Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Det er riktig at Telenor eier nettet, men de har plikt til å leie det ut til andre aktrører til konkuransedyktige priser. Dermed kan du ikke klage på telenor for at de ikke finnes konkurenter.

5273163[/snapback]

"konkurrenter"?

For det første fakturerer Telenor "konkurrentene" godt for denne "tjenesten".(Noe jeg synes de godt kan gjøre da disse "konkurrentene" ikke tilfører markedet noesomhelst av verdi egentlig...)

For det andre er det å definere produkter (via leide linjer), ansette frekke selgere og installere en server med faktureringsprogram ikke "konkurranse"..

Det er kun å prøve å få "en del av kaken" Telenor har "monopol" på.

Reelll konkurranse skjer idet andre aktører investerer i nye linjer/utstyr og tilbyr/greier å selge produkter som potensielle kunder ser nytten av..

Sålenge de fleste "fildelerene" her roper "hurra for meg" når de får 6MB "nedlast" av prono/"freeware" fra Telenor behøver ikke Telenor bekymre seg for hverken Lyse eller "Bredbåndsfabrikken(e)"

:tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"konkurrenter"?

For det første fakturerer Telenor "konkurrentene" godt for denne "tjenesten".(Noe jeg synes de godt kan gjøre da disse "konkurrentene" ikke tilfører markedet noesomhelst av verdi egentlig...)

Nei, for lavere priser og konkurranse som gjerne medfører at Telenor må ta seg i nakken er jo helt verdiløst :roll:

 

For det andre er det å definere produkter (via leide linjer), ansette frekke selgere og installere en server med faktureringsprogram ikke "konkurranse"..

Unnskyld meg? Telenor har kanskje ikke frekke selgere? Hvilken planet lever du på? Er bare ETT selskap jeg kjenner til som kan prestere å ringe deg å mase om at du skal komme tilbake til de til SAMME prisen (bekjente har opplevd dette med mobil flere ganger bl.a... jaja mobil sier du. different shit, same cow sier jeg.) Og hvis de klarer å installere en faktureringsserver til bedre pris og rammevilkår enn Telenor, så er det for pokker på tide at det gjøres. Så får heller ISDN serveren deres vike!

 

Det er kun å prøve å få "en del av kaken" Telenor har "monopol" på.

Du snakker som om Telenor kanskje har mer rett på denne "kaken" enn andre aktører? Nei, det har de ikke. Ikke faen om de har. De har tilranet seg det nettet gjennom korrupsjon og lobbyvirksomhet. Og nå sitter de og fakturerer KONKURRENTENE for at de skal få lov til å bruke det på lik linje med seg selv til å tilby oss, de opprinnelige eierne, et tilbud. Og av hvilken grunn? De skal liksom vedlikeholde nettet, noe de gjør alt for å unngå å faktisk BRUKE penger på!, les foregående poster.

 

Reelll konkurranse skjer idet andre aktører investerer i nye linjer/utstyr og tilbyr/greier å selge produkter som potensielle kunder ser nytten av..

Dersom du enda ikke har sett nytten i at faktureringsserverene for ISDN er nedlagt, kan du i det minste begynne å sette deg inn i hva du snakker om først. Nextgentel f.eks har sitt eget utstyr i sentralene. Bluecom f.eks leier telenor sitt. Telenor har ikke slengt opp en faktureringsserver, men en sentral. De har IKKE lagt linjene, som f.eks lyse og mange andre strømselskaper gjør. Linjene har blitt lagt gjennom mange herrens år av dine forfedres skattepenger.

 

Sålenge de fleste "fildelerene" her roper "hurra for meg" når de får 6MB "nedlast" av prono/"freeware" fra Telenor behøver ikke Telenor bekymre seg for hverken Lyse eller "Bredbåndsfabrikken(e)"

:tease:

5290019[/snapback]

Der har du faktisk dessverre rett. Så lenge "CS" andelen av warez-Norge naivt reiser henda i været for et spytt i bøtta hva nedlastingshastighet angår (uten NOE som helst referanse/sammenligningsgrunnlag.) så kommer Teledraugen Telenor til å bestå.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
<snip-masse-sure-oppstøt>

Der har du faktisk dessverre rett.  Så lenge "CS" andelen av warez-Norge naivt reiser henda i været for et spytt i bøtta hva nedlastingshastighet angår (uten NOE som helst referanse/sammenligningsgrunnlag.) så kommer Teledraugen Telenor til å bestå.

5293466[/snapback]

 

Du misliker Telenor så mye skjønner jeg at du ikke klarer å "se skogen for bare trær"..

Dersom du ikke klarer å lese tidligere poster i denne tråden og andre tråder fra undertegnede om hva jeg mener om Telenor, "monopol" og dyre tjenester fra denne leverandøren så sliter du.. veldig.

Du har (i mine øyne) en overdreven tro på "konkurransen" fra andre "faktureringsselskap av teletjenester" basert på leide linjer hos konkurrenten.

Forøvrig er vi nok ikke uenige i det hele tatt.. tror jeg..

:)

Lenke til kommentar

At jeg IKKE ser skogen for bare trær... er ikke det ordtaket et kompliment egentlig??

 

Jeg har ikke studert dine personlige meninger og tidligere poster, jeg bare kommenterer det du SIER i den over. Forklar gjerne hva du mener med overdreven tro på konkurranse en gang til da. Dersom andre "faktureringsselskap" fører til høyere hastighet og lavere priser så er det enkel matte for meg. En ting er ihvertfall hevet over enhver tvil - uten konkurranse - eier ikke Stjelenor skruper - overhodet! Når de har konkurranse har ikke ikke noe annet valg enn å øke hastighet osv. Det som er så blodig urettferdig er at det faktum at de eier nettet gjør at vi aldri blir kvitt dritten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

mye uvitenhet blant folk i Norges langstrakte land. Jeg kjenner mange som kun har hatt trøbbel etter at de skiftet til Telenor, ikke bare i ADSL-veien. Telenor er som NRK, "folkekjent" og "folkekjært" (les denne med ironi), og de fleste kjenner bare til dette som sitt alternativ, og i mange steder i utkantNorge finnes det inget annet alternativ enn nettopp Telegutta - om det finnes et alternativ i det hele tatt.

