Moskus Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei! Jeg har en "server" kjørende på en maskin hjemme som tar imot forbindelser på port 20000. Routeren hjemme er satt opp til å videresende forbindelser til den spesifikke maskinen, og jeg kan koble meg på denne maskinen ved å bruke den "offentlige" IPadressen min (la oss for eksempelets skyld si at denne er 193.100.100.100). Er det mulig å bruke en tjeneste av typen "no-ip.com" til dette? Slik at jeg kan koble meg til "moskus.someservice.com" og denne forwarder alle forbindelser til routeren min (eller kanskje bare port 20000 spesifikk)? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
snole Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg bruker no-ip.com til å sende folk på FTP'en min. De kobler seg bare til http://xxxxxx.no-ip.com:[port] Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Takker, det fungerer utmerket! Trodde no-ip.com kun videreførte til port 80, men jeg misforstod visst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå