Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Er det noen som har brukt den bredbåndvelger funksjonen som finnes på nett og endt opp med telenor som beste tilbyder? Tviler jeg sterkt på. :nei:

5192529[/snapback]

 

Neppe, men nå har dem gode priser til å være så store og de gir veldig god kundeservice og programmer som antivuirus med... hvem har en så god kundeservice som dem?

5192571[/snapback]

 

Hvor mangen par sure sokker har du røyka i kveld da mon tro?

Har du ringt Online kundservice noen gang? Makan til inkompetente surrehuer ska du lete lenge etter, dessuten tar det jo minst 45min for å komme igjennom. Bluecom har sjeldent hatt mere enn 4-5 min ventetid, bedre kundeservice, ingen PPOE, raskere oppgardering av hastighet til kunder, bedre priser og hastigheter på egne sentraler. The list goes on. Telenor er sannsynligvis den dårligeste ADSL leverandøren i landet. Til og med NGT står mye høyere i kurs hos meg.

 

Og denne hastighets oppgraderingen kommer ikke en dag for tidelig, Telenor har vel skjønt at de må oppgradere for å i det hele tatt være i nærheten av å være konkuranse dyktige. Flere og flere leverandører ruller ut ADSL2+ i raskt tempo, og Telenor sitter på å ser på, og gir små oppgraderinger, og folk roper hipp hura.

 

Nei, få opp øynene deres folkens, Stjelenor lurer dere. Eneste Telenor er best på er høyer priser, lave hastigheter og dårlig kundeservice.! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet hvilke priser tele2 kommer med nå?? siden de har den prisgarantien?? :dribble:

5201218[/snapback]

 

Synes også det er litt rart at tele2 ikke har gått ut med nye hastigheter og/eller priser på nettsidene sine, siden de har denne prisgarantien mot telenor. Jeg snakket også med en på support hos tele2 idag, og han trodde de kom til å gjøre det samme som start.no, nemlig ingenting :no:

5203379[/snapback]

 

 

Slutt å syt, Tele2 kommer garantert med en hastighets oppgradering de også, du har en prisgaranti fra Tele2, som garanterer deg bedre pris på tilsvarende produkt. Dvs. innen kort tid vil også Tele2 oppgradere, og de vil nok være raskere på oppgraderinga enn Telenor. Det gjelder Bluecom, Start, Tele2 osv. Siden jara leverer til disse, så er det ikke opp til leverandørene om de vil oppgradere eller ikke, disse oppgraderingene kommer... Men vi må nok vente et par tre uker før vi får svar. Å ringe Tele2 kundeservice hjelper lite, de vet ikke mer enn deg og meg. Det er kun de høyere oppe i systemet som hvet dette, men når det er offisiellt vil self kundsevice vite om det.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Hei

 

Vi vet ikke tele2 setter ned prisene, evt hvor mye dette vil bli. Derfor har vi

også fjernet pris garantien på adsl. Vår 3 Mb koster 429, og 2 Mb kr 379

ennsålenge

 

 

Mvh

Stian Øby

Tele2 Adsl

:no::no::no::no::no::no:

 

fikk denne da jeg sendte mail til dem i går!! tror jeg holder meg til telenor jeg!

edit: men prisgarantien står enda på sidene deres!! :hrm::hrm::hrm:

Endret av FaO
Lenke til kommentar
Hei

 

Vi vet ikke tele2 setter ned prisene, evt hvor mye dette vil bli. Derfor har vi

også fjernet pris garantien på adsl. Vår 3 Mb koster 429, og 2 Mb kr 379

ennsålenge

 

 

Mvh

Stian Øby

Tele2 Adsl

:no:  :no:  :no:  :no:  :no:  :no: 

 

fikk denne da jeg sendte mail til dem i går!! tror jeg holder meg til telenor jeg!

edit: men prisgarantien står enda på sidene deres!!  :hrm:  :hrm:  :hrm:

5204639[/snapback]

 

 

Du kan ta det helt med ro, alle blir oppgraderte. Uansett, dette er opp til Jara som er leverandør til Tele2, Start.no osv. Når det skjer derimot, er uvisst. Men kan nesten vedde på at de har oppgradert alle brukere før Telenor er ferdige.

Dette er det samme gnålet som ved sist oppgradering, bare fordi ikke Tele2 og Bluecom osv. ikke svarer på dagen etter Telenor har annonsert oppgraderingen sin, så begynner folk å syte, hva skjedde sist gang? Jo ett par uker etter Telenor lanserer Tele2, Bluecom og alle andre de samme oppgraderingene.

 

Support folk har ikke peiling på når en eventuell oppgradering vil finne sted, de sitter på Call senter rundt omkring i det langstrakte land, og har kun opplæring/kompetanse innen det tekniske. Jeg har selv jobbet i ett slikt Call senter, og vi fikk sjeldent beskjed før etter informasjonen lå på nettet på hjemme sidene. Inntil en slik beskjed kommer, blir det bare svart på mailene deres med standard svar. Spar dere bryet, og vent. :)

Lenke til kommentar
Greit nok det, men linja jeg sitter på nå har fortsatt ikke blitt oppgradert til 1000/200 (fra 704/128). Kan jeg regne med at hastigheten blir satt rett opp til 1500/XXX?

5194894[/snapback]

 

Har du sjekket opp dette med kundeservice hos Telenor? Viste seg at jeg ble heller ikke har blitt oppgradert ennå etter forrige runde, så jeg sendte en mail angående dette. Det viste seg at jeg har adsl-basis, men blir fakturert for adsl-plus. Er det mulig?

Lenke til kommentar

påminner/oppfordrer telenorkunder til å IKKE bite på agnet og være dum her.

 

det er K U N for å lodde stemningen etter post og teletilsynet avdekket at Telenor har MISBRUKT sitt MONOPOL og drevet KORRUPSJON OG EKSTREM LOBBYVIRKSOMHET i mange år. Noen som så innslaget på tv2 nyhetene her forleden btw?

 

ALDRI GLEM HVEM SOM TOK DEG DER DU ER DEN DAG I DAG... TREIGT SOM FAEN, DYRERE ENN EN SERIE ORGANTRANSPLANTASJONER, OG IKKE LENGRE ENN HIT ALTSÅ. viva la Telenor.

 

Måtte kobbernettet, som en gang var det norske folks HARDT opparbeidde eiendom av upriselig verdi før en eller flere korrupte NISSER uten politisk gangsyn kom med lovforslag om å GI, ja, tenk _G_ _I_ det vekk for faen, til telenor.

 

Måtte det RÅTNE mens de "vedlikeholdte" til milliarder årlig (-my ass- at det skjer som det skal, og det vet alle med peil), kablene drar de ansvarlige med seg ned i bakken på sin sikre ferd mot helvete i all dets prakt og utfoldelse.

 

godt å få ut litt damp :innocent:

Lenke til kommentar

Telenor hadde meget bra kundeservice inntil de la ned chat tjenesten på direkte.online.no. Denne var meget bra! Fikk alltid hjelp med en gang og løst problemet så og si med en gang hvis det var noe.

 

Fikk også kjapt kvalifisert svar på spørsmål man hadde. Jeg brukte denne til spørsmål om alt mulig rart.

 

Men når de gikk over til kun 05000 ble den mye dårligere fordi da havnet man i et mye større system med mindre kvalifiserte mennesker igjen. Faktisk så holdt jeg på å tippe over til å bytte til noen andre når denne tjenesten ble lagt ned fordi det var noe som veiet opp for telenor.

 

Men så begynte jeg å tenke på hvor ofte jeg brukte den og til hva. Det var sjelden noen galt med internett, brukte den mest til tjeneste relaterte spørsmål og oppgraderinger osv. Og så lenge det ikke var feil med tjenesten(og måtte bruke isdn for å logge meg på den) så trengte jeg den egentlig ikke, var bare kjekt å ha. For jeg har nesten aldri hatt feil på tjenesten.

 

Ergo sto jeg igjen med tjenesteinnhold, pris og totalt inntrykk av tjenesten. Og jeg gikk igjennom alle leverandører og endte opp med å bytte vekk fra telenor bare var idioti. Jeg sparte 50-70,- måneden og fikk div. utgifter ved bytte på en eller annen måte og mye tull med adresser osv. Så jeg så ingen grunn til å bytte.

 

Da ble jeg heller hos telenor og lar utøverne drive konkuranse mot hverandre for å presse prisene.

 

Det lønner seg sjelden å bytte internett leverandør da det medfører en del skjulte utgifter, man bør som regel bli hos den man har valgt. Valget får man ta når man bestiller første gang. Bytte er ikke like godt tilrettelagt som eks. bytte av mobil eller strøm leverandør!

 

Og så lenge folk velger forskjellige leverandører når de tegner ADSL abbonement så får man alikevel den konkuransen man ønsker mellom leverandørene og lavere priser og bedre tjenester kommer dalende i fanget på deg.

 

;)

Altså vi lever godt på konkuransen ved valg av leverandør ved nytegning og ikke nødv. på bevegelser mellom leverandører når det gjelder internett tjenester.

 

Den lille bevegelsen mellom leverandører har ofte med flytting til områder hvor din leverandør ikke leverer tjenester osv. Eller hvis man går fra kabel til parabol tv osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, nå ringte jeg nettopp Telenor for å høre når jeg kunne forvente meg å få min nye fine oppgraderte linje.

men den gang ei, det var vist IKKE MULIG å oppgradere min linje.

så sa jeg, "hmm, det var litt rart. for en jeg kjenner neddi bakken der jeg bor har nettopp fått sin linje oppgradert.

mannen svarer, med en SKIKKELIG amper tone "Nei, det er ikke mulig".

så lan han på!!

veldig bra kundebehandlig må jeg si...

Lenke til kommentar

Gud som jeg hater telenor. De har satt hastigheten på linja her opp og ned hele tiden nå jo! :mad: Jeg ble lykkelig da de satte opp til 2mbit ned og 380 opp, men så satte de ned igjen neste dag. Så setter de opp igjen, og jeg blir lykkelig. Så setter de ned igjen, og jeg blir ulykkelig. Lurer på hvor lenge dette skal pågå?

Lenke til kommentar
Er det noen som har brukt den bredbåndvelger funksjonen som finnes på nett og endt opp med telenor som beste tilbyder? Tviler jeg sterkt på. :nei:

5192529[/snapback]

 

Neppe, men nå har dem gode priser til å være så store og de gir veldig god kundeservice og programmer som antivuirus med... hvem har en så god kundeservice som dem?

5192571[/snapback]

 

Hvor mangen par sure sokker har du røyka i kveld da mon tro?

Har du ringt Online kundservice noen gang? Makan til inkompetente surrehuer ska du lete lenge etter, dessuten tar det jo minst 45min for å komme igjennom. Bluecom har sjeldent hatt mere enn 4-5 min ventetid, bedre kundeservice, ingen PPOE, raskere oppgardering av hastighet til kunder, bedre priser og hastigheter på egne sentraler. The list goes on. Telenor er sannsynligvis den dårligeste ADSL leverandøren i landet. Til og med NGT står mye høyere i kurs hos meg.

 

Og denne hastighets oppgraderingen kommer ikke en dag for tidelig, Telenor har vel skjønt at de må oppgradere for å i det hele tatt være i nærheten av å være konkuranse dyktige. Flere og flere leverandører ruller ut ADSL2+ i raskt tempo, og Telenor sitter på å ser på, og gir små oppgraderinger, og folk roper hipp hura.

 

Nei, få opp øynene deres folkens, Stjelenor lurer dere. Eneste Telenor er best på er høyer priser, lave hastigheter og dårlig kundeservice.! :p

5204141[/snapback]

 

Jeg har ringt Telenor kundeservice MANGE ganger opp i mellom. Og det meste jeg har ventet er vel 4-5min. Skjønner ikke hvor dere får det fra at det er så jævli lang ventetid hos Telenor. Dersom det er mye ventetid sier de ihvertafall fra med en gang..Og DET er det ikke alle som gjør. Jeg har hatt Telenor i over ett år nå ,og jeg har ingenting å utsette på de. Får hastigheten hele tia, hatt nedetid på tilsammen 1-2timer, og en upåklagelig kundeservice. det er noen som klager uansett faen, så det nytter vel egentlig ikke å si noe her...Når blir dere fornøyd? Når dere har en 1000 gbit linje opp/ned og i hue og ræva? Skjønner dere ikke at det koster MYE penger å bygge ut?

Lenke til kommentar

er pga slike som deg Theo343, at telenor kan gjøre akkurat hva de vil. passive naive, uvitende forbrukere. der sa jeg det. sdet måtte bli sagt. du godtar overprising og monopolvirksomhet bare fordi telenor ikke har gjort deg noe personlig gale. og så svarer de på telefon hvisdu noen gang skulle trenge det. og prisen... pyttja, du REGNER MED andre gjør den jobben. neineinei :no:

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Må si meg uenig eternal. Telenor kan godt gjøre som de vil, men jeg ser ikke på noen måter at det de gjør, er negativt for kundene. Heller omvendt. Det er i dag INGEN andre ISPer som kan lever ADSL til meg, på sitt eget nett, enn Telenor. Og jeg er ikke alene.

 

Hadde det ikke vært for Telenor, hadde en GOD % av norges befolkning mest sannsynlig vært uten adsl. Jeg kan få fra andre ISPer også, men da med samme hastighet og dårligere "frynsegoder" hvis man kan kalle det det enn med Telenor.

 

Jeg betaler mer enn gjerne 400 kr i måneden for å ha ADSL fra Telenor, enn å ikke ha adsl i det hele tatt. Jeg har heller aldri hatt problemer med min internett forbindelse i de 5 årene jeg har hatt adsl fra Telenor. Fra jeg først fikk adsl betalte jeg 400 kr for 380/128 linje. I dag kan jeg få 3000/350 for samme pris, og samme leverandør, på samme utstyr. Jeg må si meg fornøyd med utviklingen. Takk for meg.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

hererjemini feh

du er jo bare nok et manifest.

 

har noen tid til å forklare han litt?

 

kort sagt: telenor kan levere fordi de fikk telenettet du og dine forfedre har bygget opp over skatteseddelen. den høye nettleien, avgifter og priser de håver inn er stikk i strid med pålegg fra post og teletilsynet. pålegg de trenerer gang på gang og strekker grensen til det ytterste.

 

og du har endelig fått adsl ja. snilehastighet til blodpris etter å ha blitt skammelka gjennom isdn i evigheter. noen som visste at adsl kunne blitt utbygd rundt 1990 tallet? er ikke så "nytt" som vi opplever, fordi telenor promoterte melkekuen isdn som perfekt for internett enda det ikke er beregnet på det i det hele tatt.

 

Har noen klipp fra den saken på nyhetene der telenors monopolvirksomhet, ekstreme lobbyvirksomhet, korrupsjon og krav i soria moria erklæringen om "stabile rammevilkår" (på godt norsk, de vil ikke senke prisene med minst 40% som de har blitt pålagt av post og teletilsynet fordi de i en årrekke har holdt oss for narr).

 

Her må folk våkne opp!

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...