Steina Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg har holdt på en stund med HTML, selv om jeg ikke akkurat er noen proff. Jeg har holdt på litt med CSS nå på skolen, men har ikke sjønt så mye av det, iallfall ikke til slik jeg vil ha det, så jeg installerte FrontPage, selv om jeg egentlig nektet å bruke det fra start selv om alle andre brukte det Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få hele siden sånn smal på midten. Snakker ikke om midtstilt, <center> , men at tekst starter på midten fra midten på samme plass. Har to eksempel: fUzZy^ sin hjemmeside. BeFs sin hjemmeside. Må jeg lage tabeller og slikt for å skrie i dem? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg gjør slik: <body> <div style="margin-left:auto; margin-right: auto; width: 800px"> RESTEN AV INNHOLDET </div> </body> Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg gjør slik: <body> <div style="margin-left:auto; margin-right: auto; width: 800px"> RESTEN AV INNHOLDET </div> </body> 5189621[/snapback] Ikke en spesielt bra metode. Trådstarter: Jeg går utifra at du kan CSS og HTML sann passelig. Visst ikke så les litt på www.htmldog.com * { margin: 0; padding: 0; } * gjør at dette vil gjelde på alle elementene på siden din Lenke til kommentar
Steina Skrevet 22. november 2005 Forfatter Del Skrevet 22. november 2005 Trådstarter: Jeg går utifra at du kan CSS og HTML sann passelig. Visst ikke så les litt på www.htmldog.com Ja, det er den siden jeg har brukt når jeg har lært det jeg kan. Men sjønte ikke så mye med det.. Den koden din tror jeg egentlig jeg prøvde, men fikk det ikke til. Skal prøve igjen dog. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 http://www.unrealized.org/artikkel/css/midtstilling_i_css/ Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg gjør slik: <body> <div style="margin-left:auto; margin-right: auto; width: 800px"> RESTEN AV INNHOLDET </div> </body> 5189621[/snapback] Ikke en spesielt bra metode. Trådstarter: Jeg går utifra at du kan CSS og HTML sann passelig. Visst ikke så les litt på www.htmldog.com * { margin: 0; padding: 0; } * gjør at dette vil gjelde på alle elementene på siden din 5189631[/snapback] Nå gjør vel ikke koden din noen midtstilling?... Den vanlige måten å midtstille divs og tables på er: margin: 0px auto; som er det samme som: margin: 0px; margin-left: auto; margin-right: auto; Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Bar få spesifisere en småting: 0 er 0. 0m = 0px = 0 Intet poeng i å spesifisere en enhet på 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå