kondyj Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei, Da jeg ser at min 259IEN er registrert i omlastingterminalen i oslo, så antar jeg at den i er i hendene mine i løpet av dagen/morra dagen. Jeg ser at det er noen som har hatt problemer med 259IEN, men de som kommer fra netshop (der min er ifra) ikke har det ? Det jeg lurer på er hva er beste fremgangs måte til å sette opp denne laptopen ? Siden det er 2 skjermkort, skal jeg installere windows med nvidia først eller ikke ? Noen som har noen bra tips og triks så vil jeg gjerne høre om det. Takker. Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hei, Da jeg ser at min 259IEN er registrert i omlastingterminalen i oslo, så antar jeg at den i er i hendene mine i løpet av dagen/morra dagen. Jeg ser at det er noen som har hatt problemer med 259IEN, men de som kommer fra netshop (der min er ifra) ikke har det ? Det jeg lurer på er hva er beste fremgangs måte til å sette opp denne laptopen ? Siden det er 2 skjermkort, skal jeg installere windows med nvidia først eller ikke ? Noen som har noen bra tips og triks så vil jeg gjerne høre om det. Takker. 5189738[/snapback] Hei; Har no hatt min 259 frå Netshop i ca. 10 dagar og er kjempenøgd. Frå teknisk hos Netshop fekk eg endeleg svar på installeringsproblem av drivarar ved klargjering av maskina hos meg. Teknisk support rådde meg til å installere Instant ON- programmet (eigen CD) før installasjon av windows. Dette programmet lagar ein liten "linux-partisjon" for å bruke maskina som DVD/CD/musikk/film- framvisar utan å starte windows.Om dette er rett veit eg ikkje men du kan no prøve. Uansett fungerar dette flott. Installasjonen av windows gjekk greit men då eg skulle legge inn SP 2 til Prof. så var det noko som skar seg (veit ikkje kva) og installerte på nytt frå nettsida til Windows. Då gjekk alt greit og drivarane og andre program svuppa inn utan problemer. Har no køyrt masse program og testa stabilitet og det meste ved maskina og alt fungerar perfekt. Har TV- kort i PCMCIA- porten og det er fine saker. I tillegg har eg Bluetooth internt i maskina og det er nyttige saker. Lykke til. Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Litt meir frå Permo. Når det gjeld grafikkdrivarar vil du installere den drivaren som samsvarar med brytarinnstillinga for grafikk på framsida av maskina. Står brytaren til høgre ved oppstart så vil Nvidia installerast fyrst. Still så brytaren til venstre og slå av maskina. Start opp og installasjonen av Intel integrert grafikk vil verte installert (sjølvsagt med cd-en i stasjonen). Lykke til! Lenke til kommentar
kondyj Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Takker permo, Hva er denne moda inf filen som det er snakk om her ? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5090407 Endret 22. november 2005 av kondyj Lenke til kommentar
permo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Takker permo, Hva er denne moda inf filen som det er snakk om her ? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5090407 5190679[/snapback] Det skal du ta heilt med ro. Dette er eksperientering med grafikkdrivarar som ikkje alltid lykkast heilt. Bruk den som er med maskinen og kos deg;-) Lenke til kommentar
barvini Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Hvilken driver bruker dere til nvidia-kortet. Lenke til kommentar
kondyj Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Oki, Da har jeg fått maskinen. Den er uten os, skal det ikke bare være å fyre inn instanton cd'en og boote med den så vil det installere ? Skjer ikke så mye hos meg..hmmf. Edit: Må installere windåws først, glem denne. Endret 23. november 2005 av kondyj Lenke til kommentar
kondyj Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Sånn, Da var alt installert, et spørsmål ? Hvorfor vil ikke de siste nvidia driverne installere ? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Sånn, Da var alt installert, et spørsmål ? Hvorfor vil ikke de siste nvidia driverne installere ? 5196651[/snapback] Bruker du midifisert inf fil? Hvis ikke er det det som er problemet. Du må bruke modifisert inf fil fra www.laptopvideo2go.com Lenke til kommentar
kondyj Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Sånn, Da var alt installert, et spørsmål ? Hvorfor vil ikke de siste nvidia driverne installere ? 5196651[/snapback] Bruker du midifisert inf fil? Hvis ikke er det det som er problemet. Du må bruke modifisert inf fil fra www.laptopvideo2go.com 5196854[/snapback] ah, ok. Er det slik å forstå at nvidia ikke "gidder" å lage drivere til laptop og jeg må derfor ha de fra laptopvideo2go ? Hva versjon anbefales ? Ellers er jeg kjempefornøyd med maskinen. Litt småklus med lydkort (de driverne som følgte med funket ikke) og skjermkort (men, bare fordi jeg ikke skjønte at jeg måtte ha noen andre og de som var med på cd'en trodde jeg var til intel kortet). Ellers er battlefield 2 og wow inne og alt er bare morro (det viser vel tidspunktet for denne posten) :-) Lenke til kommentar
permo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Hei Forstår ikkje det "maset" med modifisert drivarfil. Det er jo ingen grunn til å modifisere drivarfila då drivaren som ligg med maskina fungerar kjempegodt. Ingen problem med installasjonen som er bundla med maskina. Har i tillegg installert Riva Tuner Rel. cand. 15.6 som klokkar grafikkmotoren slik du vil. Har eg gått glipp av noko vesentleg når eg ikkje har hatt problemer;-))? Lenke til kommentar
kondyj Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Hei Forstår ikkje det "maset" med modifisert drivarfil. Det er jo ingen grunn til å modifisere drivarfila då drivaren som ligg med maskina fungerar kjempegodt. Ingen problem med installasjonen som er bundla med maskina. Har i tillegg installert Riva Tuner Rel. cand. 15.6 som klokkar grafikkmotoren slik du vil. Har eg gått glipp av noko vesentleg når eg ikkje har hatt problemer;-))? 5199545[/snapback] Hmm, hvor får jeg tak i Rive Tuner programmet ? Er det gratis ? Er det noen flinke folk her som kunne laget en tråd med nyttige gratis programmer til laptoper ? Hadde vært kult. Ellers syns jeg kanskje det er på tide med en 259IEN tråd ? Eller er det for lite problemer med denne laptopen så vi trenger det ikke ? :-) Lenke til kommentar
permo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Gå inn her og last ned; det er gratis ja. www.guru3d.com eller www.nvworld.ru Lykke til! Lenke til kommentar
permo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Gå inn her og last ned; det er gratis ja. www.guru3d.com eller www.nvworld.ru Lykke til! 5200088[/snapback] Det hadde uansett vore flott med eit forum for 259IEN-maskina. Trur nok at kvaliteten på 259-en er så god at det ikkje er problem med maskina til det daglege men likevel kan det vere ekstreme ting som ein treng hjelp til å løyse eller kun eit forum til å rope HURRA i. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Personlig er jeg ikke noen tilhenger av slike tråder som "Den store 9300i..." og "1997" etc. De har en tendens til å bli veldig lange og uoversiktelige. Det er tungvint å lese i gjennom 10 sider for å finne en referanse som onhandler problemet man har. Det nok lettere å få hjelp med et problem ved å lage en egen tråd om det. Alternativet hadde vært å lage et delforum for de mest kjente bærbare. Ala notebookforum.com. Problemet med dette er at man mister innput fra andres erfaringer hvis man bare leser forumet som gjelder ens egen pc. Lenke til kommentar
permo Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Personlig er jeg ikke noen tilhenger av slike tråder som "Den store 9300i..." og "1997" etc. De har en tendens til å bli veldig lange og uoversiktelige. Det er tungvint å lese i gjennom 10 sider for å finne en referanse som onhandler problemet man har. Det nok lettere å få hjelp med et problem ved å lage en egen tråd om det. Alternativet hadde vært å lage et delforum for de mest kjente bærbare. Ala notebookforum.com. Problemet med dette er at man mister innput fra andres erfaringer hvis man bare leser forumet som gjelder ens egen pc. 5201442[/snapback] Strengt objektivt så er eg langt på veg samd med deg Cocytor men litt moro må ein unne seg når det er snakk om ein slik godbit som 259;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå