axaver Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Når jeg kobler til Lapptoppen min ( WB CL70 med Ati Express X600 ) Med SCART så blir det helt klar og fin skjerm på tven men det er svart hvit .. jeg har prøvd mye forkjellig men klarer det ikke ! Jeg hadde ett programm engang som het TVTOOL det funka men finner det ikke ! har noen link til noen andre programmer som tv tool ? HJELP MEG ! ('') Noen som har noe forslag til hvordan jeg skal fixe det ? MvH aXaver Lenke til kommentar
axaver Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeelp ! ! Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hadde du ikke oppført deg som en liten dritunge hadde kanskje noen giddet å gitt deg assistanse. Lenke til kommentar
axaver Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Hadde du ikke oppført deg som en liten dritunge hadde kanskje noen giddet å gitt deg assistanse. 5191312[/snapback] O.K Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Skal prøve å hjelpe deg, men under tvil etter din oppførsel! Vanligvis er dette et kabelproblem, ikke drivere. Prøv alle kablene du har, fra komposite til komposite, og s-vid til s-vid. Mulig dette løser problemet. Det kan også være fint å sjekke at det står innstilt på Pal, og ikke Ntsc! Håper du finner svaret i det overnevnte, og at du kanskje kan formulere deg på en litt mer moden måtte i fremtiden Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Må nesten spørre om det er en gammel Tv. Jeg har hatt noen problemer selv med det. Funket ikke på en gammel men gikk greit på en litt nyere tv Lenke til kommentar
axaver Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Må nesten spørre om det er en gammel Tv. Jeg har hatt noen problemer selv med det. Funket ikke på en gammel men gikk greit på en litt nyere tv 5192905[/snapback] Ett ganske nytt ett ja.. Fra 2003-2004. Har fått til farge på den før .. tror jeg MvH aXaver Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Som jeg pleier å svare: De mest vanlige årsakene til at fargene mangler:- Skjermkort ikke satt til PAL (B/G). - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å motta s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Endret 22. november 2005 av Mr D Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Svaret er ganske enkelt. Du har rett og slett for dårlig TV. Det er vel ikke en 28" 4:3 tv til 2999,- vi snakker om her? TVen din er ikke SVHS kompatibel på scart. Du kan sikkert løse dette med å finne en SVHS til vhs overgang. Kjører man et svhs signal inn på en TV som ikke takler dette, blir det svart / hvit. Det samme gjelder NTSC signal. Endret 23. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 En guide for å fikse svart/hvitt problemet finnes her: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå