Jerry Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei, Jeg har et problem med maskina min. Jeg har ikke mulighet for å spille 3D spill, da henger den med en gang. En annen ting som stadig skjer er at jeg for forskjellige feilmeldinger når jeg brukere maskina hardt, det vil si f.eks stability test krasjer etter en liten stund. Har prøvd forskjellige skjermkort så problemet ligger ikke der. Har et dual MSI K7D master, 2xMP 1600Mhz, 512MM RAM, Matrox Parhelia-512 128MB DDR Dual-DVI. Kun dette som står i, i tillegg til IDE enheter. Kan dette skyldes RAM problemer, det virker nesten sånn, om jeg flytter rambrikken i en annen slott, starter ikke windows i hele tatt. Kun i RAM slot 1 funker maskina litt. Noen som har vært borti samme problemer. ? -espen- Lenke til kommentar
Blurred Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Testat med bios 1.3 ? var førsiktig bara, ta backup først, nya biosen er bra men jag fick installera om windows2000. i 1.3 har msi fixat en del inkompatibilitets ( er det ett ord ? ) problem med minne. testade med 2 x 256mb Registred/ECC Twinmos ram i min maskin o det gick rett till helv*te... 2 x 256mn vanlig unbuffered apacer ddr fungerar fint Lenke til kommentar
TRS Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 grunnen til at ram brikken din ikke fungerer i noen annen slot en nr 1 er at hk'et er lagd slik at du SKAL begynne på en og fylle opp etterhvert.....så viss det ikke funker skikkelig i slot 1 så kan det hende ram brikka de er defekt.....hadde nesten samme problemet en gang, og da var ram'en defekt....håper dette kansje gir deg noe svar på mulig feil. :smile: Lenke til kommentar
TRS Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 rettelse, hk'et KAN være lagd slik (som i forrige post) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå