kilogram Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Microsoft standardiserer nytt filformat Microsoft åpner nå opp mer rundt filformatet som kommer i den neste versjonen av Office, kjent som OpenXML. Selskapet vil nå forsøke å få filformatet standardisert hos Ecma International. Les artikkelen her Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Det er en feil med lenken som heter nylig så i Massachussets. Man kommer hit istedet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jeg har allerede byttet til OpenOffice. Ingen vei tilbake! Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Microsoft åpner nå opp mer rundt filformatet som kommer i den neste versjonen av Office, kjent som OpenXML. Selskapet vil nå forsøke å få filformatet standardisert hos Ecma International. <a href="http://programmer.no/art.php?artikkelid=21187">Les artikkelen her 5189258[/snapback] Dette er superbra av MS... Endelig kan vi se enden av "uff, feil versjon av office" og feilformatering av dokumenter... eller er vi det? Selv om filformatet er standard trenger vell ikke fremvisningen i word å være standard... eks html... det er jo en standard, men den vises jo forskjellig i de forskjellige webleserne... Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Synes detter er en god ting. Nå kan endelig utviklerne konkurere om hvilket program som er best og ikke hvilket program som domminerer markede så man bare må ha det, siden det ellers blir vanskelig å kommunisere med andre. Lenke til kommentar
G Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Tror ikke jeg forlater Openoffice.org så lett jeg heller, trass i "slike utspill" som dette. Det forbauser meg om Microsoft gir fra seg noe helt "gratis". Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 23. november 2005 Forfatter Del Skrevet 23. november 2005 Det er en feil med lenken som heter nylig så i Massachussets. Man kommer hit istedet. 5190880[/snapback] Fikset. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vet ikke helt hvor mye jeg stoler på det de sier, men uansett så er det mange år for sent for min del. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Får håpe open dokument standarden har rukket å ta verden med storm i løpet av de 1,5 årene pluss forsinkelse MS tror de trenger på å utvikle formatet. Ser mye heller at hele filformatet er åpent for alle og ikke bare åpent til å bruke (som det ser ut til at disse blir). Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Dessverre så tror jeg MS har et så godt grep på markedet at den store hopen gjerne venter på formatet. De fleste bedrifter oppgraderer uansett ikke til et nytt produkt før ett til to år etter at det er sluppet. Enhver IT administrator med respekt for seg selv avventer innkjøp eller oppgradering av nye lisenser til det virkelig er behov for denne oppgraderingen. Det betyr at de ikke ser behovet for noe nytt format før om et par år og utover. Når man snakker om nye formater, så er det ingenting som tilsier at MS ikke gjentar sin embrace, extend and extinguish politikk. Det betyr i klartekst at selv om formatet til MS er såkalt åpent, så vil de fortsatt ha et eierskap til det. De kan utvide det, endre det og gjøre det meste i lukkede rom. Da vil de kunne møte endringene på et langt tidligere tidspunkt enn når kildekoden blir tilgjengelig for øvrige aktører. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå