Gå til innhold

PS3 vil koste 300 - 400$ Skal promotere BR

Dinsdale

Anbefalte innlegg

Sony vil selge PS3 med stort tap for å promotere Blue-Ray. Den vil også bundles med filmer, musikk og tv-shows (?).

Det kan virke som om at kampen om formater vil styre mye av hva Sony vil gjøre. Bra for oss som skal handle disse sakene.

Sony vil nok tjene på det hvis BR vinner format-kampen.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Sony vil selge den til $400 hindrer det ikke butikkene aa bundle PS3'en med alt slags dill til en dyrere sum slik det ble gjort med Xbox'en. Faa butikker jeg har sett her som selger rene core/premium systemer. De fleste har laga bundles med 2 spill, ekstra kontroller og tull slik at det billigste core systemet havna paa $484 istedenfor $299... Snakk om aa utnytte de som *maa* ha 360 foerste dagen :-)

Lenke til kommentar

Blir ikke samme problemet med Playstation siden alt er integrert . Xbox360 er egentlig en mini pc hvis du stripper den og da er det naturlig at man må kjøpe til ekstra deler for nye funksjoner . Det teiteste med Xbox er vel at man må kjøpe fjernkontroll for å ta nytte av DVD og betale for LIVE egentlig. Sony har aldri hatt dette.

Xbox360 har ikke akkurat fått noe god kritikk noe jeg regnet med . Mesteparten av spillene har vi sett bedre på PC før , virker som gamle Xbox kjøpere er de som kjøper Xbox360 og dermed ikke vinner noe ny marked fra Sony. Sony har 70% av markedet alene med Playstation og resterende 30% blir delt mellom Microsoft, Nintendo og Sega hehehe. Sony har knust alle håndholdte konsoller med sin PSP også og det blir snart en standard på FLY !! Sony har en uslåelig posisjon blant gamere og de er ufattelig dyktige i hva de gjør .

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Saken der er oppdatert

Correction: An earlier version of this story appeared with statements erroneously attributed to Sir Howard Stringer, CEO of Sony Corporation, regarding pricing and availability of the PS3. Stringer has not commented publicly on how much the PS3 is expected to cost, or how soon it will appear in the US after the Japanese launch in spring 2006.

http://money.cnn.com/2005/11/21/technology...fortune_112805/

Lenke til kommentar
Sony har knust alle håndholdte konsoller med sin PSP [...]

5195589[/snapback]

Vel... Med tanke på at Nintendo DS selger bedre, og per nå leder "duellen" med klar margin, så vet jeg ikke riktig hva du mener med det der. GBA-en har heller ikke sluttet å selge, blant annet pga Nintendos nylige micro-redesign.

Lenke til kommentar
Sony har en uslåelig posisjon blant gamere og de er ufattelig dyktige i hva de gjør .

5195589[/snapback]

Jeg er enig i at de er i en god possisjon med tanke på neste generasjon. Men at de er dyktige vet jeg ikke helt. Resultatet av suksessen til Sony har vært å ta de rette valgene og av det bygd opp en populæritet i Playstation-navnet. Sony har en tendens til å justere på fakta, noe av grunnen til at jeg personlig er litt skeptisk til de.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

5195589[/snapback]

Vel... Med tanke på at Nintendo DS selger bedre, og per nå leder "duellen" med klar margin, så vet jeg ikke riktig hva du mener med det der. GBA-en har heller ikke sluttet å selge, blant annet pga Nintendos nylige micro-redesign.

5195915[/snapback]

Kjøpte Nintendo Micro i Singapore for noen uker siden. Kjekk liten sak å dra fram på T-banen når man skal spille. Fyller akkuratt like mye som en mobiltelefon i lomma. En PSP blir som å gå rundt med en ferdigsmurt baguette i lomma i forhold. Ikke akkuratt handy... :tease:

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Av alle fanboys vil jeg påstå, ydmykt, at sony-fanboys er de mest ekstreme. I alle tråder, i alle forum disse frekventerer blir man møtt med en ultimat sannhet fra disse: PS og Sony er uslåelig - i all framtid. Ingen kan rokke ved det, uansett hva alle andre konsoll-produsenter måtte komme med vil PS for evig tid kunne levere et mye bedre produkt. Alle andre bare "prøver", mens Sony sitter i førersetet og leder an uansett. Hvis noen engang, mot all formodning skulle klare å lage en konsoll som er bedre en PS-maskin vil fanboysa umiddelbart bruke spillene som argument: De beste spillrekkene finnes hos PS. INGEN vil noengang kunne lage bedre spilltitler enn GTA og WRC...INGEN.

Det må være spesielt å ha et sånt forhold til disse tingene.

Jeg vil tro at man ved slik tankegang eksluderer mye av potensiale som ligger i de forskjellige konsollene. Det viktigste er å ha et åpent sinn, ikke slamme noe av prinsipp.

Lenke til kommentar
Av alle fanboys vil jeg påstå, ydmykt, at sony-fanboys er de mest ekstreme. I alle tråder, i alle forum disse frekventerer blir man møtt med en ultimat sannhet fra disse: PS og Sony er uslåelig - i all framtid. Ingen kan rokke ved det, uansett hva alle andre konsoll-produsenter måtte komme med vil PS for evig tid kunne levere et mye bedre produkt. Alle andre bare "prøver", mens Sony sitter i førersetet og leder an uansett. Hvis noen engang, mot all formodning skulle klare å lage en konsoll som er bedre en  PS-maskin vil fanboysa umiddelbart bruke spillene som argument: De beste spillrekkene finnes hos PS. INGEN vil noengang kunne lage bedre spilltitler enn GTA og WRC...INGEN.

Det må være spesielt å ha et sånt forhold til disse tingene.

Jeg vil tro at man ved slik tankegang eksluderer mye av potensiale som ligger i de forskjellige konsollene. Det viktigste er å ha et åpent sinn, ikke slamme noe av prinsipp.

5199646[/snapback]

Helt enig. Hver gang jeg har spurt noen om hvorfor ps2 er så mye bedre enn xbox, har de svart at det er spillene. Xbox har da også gode spill som f. eks. Halo 1, Halo 2, Forza Motorsport osv. Da sier de bare at de er dårlige, selv om de ikke har prøvd dem.

Lenke til kommentar

Dette var gode nyheter. PS3 skal, som med Xbox 360, kjøpes på dagen, uansett pris! Men at den blir så billig (selv om jeg tar det med en klype salt) er bra, for da kan jeg slenge med mye annet snacks. Jeg har fortsatt mest tro på at Sony skal stikke av med seieren denne gangen og, men det blir mye gjevnere en tilfellet har vært med Ps2/Xbox/GC.

Er vel 60% Playstation-fan, men ser på meg selv som ganske nøytral egentlig. Har liksom ikke troen på 360 i Japan, siden de sverger til Japanse produkt, men alt kan jo skje.

Egentli driter jeg i hvem som vinner, så lenge jeg får spilt de beste spillene. Noe jeg får, siden jeg skal ha alle tre:)

Lenke til kommentar

5195589[/snapback]

5195915[/snapback]

Selger bedre ? Har jo stått både på VG.no og ITavisen at alle håndholdte konsollene utenom PSP har vært en fiasko. PSP vil jo nå også bli standard på flyreiser og det har aldri skjedd før.

Lenke til kommentar

enig isåfall, ds kan være en bra håndholdt spillmaskin, noe jeg ikke syntes, jeg syntes den suger, men jeg lar muligheten være åpen for individet. Men sony har faktisk overgått playstation2en, ved å gjøre den til ikke bare en like bra konsoll, men multimedia maskin. Nå kan du spille alle de nedlastede klippene osv fra minnekortet dens, det kunnne du ikke på ps2 engang. Plus at de har utviklet multiplayer muligheten fult ut. man får mer ut av en psp enn en ps2, mens du får mindre ut av en DS enn en lamecube

Lenke til kommentar
enig isåfall, ds kan være en bra håndholdt spillmaskin, noe jeg ikke syntes, jeg syntes den suger, men jeg lar muligheten være åpen for individet. Men sony har faktisk overgått playstation2en, ved å gjøre den til ikke bare en like bra konsoll, men multimedia maskin. Nå kan du spille alle de nedlastede klippene osv fra minnekortet dens, det kunnne du ikke på ps2 engang. Plus at de har utviklet multiplayer muligheten fult ut. man får mer ut av en psp enn en ps2, mens du får mindre ut av en DS enn en lamecube

5218910[/snapback]

Jeg vil begynne med å belyse de åpenbare skrivefeilene dine...

Hørt om STOR bokstav, og avsnitt før? Og "Plus"? "fult"?

Og det at Sony har overgått PS2 med sin PSP sier vell heller

mer om maskinvaren til PS2 enn hvor god PSP er...

Viss du kikker her ser du at det faktisk går ann

å spille av film på DS'en, men jeg mener at en håndholdt maskin

skal brukes til å spille på, ikke til å se film på eller surfe på nettet.

Da blir og TouchScreen en genial idé, du får mye bedre kontroll enn

med en liten imitert joystick som på PSP, som mange faktisk

tror er en mikrofon. Og ang. mikrofon, så har DS det, i motsetning til

PSP, og flere av spillene til DS bruker den med stor suksess.

Viss du leser her ser du at batterikapasiteten til PSP er nermere

5-6 (der var jeg snill) timer ved normalt bruk, mot DS sine

10-11 timer ved normalt bruk.

Selger bedre ? Har jo stått både på VG.no og ITavisen at alle håndholdte konsollene utenom PSP har vært en fiasko. PSP vil jo nå også bli standard på flyreiser og det har aldri skjedd før.

Viss de har skrevet at alle håndholte før PSP har vert en fiasko tror

jeg de må tenke seg litt om og ta en titt på faktaene.

GameBoy har solgt 118'420'000, GBA har solgt 65'740'000,

det er tall som så absolutt ikke tilsier at de har vert en fiasko.

(tallene er fra januar 2005, før GBA Micro kom ut)

Lenke til kommentar
enig isåfall, ds kan være en bra håndholdt spillmaskin, noe jeg ikke syntes, jeg syntes den suger, men jeg lar muligheten være åpen for individet. Men sony har faktisk overgått playstation2en, ved å gjøre den til ikke bare en like bra konsoll, men multimedia maskin. Nå kan du spille alle de nedlastede klippene osv fra minnekortet dens, det kunnne du ikke på ps2 engang. Plus at de har utviklet multiplayer muligheten fult ut.

5218910[/snapback]

PSP-en har IKKE overgått PS2-en. Den er tydelig svakere, den har mindre lagringsplass, mye lengre lastetider, dårligere kontroller og skjermen ghoster. Når du i tillegg ser på hvilke spill som er tilgjengelige per i dag, hvor PS2-en har flere titalls must-haves og PSP-en kanskje har et par, så skjønner jeg ikke hvor du har dette fra. Joda, den kan brukes til å spille av film og vise bilder og høre på musikk og så videre, men det er ikke som om det gjør opp for alle de områdene hvor den kommer til kort i forhold til en fullblods stasjonær PlayStation.

man får mer ut av en psp enn en ps2, mens du får mindre ut av en DS enn en lamecube

5218910[/snapback]

Aner ikke hvor du har dette fra, som sagt. PSP-en er håndholdt, noe som gir den en fantastisk plukk-opp-og-spill-attraksjon en stasjonær aldri kan få i samme grad, siden man tross alt må skru på TV-en og finne fram kontroller og sliktnoe, men som jeg forklarte over er det likevel tøv å si at en PSP overgår en PS2.

For DS sin del så vil jeg ikke trekke det så langt som å si at den overgår GameCube for øyeblikket som totalpakke -- foreløpig er det flere fantastiske spill på GC enn på DS -- men det den derimot gjør, er å skjære seg ut en egen bit personlighet via å gjøre mange spill som overhodet ikke ville vært mulige på GC i det hele tatt.

Det er dette som er litt av PSP-ens problem for øyeblikket; så alt for mange spill er raske porter av PS2-programvare, og når de da i tillegg ofte blir belemret med dårligere kontroller, kjipere lastetider og svakere grafikk, så blir de litt underveldende, på tross av hvor uhyre teknisk begavet plattformen egentlig er.

Hvis du skal komme med mer uhemmet skryt får du i det minste få faktaene på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...