norg Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Av en eller annen grunn mister jeg diskplass ved defragmentering. Det er ikke sjelden at noen gigabytes forsvinner. Innspill? Endret 22. november 2005 av norg Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Kjør scandisk etterpå så får du sikkert noen chk-filer du kan fjerne. Jeg bruker ikke defrag, siden det ikke har noen nytte. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Kjør scandisk etterpå så får du sikkert noen chk-filer du kan fjerne. Jeg bruker ikke defrag, siden det ikke har noen nytte. 5191542[/snapback] Jeg klarte ikke holde meg.. så du mener at defragmentering ikke har noen nytte? Og hva baserer du dette på? Er det ledig disk plass som blir mindre? Da kan du kjøre scandisk og eventuelt slette chk-filer. Endret 22. november 2005 av SuperFly Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 At ikke defrag har noe for seg er kanskje dagens dummeste påstand i forumet, men man kan aldri vite... Lenke til kommentar
norg Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Ledig diskplass blir mindre ja - ved forrige defragmentering gikk jeg fra 139GB til 133GB. Skjønner ikke dette! Har sjekket med scandisk, ligger ikke i chk-filene. Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) (...) Jeg bruker ikke defrag, siden det ikke har noen nytte. 5191542[/snapback] Du bør kanskje sette deg litt mer inn i hvordan harddisker lagrer ting når man bruker NTFS (antar at du bruker det) eller lignende filsystem... Men de fleste vet at Windows Disk Defragmenter ikke kan måle seg med det meste av tredjeparts software. Så hvis du har brukt det programmet så kan jeg kanskje forstå hvorfor du tenker slik. Til trådstarter: Hvilket program bruker du? O&O Software har et defrag program som jeg synes er ganske bra... Selv har jeg ikke hatt et lignende problem. Virker mer som om det er noe annet som forårsaker tap av GB her... Virus kanskje? Har du skannet maskinen i det siste? Endret 22. november 2005 av IIIvolt Lenke til kommentar
norg Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Takk for tipset, laster ned 0&0 as we speak. Skal være rensket for virus, i hvert fall av den sorten Kaspersky kjenner til. Defragmenteringen viser klart og tydelig at beregnet diskplass er mindre etter defrag enn før defrag, noe jeg finner merkelig. Skulle gjerne illustrert det, men får av en eller annen grunn ikke til å laste opp bilder her. La merke til at harddisken min har en teoretisk overføringshastighet på 300MB. I benchmark-programmer får jeg ikke i nærheten så mye. I tillegg bråker hden unormalt. edit: Teori: System Restore (som jeg fant ut er på hele 12%) får "påfyll" ved defragmentering. Endret 22. november 2005 av norg Lenke til kommentar
roac Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 La merke til at harddisken min har en teoretisk overføringshastighet på 300MB. I benchmark-programmer får jeg ikke i nærheten så mye. I tillegg bråker hden unormalt. 5192310[/snapback] Det er ikke hastigheten på harddisken, det er hastigheten på forbindelsen mellom harddisken og diskkontrolleren. Det stemmer veldigg godt at den er mye lavere. Nettverk oppfører seg på samme måten, men ikke like ekstremt. Dersom du har en 100Mbit nettverk vil du aldri få 100Mb overføring. Under optimale forhold vil du (på et windowsnettverk) få 99,3Mb, under ugunstige forhold under 50Mb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå