolig mye flott orkestermusikk. Når det kommer til enkeltverker er nok favorittene Carl Orffs Carmina Burana, Rimskij-Korsakovs Sheherazade og Harald Sæveruds Peer Gynt suite. Lenke til kommentar
Trommealvar Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Rachmaninoffs Piano Concerto No.2.Chopin, The Piano Works Liszt - La Campanella Liszt - Tarantella Sæverud - Kjempeviseslåtten Bach - Air Beethoven - Pathetique Beethoven - Symphony Nr 5 Offenbach - Barcarolle Stanley Myers - Cavatina Grieg - Morgenstemning Grieg - Solveigs Sang Geirr Tveitt - Vél Komne med æra 5206921[/snapback] Mye bra her Hørt den første klaverkonserten? Sjeldnere enn den andre, men utrolig fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå