RBW Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Philips har lansert en 19-tommers LCD-skjerm med buet panel. Dermed skal brukeren bli mer i fokus for handlingen. Les mer Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hadde de spart seg for høyttallerne hadde den vært mer aktuell spør du meg... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Blant de mer spesielle detaljene man legger merke til er at selve skjermflaten følger et innoverbuet design. Dermed blir man som bruker mer satt i fokus for det som skjer på skjermen. Er selve LCD-panelet buet? Jeg kan se at ramma med høytalerene er buet, men selve skjermflaten kan jeg ikke se noen bue på. Jeg stiller meg tvilende til om dette er fakta inntil jeg har sett bilder med bedre oppløsning og fra flere vinkler. Edit: Høyoppløselig bilde 2362x1591 pixler 321kB (hardt JPEG-pakket) Endret 22. november 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Stusset nettopp på det samme, skjermflaten er ikke buet. Philips 190G6 Multimedia LCD Flat Display Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hmm, sikkert en grei nisje, for meg personlig blir det å betale for masse skrot jeg bare synes er i veien på en skjerm... AtW Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Det bildet du linker til Simen1, er rimelig 3d uansett, så det hadde ikke vært lett å se uansett.. Det som jeg dog stusser på, er at det ikke står noe info om dette buede panelet i pressereleasen til Philips.. Det står forøvrig bare om "buet design" på Philips.no, så enten har journalisten vært litt forhastet når han leste, eller så misforstår vi alle ;D Endret 22. november 2005 av Lorang-Dahl Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 En buet skjerm ville vel i bunn og grunn gi feil bilde da man vanligvis prosjekterer 3d ned på et >flatt< plan.... regner med at det er som nevnt over bare designet som er buet og ikke selve panelet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det bildet du linker til Simen1, er rimelig 3d uansett, så det hadde ikke vært lett å se uansett..5190230[/snapback] Bildet er et vanlig 2D-bilde av et 3D-motiv. Jeg la inn noen rette sterker som viser at bildet har et normalt 1-punkts perspektiv. Optikken til kameraet ser ikke ut til å fordreie bildet merkbart. Det ser rimelig rett ut spør du meg. Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Poenget mitt er at skjermen ikke er noe endelig produkt, men en 3d-modell som er satt inn i bildet, og at det derfor er vanskelig å si noe utifra bildet. men vi er uansett enige om at panelet neppe er bøyd? =) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ok, da skjønner jeg. Jeg trodde du mente det var perspektivet som gjorde det vanskelig å se om den er flat. Jeg trodde også det var bilde av produktet og ikke en rendret modell. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Om den er buet eller ei kan for min del (foreløpig) være det samme, resten av specs var ikke så veldig imponerende, og da virker det som om man betaler temmelig mye for høytalere (som jeg skal vedde hatten min på ikke er noe å skryte så veldig mye av). Lenke til kommentar
JrRRr76 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Om den er buet eller ei kan for min del (foreløpig) være det samme, resten av specs var ikke så veldig imponerende, og da virker det som om man betaler temmelig mye for høytalere (som jeg skal vedde hatten min på ikke er noe å skryte så veldig mye av). 5190597[/snapback] Hva slags hatt har du? Kanskje litt i dyreste laget for en sånn, fungerer vel også dårlig i dual-skjermoppsett.. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ville sett den foran meg før jeg ville bedømt en slik skjerm. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vel, nå er hatten min faktisk allerede borte, så vi kan godt vedde, men jeg kan ikke garantere for at jeg finner den igjen. Vet ikke hva typen kalles. [OT: G: Tror du virkelig at et budsjettforslag som ble kokt i hop på få dager (samtidig som det var et regjeringsskifte) som et relativt konservativt motforslag legger stor vekt på mva-grensen? Det er enda fire år igjen. At forbrukerrådet i det hele tatt har tatt opp noe slik er ikke annet enn skremmende. Om du har lyst til å diskutere, så kan vi ta det på PM] Lenke til kommentar
G Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 OffTopic: Det er egne tråder for politiske diskusjoner. Kanskje grensen for tollfri import ikke er det viktigste i verden, men jeg synes de kunne holde det de lover. Dessuten ville det sikkert vært sunt for Norge å få litt konkurranse utenifra. Prisnivået vårt er jo ganske ute på viddene. De vil jo holde kronekursen lav helst også, og det ville nok hjulpet ørlite grann på kronekursen også Synes signaturer kan være greie nok. Finner jo en del interessante linker blant forumposterne nå og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå