Gå til innhold

Familiekamera, ca 2000 kr, ikke nett

Anbefalte innlegg

Min mor har lyst å ønske seg et kamera til jul for ca 200 kr, på en butikk ikke på en nettbutikk, vi bor i Bergen.

så noe enkelt meny og data system hadde vært fin et vant til HP så en HP hadde vært fint.

Så nå lurer jeg hva ville dere annbefale??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne prisklassen ville jeg heller valgt et merke fra en kjent kameraprodusent, og ikke Casio eller HP som ikke har langt tradisjon når det kommer til foto. Casio sine kamera har som oftest mer støy enn konkurrentene (spesielt i denne prisklassen) mens HP scorer dårlig på optikk.

Canon har en del kamera som i mine øyne vil være meget bedre valg. Canon Powershot A510 og A520 er verdt en titt. Finner du et Nikon Coolpix (5600 f.eks) til omtrent 1500-2000 kroner, så er også dette et bedre valg. Enkelte selger kanskje den utgåtte modellen Coolpix S1 (designkamera) til rundt 2000 kroner.

Dette er diskutert veldig mange ganger i forumet. Les litt i trådene som omhandler det samme. Du får mange gode tips der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ta en kikk på Sony S60 også, 1500 på Japan Photo. OK bilder, lynrask respons. Bruker AA batterier, men MemoryStick. Har svært lang brukstid på batteriene! 510 bilder etter CIPA-standard med oppladbare batterier.

Lenke til kommentar

skjønner ikkje at casio kameraene ikkje blir anbefalt, eg skal personlig kjøpe exilim ex-z10 for 1800 kr og har lest alle tester som er laget og masse forbrukerposter om dette. ut i fra spesifikasjoner så slår dette kameraet ixus 40 og er raskere også, på alle måter. når det kjem til bildekvalitet så skjønner eg ikkje kor alt pratet om støy på casio modeller kjem frå! alle andre som har kjøpt dette kameraet er enige med meg, har ikkje funnet en einaste dårlig meining om dei nye casiomodellane.

er mulig dei eldre casiomodellane hadde støy, men det virker som om det er blitt retta på..

Lenke til kommentar
har ikkje funnet en einaste dårlig meining om dei nye casiomodellane.

er mulig dei eldre casiomodellane hadde støy, men det virker som om det er blitt retta på..

5196942[/snapback]

Digit.no, om den høyaktuelle Ixus 700 konkurrenten, Casio Z-750:

Støynivået er rimelig beskjedent for alle ISO-verdier opp til ISO 400, men liksom med andre kameraer fra Casio, mangler den renheten som de beste 7 Mp kameraene oppviser, noe som skyldes litt for enkel signalbehandling.

Lenke til kommentar

Allikevel et av de aller nyeste (du snakket om de "eldre" Casiomodellene... vil ikke si Z-750 er et av de eldre).

Men Casio har sine fordeler også... det er bare det at jeg personlig ikke aksepterer den type feil i bildekvaliteten for å få de fordelene Casio har (brukervennlighet, batterikapasitet, utløserrespons).

Lenke til kommentar

Skulle jeg ha kjøpt kamera for min mor, ville jeg ha valgt Canon Ixus 40. Hvorfor? Enkelt å bruke. En ok bildekvalitet som jeg er helt sikker på er tilstrekelig for mor, med mindre hun er kresen. Og sist, men ikke minst: Norsk meny noe i allefall min mor ville ha satt veldig pris på (jeg gjør faktisk det selv!).

Lykke til med valget :thumbup:

Lenke til kommentar
har du sett bilde frå dei nyaste lanserte kameraene då ?

du er helt sikker meir pirken enn meg siden eg er voldsomt nybegynner, men eg synes bildene til dei nyeste casio kameraene ser bra ut

5211742[/snapback]

Joda, jobber man i fotobutikk så blir man mer pirkete og kresen enn de fleste :) Tipper størsteparten av de som kjøper Casio er fornøyde... egentlig blir de fleste fornøyde uansett hvilket kamera de kjøper da de fleste kamera gir helt akseptable bilder i dag (med mindre du ser på kamera fra ukjente produsenter). Men mange av de som er fornøyde, ville kanskje vært enda mer fornøyde med et annet kamera (nå snakker jeg uavhengig av kameratype, og ikke spesielt om Casio-eiere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...