 

Hva valg av ADSL-leverandør angår, er ting veldig enkelt:

 

1) Har du mulighet til å velge noe annet enn Telenor som din ADSL-leverandør, så gjør det.

 

2) Telenor kan si så mye fint de vil, det gir deg en midlertidig glede av at du tror du har blitt forstått og fått medlidenhet - helt til et par timer/dager senere hvor problemene nok en gang har hopet seg opp og sirkelen er sluttet.

 

Ergo, gå over til en annen leverandør om du har mulighet for det, først og fremst for å få det du betaler for, og ikke minst kan du klappe deg på skulderen at du har spikret enda en spiker i den kisten som ligger klar til Teledraugen Telenor.

 

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
At jeg IKKE ser skogen for bare trær... er ikke det ordtaket et kompliment egentlig??

<snip>

5295724[/snapback]

 

Det kan du godt si...

Vi *er* nok egentlig enige...

Det som jeg *forsøkte* å formidle angående "konkurrenter" (i anførselstegn) er følgende:

De som startet firma for å fakturere teletjenester ved å leie linjer/utstyr hos Telenor bidrar med "nada" mht. å gi oss brukere bedre tjentester/løsninger.

Det de gjør er eventuelt gi en viss prisreduksjon... marginalt.. sålenge Telenor sørger for at leie av linjene koster såpass at "tilbyder" får små marginer.

Det er jeg forsåvidt enig i kan være bra for oss "brukere".

Men det vi nå ser i mange tråder her.. er at det gamle nettet som "Telenor" fikk i gavepakke av en-eller-annen-radikal-regjering? :) ... ikke egner seg for videre "oppgradering".

Det må pånytt investeres både i linjer/utstyr og løsninger..

Sålenge det ikke florerer av aktører som gjør dette .. har Telenor ikke noe å frykte mht. konkurranse.. dessverre.

Lenke til kommentar

"Det kan du godt si...

Vi *er* nok egentlig enige...

Det som jeg *forsøkte* å formidle angående "konkurrenter" (i anførselstegn) er følgende:

De som startet firma for å fakturere teletjenester ved å leie linjer/utstyr hos Telenor bidrar med "nada" mht. å gi oss brukere bedre tjentester/løsninger.

Det de gjør er eventuelt gi en viss prisreduksjon... marginalt.. sålenge Telenor sørger for at leie av linjene koster såpass at "tilbyder" får små marginer.

Det er jeg forsåvidt enig i kan være bra for oss "brukere".

Men det vi nå ser i mange tråder her.. er at det gamle nettet som "Telenor" fikk i gavepakke av en-eller-annen-radikal-regjering? ... ikke egner seg for videre "oppgradering".

Det må pånytt investeres både i linjer/utstyr og løsninger..

Sålenge det ikke florerer av aktører som gjør dette .. har Telenor ikke noe å frykte mht. konkurranse.. dessverre."

 

Og derfor roper og skriker vi Telenorkunder når nettet kneler pga av overbelastning, ringer 05000 og får svar fra apekatter som ikke tør si noe enn de er instruerte til - truer med å skifte til annen ISP men resignerer. Da vi vet at vi fortsatt er prisgitt det gamle og utdaterte kobbernettet som ikke kan gi noe mer enn de fysiske begrensingene det var født med...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

En kamerat av meg snakket med Telenor og de sa at linjen hans skal bli oppgradert i mars! (Min er heller ikke blitt oppgradert) :thumbdown:

 

Så nå at det står på Telenor sine sider at alle skal ha de nye hastighetene innen 15. mars.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Jeg har fått min 3000/350 (den siste oppgraderingen) nå, men det var bare fordi de først hadde oppgradert til 2000/300, så var det noe feil med linja eller utstyret (som de forøvrig enda ikke har greid å reparere, eller finne ut hva som er feil med :realmad:), så da telenor mannen var her for å fikse satt han likesågodt opp til 3000/350...

Lenke til kommentar
Det er riktig at Telenor eier nettet, men de har plikt til å leie det ut til andre aktrører til konkuransedyktige priser. Dermed kan du ikke klage på telenor for at de ikke finnes konkurenter.

5273163[/snapback]

"konkurrenter"?

For det første fakturerer Telenor "konkurrentene" godt for denne "tjenesten".(Noe jeg synes de godt kan gjøre da disse "konkurrentene" ikke tilfører markedet noesomhelst av verdi egentlig...)

For det andre er det å definere produkter (via leide linjer), ansette frekke selgere og installere en server med faktureringsprogram ikke "konkurranse"..

Det er kun å prøve å få "en del av kaken" Telenor har "monopol" på.

Reelll konkurranse skjer idet andre aktører investerer i nye linjer/utstyr og tilbyr/greier å selge produkter som potensielle kunder ser nytten av..

Sålenge de fleste "fildelerene" her roper "hurra for meg" når de får 6MB "nedlast" av prono/"freeware" fra Telenor behøver ikke Telenor bekymre seg for hverken Lyse eller "Bredbåndsfabrikken(e)"

:tease:

5290019[/snapback]

 

Greit nok men da må vel de andre aktørene også FÅ egne linjer av staten slik telenor gjorde .

 

God Jul.

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...